וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו מסובין: הרצוג ורעייתו יארחו בליל הסדר חיילים בודדים ועולים מאוקראינה

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 6:22

בין האורחים, שיחגגו את חג הפסח עם הנשיא ואישתו, יהיו ילנה איוונובה ושני בניה, וואדים בן ה-9 ויבגני בן השנתיים וחצי. משפחת איוונובה נמלטה מאוקראינה בעקבות המלחמה, כשאבי המשפחה נאלץ להישאר מאחור

בווידאו: ברכת נשיא המדינה לחג הפסח 2022/צילום: לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל יאחרו מחר (שישי) לארוחת ליל סדר חגיגית חיילים בודדים, ומשפחה של עולים חדשים מאוקראינה. באווירת החג, יספרו הסועדים "מה השתנה" בחייהם מאז העליה לארץ, וישתפו על החוויות לצד האתגרים שליוו את הגעתם.

בין האורחים, יהיו גלן צ'אבס, לוחם בחטיבת כפיר וחייל בודד מקוסטה ריקה, ויארה לרנר טורצ'ינסקי, בת 21, חיילת בודדה שעלתה ארצה מארגנטינה לפני כשנתיים המשרתת ככלבנית בחיל האוויר.כמו כן יצטרפו לשולחן הסדר בני משפחת איוונובה שמאוקראינה. ילנה, אם המשפחה, עלתה לארץ מאודסה יחד עם שני ילדיה, וואדים בן ה-9 ויבגני בן השנתיים וחצי. אבי המשפחה אלכסנדר נאלץ להישאר באוקראינה. את הגבול חצו ילנה וילדיה דרך פולין בחודש מרץ האחרון.

ביקור נשיא המדינה, יצחק הרצוג ורעייתו באבו דאבי 30 בינואר 2022. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"נחגוג את ליל הסדר בשולחן גדול בו לכולם יש מקום", הנשיא הרצוג ואישתו מיכל/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

מנשיא המדינה נמסר לכבוד החג: "אזרחיות ואזרחי ישראל היקרים, בעוד ימים מספר יסב העם היהודי כולו, לחגוג את ליל הסדר. הלילה בו יצאנו מעבדות לחירות, הלילה בו הפכנו מאוסף של אנשים בודדים לעם אחד יהודי אחד. אריגתם של פרטים-פרטים לכדי אומה אחת, היא מלאכת מחשבת, מלאכה מורכבת. רק כאשר כל אחד מהפרטים שבעם רואה עצמו חלק מהתמונה השלמה הכוללת, חלק מהעבר - מהמסורת העברת המקל מדור לדור - וחלק משמעותי בהווה ובעתיד, רק אז נוצרת אומה".

"השנה לראשונה מיכל ואני, נערוך סדר בבית הנרשיא עם משפחתנו ועם פליטים ועולים מאוקראינה ועם חיילים בודדים. אני שמח לקיים בבית הנשיא הלכה למעשה את מצוות הכנסת האורחים, ולחגוג את ליל הסדר בשולחן גדול ומגוון בו לכולם יש מקום".אמר הנשיא, והוסיף כי "זהו סוד הקסם של עם ישאל כולו, המשפחתיות הישראלית המגוונת והעשירה. מכל הגוונים מכל העדות ומכל האמונות. כולנו יכולים וצריכים לחגוג יחד, להיזכר בגורל המשותף, המחבר אותנו אחד לשני ולאדמה הזו".

לסיכום אמר הנשיא הרצוג כי "אני מקווה ומתפלל, שנצא מתוך חג החירות, חג הפסח, חזקים ומאוחדים יותר, נחושים להמשיך ולפתח את המגוון הישראלי והיהודי, בפיתוח של חזון משותף לעם היהודי ולחברה הישראלית כולה. שבה יש גם אלה החוגגים והמציינים את חודש הרמאדן ואלה המציינים את חג הפסחא. אז, חג שמח משותף לכולכם. כל בית ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully