וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השחתת קבר יוסף: המתחם משופץ לאור יום במבצע מורכב

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 10:03

בליווי חטיבת שומרון וקצינים בכירים, צוות משפצים נכנס למתחם הקבר כדי לתקן את ההרס שנגרם במקום. ראש מועצת שומרון: "השיפוץ - החזרת הכבוד הלאומי של ישראל". דיווחים פלסטיניים: מפגין נהרג ועשרה נפצעו בעימותים עם כוחות צה"ל במקום

בווידאו: מח"ט שומרון, אל״מ רועי צוויג לפני כניסת הכוחות לשכם לאבטח את שיפוץ קבר יוסף/דובר צה"ל

צוות בינוי של מועצת שומרון נכנס לפנות בוקר (רביעי) לקבר יוסף בשכם והחל לשפץ את המקום. זאת, לאחר שהושחת בתחילת השבוע על ידי פלסטינים. הצוות נכנס למתחם בליווי אבטחה כבדה של חטיבת שומרון, מאבטחים מגדוד 101 וסיירת חרוב, ובנוכחות קצינים בכירים.

עימותים בין כוחות צה"ל ופלסטינים פרצו במקום, ולפי דיווחים פלסטיניים מפגין אחד נהרג ועשרה נוספים נפצעו מירי. על פי הדיווחים, ההרוג הוא מחמד חסן מחמד עסאף, בן 34.

בלילה שבין שבת לראשון פרצו כמאה פלסטינים למתחם וגרמו נזק רב למקום. גם בלילה הבא, בין ראשון לשני, נגרם נזק למתחם, לאחר שפלסטינים השליכו אבנים בתוכו.

שיפוץ קבר יוסף לפנות בוקר, 13 באפריל 2022. רועי חדי - מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
השיפוץ בקבר יוסף, הבוקר/אתר רשמי, רועי חדי - מועצה אזורית שומרון

בפקודת הקשר שנתן ללוחמים שאבטחו את השיפוץ, אמר אל"מ רועי צווייג, מפקד חטיבת שומרון, כי הם פועלים במקום "לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים!", כלשונו. "כאן קודקוד, היום אנו יוצאים למבצע תיקון ההרס של מתחם קברו של יוסף. במקום זה הובטחה הארץ לאברהם אבינו, כנאמר 'לזרעך אתן את הארץ הזו' ואנו פועלים היום, ב'יד רמה' כאבותינו שעל יציאתם ממצרים בפסח שנחגג עוד שלושה ימים אומר הכתוב 'בעצם היום הזה'! לא כגנבים בלילה, אלא כבני מלכים! וכך אנו זוכים להשיב את כבוד הארץ ועם ישראל".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, התייחס לאירוע כאל "החזרת הכבוד הלאומי של ישראל".

"זהו יום היסטורי, הגענו לכאן עם שחר, ולאור היום, רגע לפני חג החירות, להחזיר את הכבוד הלאומי של עם ישראל ואת כבודו של יוסף שחולל", אמר דגן. "הפורעים הברברים מבית מדרשה של הרשות הפלסטינית ידעו היטב מדוע הם שורפים והורסים בקבר יוסף הצדיק. הם יודעים שכל עוד עם ישראל מהארץ ומחו"ל - בהובלת ההתיישבות בשומרון, ממשיך ופוקד את המקומות הקדושים לו ואתרי המורשת הלאומיים הם לא יכולים לנצח אותנו".

עוד בוואלה!

סגר כולל על השטחים בחול המועד? הדילמה הגדולה של מערכת הביטחון

לכתבה המלאה

במקביל, כוחות צה"ל, ובהם כוחות קומנדו, עצרו מספר חשודים בכמה מוקדים בגדה המערבית, בין היתר בכפר עוריף ובעיירה ביתא מדרום לשכם, בלב העיר שכם, לובאן א-שרקייה, בכפר סינג'ל בשומרון, בטול כרם, קלקיליה, ובעיירה ג'בה מדרום לג'נין.

כוח מסתערבים גדול עצר בעיירה קבאטיה, שבאזור ג'נין, פעיל של תא הג'יהאד האסלאמי באוניברסיטת א-נג'אח לאחר שפשט על ביתו. במהלך הפעילות נפתחה אש כלפי כוחות צה"ל. לא דווח על נפגעים.

ההרוג במהלך עימותים עם צה"ל בשכם 
מחמד חסן מחמד עסאף בן 34. מתוך טוויטר, אתר רשמי
ההרוג בעימותים בקבר יוסף: מחמד חסן מחמד עסאף, בן 34/אתר רשמי, מתוך טוויטר

במהלך הלילה התפתחו עימותים בין כוחות הביטחון ופלסטינים גם בחברון, וצעיר פלסטיני מאש כוחות צה"ל לאחר שיידה בקבוקי תבערה.

כמו כן, הפלגים השונים ברצועת עזה יתכנסו היום בצהריים לדיון על המתרחש ברחבי יהודה ושומרון, ברקע הפעילות של צה"ל והאירועים סביב הר הבית. לדברי גורמי ביטחון, בשלב הזה חמאס מורתע, אוכף שקט ברצועת עזה ומונע מג'יהאד אסלאמי להגיב, על רקע קריאות לנקום את הרג פעילי הזרוע הצבאית שלו על ידי כוח ימ"מ לפני כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully