וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקביל לגל הטרור - פלסטינים ממשיכים להיכנס לישראל באין מפריע דרך פרצות בגדר

גם ביום שאחרי הפיגוע בבני ברק, שביצע מחבל שנכנס לישראל דרך פרצה מוכרת בגדר, ממשיכים לנהור לשטח המדינה פלסטינים. מצלמת וואלה! תיעדה פועלים שחוצים את הגדר דרך פרצה כזו, כשחיילים במרחק עשרות מטרים מהם. כעת חוששים במערכת הביטחון שפרצות אלו ישמשו מחבלים נוספים

בווידאו: אמיר בוחבוט מדווח מהפרצות בגדר בדרום הר חברון/צילום: יאיר זימרמן טנא עומרים, אמיר בוחבוט ויניר יגנה

גם ביום שאחרי הפיגוע הקשה, שבו נרצחו חמישה בני אדם בבני ברק מירי של מחבל פלסטיני שחדר לישראל דרך פרצה מוכרת בגדר, פלסטינים רבים ממשיכים לחצות את הגדר בלי שום קושי, בכל רחבי יהודה ושומרון.

כך למשל, במצלמת וואלה! תועדו היום (רביעי) פלסטינים שעוברים בפרצה בגדר המערכת בדרום הר חברון, כשכוח של משמר הגבול נמצא בגבעה הסמוכה וכוח צה"ל במרחק של עשרות מטרים. הפלסטינים עוברים את הגדר, שם מחכים להם נהגים מהמגזר הבדואי שלוקחים אותם לתוך שטח ישראל. כעת, חוששים במערכת הביטחון שפרצות דומות ישמשו לא רק פועלים, אלא מחבלים נוספים.

המשטרה עסוקה ביממה האחרונה במרדף אחר פלסטינים ששוהים בישראל באופן בלתי חוקי, אך במקביל נמשך זרם השב"חים לישראל. עשרות מהם עברו בסמוך למעבר מיתרים, שאת חלקם תיעדה מצלמת וואלה!. אחרים, עברו את הגדר באזור הגלבוע, חלקם סמוך ליישוב מגן שאול, וכן במקומות נוספים. בשל המצב הביטחוני והפרצות בקו התפר, אף בוטלה היום צעדת הגלבוע ה-54.

פרצה בגדר המערכת סמוך לישובים מוקייבלה/מגן-שאול.. מועצה איזורית גלבוע, אתר רשמי
מדינה פרוצה. פרצה בגדר סמוך ליישוב מגן-שאול שבגלבוע/אתר רשמי, מועצה איזורית גלבוע

במועצה האזורית גלבוע הביעו זעם על המצב והפרצות הרבות. "נוכח ההפקרות הביטחונית לאורך קו התפר, איננו יכולים לקחת אחריות ואנו מחויבים לדאוג לשלום הציבור בעת הזו, ולהבטיח את ביטחון הצועדים", אמר ראש המועצה עובד נור. "זה יותר משנתיים שאנו בקשר רצוף עם לשכת שר הביטחון, ולא מצליחים לקבל מענה מעבר למילים יפות".

"התרענו בכל דרך כי מצב הגדר הפרוצה, עם פתחים ברוחב של יותר משלושה מטרים, ובמרחק של חמש דקות הליכה מבתי תושבים - זו הפקרות וסכנה ברורה", הוסיף נור. "הזהרנו בכל דרך כי כניסת שב"חים ועלייה מתמשכת בפריצות ובגניבות ביישובינו יהפכו בנקל לנתיב ממשי של מעשי טרור".

בד בבד, בעקבות גל הפיגועים החליט הרמטכ"ל אביב כוכבי לתגבר בגדודי לוחמים את אזור יו"ש, בדגש על קו התפר, כדי למנוע מעבר אפשרי של מחבלים מהשטחים אל עומק מדינת ישראל, כפי שאירע אתמול.

פרצות בגדר ההפרדה באזור דרום הר חברון, 30 מרץ 2022. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
עוברים באין מפריע. פרצה בגדר בדרום הר חברון/אתר רשמי, אמיר בוחבוט

גורמים במערכת הביטחון אמרו לפני זמן קצר כי בימים הקרובים תתקיים הערכת מצב ביטחונית שבמהלכה יציגו את המוקדים שבהם יידרש טיפול הנדסי מיידי לסגירת המעבר, בפעולה משותפת של צה"ל ומשרד הביטחון. עד אז, יתגברו את השטח כוחות לוחמים במקומות שבהם יש התרעות לפיגועים.

בפיגוע בבני ברק נרצחו חמישה בני אדם. רס"מ אמיר חורי, שהסתער על המחבל ונפל במהלך קרב היריות,
יעקב שלום שהותיר אחריו חמישה יתומים, אבישי יחזקאל שהשאיר אישה לפני לידה וילד יתום וכן שני אזרחי אוקראינה - סאשה סורוקופוט בן ה-32, ודימיטרי מיטריק בן ה-24, שעבדו בבנייה וגרו בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully