וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' גולדרייך יתרום את המענק מפרס ישראל לשוברים שתיקה ובצלם

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 17:11

גולדרייך, שקיבל את הפרס לחקר המתמטיקה ומדעי המחשב בתום סערה ציבורית בת שנה, הודיע כי יתרום את הכסף לחמישה ארגוני זכויות אדם, בהם גם עומדים ביחד, קו לעובד ועדאלה. "מעריכים את מאבקו למען הצדק", הודו הארגונים. שאשא ביטון תקפה: "אינו ראוי לפרס ממלכתי"

בווידאו: שרת החינוך מודיעה לאביהו מדינה על זכייתו בפרס ישראל/צילום: דוברות משרד החינוך

חתן פרס ישראל פרופ' עודד גולדרייך הודיע היום (רביעי) כי יתרום את המענק מהפרס אותו קיבל השבוע לחמישה ארגוני זכויות אדם, בהם שוברים שתיקה,עומדים ביחד, קו לעובד, בצלם ועדאלה.

מהארגונים נמסר כי "התרגשנו מהודעתו של חתן פרס ישראל פרופ' עודד גולדרייך על כוונתו לתרום לנו את מענק הפרס ואנחנו מודים לו על הנדיבות ועל השותפות. זאת הזדמנות גם להביע את הערכתנו על כך שלאורך הקריירה המדעית המפוארת שלו פרופ' גולדרייך רתם את שמו, מעמדו והישגיו למאבקים למען שוויון, צדק, דמוקרטיה וזכויות אדם".

עוד הוסיפו כי "הניסיון לשלול ממנו את הפרס נבע מנחישותו לקדם ערכים אלו ומנחישותם של פוליטיקאים מסויימים לבוז להם ולהרתיע את המקדמים אותם. אנחנו גאים להתחייב ששר החינוך לשעבר ושרת החינוך בהווה לא ישבעו נחת מהפעולות שנקדם לטובת ישראלים ופלסטינים בעזרת תרומתו הנדיבה של פרופ' גולדרייך".

פרופסור עודד גולדרייך. ויקיפדיה, אתר רשמי
גולדרייך/אתר רשמי, ויקיפדיה

שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון שהודיעה על כוונתה לשלול ממנו את הפרס אמרה כי "העובדה שפרופ' גולדרייך בחר לתרום את פרס ישראל לארגונים הפועלים נגד חיילי צה"ל המחרפים נפשם למענינו - אחרי שקרא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי - מוכיחה כי הוא פרובוקטור שאינו יכול לרחוץ בניקיון כפיו האקדמיות ואינו ראוי לפרס ממלכתי. החלטת בג"צ להעניק לו את הפרס בניגוד לדעתי - הייתה שגויה".

ח"כ מוסי רז אמר כי הוא "הוכיח שהוא לא רק מדען מהשורה הראשונה אלא גם בעל עמוד שדרה ומצפון כשהחליט לתרום את כספי הפרס לחמישה מהארגונים החשובים ביותר בישראל הפועלים לצדק, זכויות אדם ושוויון."

בסוף חודש מרץ בית המשפט העליון הפך את החלטת שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון והחליט להורות לה לפעול לפי המלצת ועדת פרס ישראל לשנת ה'תשפ"א, ולהעניקו לגולדרייך בתחום תחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב. ההחלטה התקבלה ברוב דעות בידי השופטים, לאחר ששאשא-ביטון הודיעה כי תשלול מפרופ' גולדרייך את הפרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully