וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאשא ביטון תיעדר, עודה יהיה אורח הכבוד: גולדרייך יקבל הערב את פרס ישראל

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 13:33

החוקר, שזכייתו בפרס ישראל לחקר המתמטיקה ומדעי המחשב אשתקד עוררה סערה בשל תמיכתו בחרם על אוניברסיטת אריאל, יקבל הערב את הפרס בטקס מצומצם במשרד החינוך. השרה בחרה להיעדר מהאירוע, בעוד יו"ר הרשימה המשותפת וחברי הכנסת רז ומואטי הזומנו ע"י גולדרייך כאורחי כבוד

פרופ' עודד גולדרייך יקבל הערב (שני) את פרס ישראל לחקר המתמטיקה ומדעי המחשב במשרד החינוך בירושלים, בתום סאגה ארוכה וכשנה לאחר שנבחר כחתן הפרס, וחרף התנגדות שרי החינוך האחרונים יפעת שאשא-ביטון ויואב גלנט. זאת, כשבועיים לאחר שבג"ץ קבע כי יש להעניק לו את הפרס למרות ההתנגדות.

שאשא-ביטון החליטה להיעדר מהטקס, בטענה כי "מי שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי לא ראוי לפרס", ומי שיעניק לגולדרייך את הפרס הוא מנהל תחום פרס ישראל במשרד, דוד פלבר. לעומת זאת, אחד מאורחי הכבוד שהוזמנו על ידי גולדרייך כדי להשתתף במעמד הוא יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שעורר סערה ביממה האחרונה לאחר שפרסם את סרטון שבו קרא נגד גיוס ערבים לכוחות הביטחון.

פרופסור עודד גולדרייך. ויקיפדיה, אתר רשמי
סוף לסאגה. עודד גולדרייך/אתר רשמי, ויקיפדיה

גולדרייך העביר ביממה האחרונה למשרד החינוך רשימה של 18 מוזמנים מטעמו, ובהם שלושה חברי כנסת: איימן עודה מהרשימה המשותפת, מוסי רז ממרצ ואמילי מואטי מהעבודה. בלשכתו של עודה אישרו כי הוא בקשר שוטף עם גולדרייך, ובכוונתו להשתתף בטקס הערב.

ועדת פרס ישראל לשנת התשפ"א החליטה להעניק לגולדרייך את הפרס על פועלו בנושא סיבוכיות חישובית, אך גלנט ובהמשך שאשא ביטון ביקשו לבטל את ההחלטה, לאחר שהתברר שחתם על עצומה הקוראת להחרים את אוניברסיטת אריאל.

הטקס ייערך היום לאחר שגולדרייך ויתר על השתתפותו בטקס ביום העצמאות, ולכן נקבע כי יקבל את הפרס בלשכת שרת החינוך. ביום שישי הודיעו לגולדרייך במשרד כי השרה לא תעניק לו את הפרס. שאשא-ביטון ביקשה להבין אם היא רשאית להיעדר מהטקס, וקיבלה אישור לכך בחוות דעת משפטית. אתמול אובחנה השרה עם קורונה, אולם כאמור החליטה עוד קודם להיעדר מהענקת הפרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully