וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך שלם נחשף מתחת לאף: המלחמה במפעל הסעות השב"חים

13.4.2022 / 12:45

בתום מבצע בן שבועיים שכלל תצפיות, הקלטות ומארבים נעצרו בשני צידי קו התפר חשודים במעורבות במערך ההסעות של פועלים פלסטינים מהשטחים לישראל בניגוד לחוק - כולל תצפיתנים, נהגים, גובי כספים, מתאמים ואחרים - שדאגו גם להשחתת גם הגדר. "זו מכונה משומנת"

בווידאו: אמיר בוחבוט מדווח מהפרצות בגדר בדרום הר חברון/צילום: יאיר זימרמן טנא עומרים, אמיר בוחבוט ויניר יגנה

מפקד אוגדת יהודה ושומרון תא"ל אבי בלוט הוביל בחשאי מבצע נגד מערך ההסעות להעברת פועלים פלסטינים מהגדה המערבית לעבודה בישראל בניגוד לחוק - כך נודע היום (רביעי). זאת, ברקע המתיחות הביטחונית וגל הפיגועים האחרון.

בצה"ל ובמשטרת ישראל ביקשו למפות ולאתר את האחראים הבכירים למפעל ההסעות, פלסטינים וישראלים משני עברי קו התפר. לאורך השבועיים האחרונים ארבו לוחמי גדוד האיסוף הקרבי ניצן לרכבי ההסעות, תצפתו בכמה מוקדים וצילמו כלי רכב ומעורבים שונים. במקביל, חיילי מודיעין הקליטו שיחות. כוחות המשטרה, מצידם, השלימו את המעקב מצידו השני של קו התפר.

פרצות בגדר ההפרדה באזור דרום הר חברון, 30 מרץ 2022. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
פרצות בגדר באזור הר חברון, מרץ/אתר רשמי, אמיר בוחבוט

מהחקירה התגלה מערך שלם לכאורה, הכולל צוותים שלמים של פלסטינים שאחראים על השחתת הגדר במוקדים רבים; תצפיתנים; בעלי חברות הסעה בצד הפלסטיני והישראלי (ביניהם ערבים-ישראלים מאום אל-פחם וברטעה) שמתואמים ביניהם על סידור ההסעות והמחירים; מנהלי צוותים שמקבלים את ההזמנות מהפועלים הפלסטינים ומתאמים דרכי הגעה ולוחות זמנים; גובי כספים; נהגים ועוד. לוואלה! נודע כי ביומיים האחרונים נעצר מספר דו ספרתי של חשודים במעורבות במפעל ההסעות, ביניהם שבעה חשודים "בכירים" שניהלו את המערך משני עברי קו התפר, והוחרמו מכשירי טלפון וציוד.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי צפויה פעילות נוספת בנושא זה. "מדובר בפגיעה כלכלית חמורה במערך ההסעות שלקח פועלים פלסטינים מהכפר עד קו התפר, ומשם עד למקום העבודה בישראל ואותו דבר חזור. נאספו ראיות ברורות מהשטח, אבל יותר חשוב מזה - זה יצמצם את היקף החציות בקו התפר. רק התחלנו ויהיה לך המשך", אמר הגורם, "מדובר במכונה משומנת שגבתה כסף מהפועלים לפעמים שבוע מראש על כל הנסיעות. עשרות שקלים לנסיעה. לפועל ממוצע זה יקר מאוד".

עוד בוואלה!

במקביל לגל הטרור - פלסטינים ממשיכים להיכנס לישראל באין מפריע דרך פרצות בגדר

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, החל מהבוקר מקדם חיל ההנדסה את העבודות ההנדסיות לאורך קו התפר, בדגש על צפון השומרון עד אזור קלקיליה, כדי למנוע חצייה של פועלים, וכן ושל מחבלים. "המטרה שלנו היא לגדוע את גל הטרור, את ההשראה והניסיונות לחקיינות במיוחד לקראת ליל הסדר וחול מועד. ההנחיות שיורדות מהרמטכ"ל למטה הם אפס חציות בקו התפר", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully