וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלילה השני ברציפות: מתחם קבר יוסף בשכם הושחת

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 9:46

פלסטינים השליכו אבנים במתחם, וגם הלילה גרמו הרס למקום. בתקרית נפרדת, שני יהודים חרדים שנסעו לאזור הקבר נפגעו מירי באורח בינוני. ח"כ קיש וסטרוק: אלוף פיקוד המרכז סירב לבקשתנו להגיע הלילה למתחם ללא כל נימוק

בווידאו:חילול קבר שכם ביום השני ברציפות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות היוצרים

מתחם קבר יוסף בשכם הושחת הלילה (שני), בפעם השנייה תוך יממה. פלסטינים השליכו אבנים בתוך המתחם, וגרמו נזק למקום.

בתקרית נפרדת, שני יהודים חרדים נורו הלילה בסמוך למתחם קבר יוסף בשכם, ונפגעו באורח בינוני. השניים הובהלו לבית החולים בילינסון. לפי דובר צה"ל, השניים נכנסו לעיר אחרי שפרצו מחסום לא מאויש, וזמן קצר לאחר מכן הגיעו למחסום אחר עם פצעי ירי. "כוחות צה"ל העניקו לפצועים טיפול רפואי בנקודה, ולאחר מכן הם פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים. נסיבות האירוע בבדיקה", נמסר.

גם בלילה שבין שבת לראשון פרצו כמאה פלסטינים למתחם וגרמו נזק רב למקום. שר הביטחון בני גנץ התייחס להשחתה ואמר כי מדובר באירוע חמור ביותר. "מדובר בפגיעה קשה בחופש הפולחן באחד המקומות הקדושים ביותר לכל יהודי, וברגשות העם היהודי כולו, דווקא בעיצומו של החג הקדוש למוסלמים". הוא הוסיף כי ישראל תפעל לתקן את המתחם ולהחזירו לקדמותו במהירות, ותפעל "בכל האמצעים כדי שמקרה כזה לא יחזור". לדבריו, הוא העביר "מסר חריף" לרשות הפלסטינית, "שנדרשת לתגבר את הכוחות שלה במקום באופן מיידי, ולפעול מול הפורעים והמחבלים שפוגעים ביציבות, בביטחון ובמקומות הקדושים".

חילול קבר שכם ביום השני ברציפות. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
חילול קבר יוסף בשכם, הלילה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בתוך כך, ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד) וח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) ביקשו להגיע הלילה לקבר יוסף שהושחת על ידי פלסטינים, אך קיבלו אמש בשעת לילה מאוחרת הודעה מקצין הכנסת כי אלוף פיקוד המרכז מסרב לאשר כניסתם. לטענתם, בקשתם סורבה ללא נימוק.

עוד בוואלה!

"הגיע הרגע שבו צריך טיפול ממוקד": כך חזרה ג'נין להיות קן צרעות של מחבלים

לכתבה המלאה

במכתב דחוף שהוציאו השניים לקצין הכנסת ניצב יובל חן, הם דרשו ממנו לפעול מול אלוף הפיקוד שיעמוד בהוראות היועצת המשפטית לכנסת ויקבע תאריך לכניסתם לקבר. "במענה לפנייתנו... התבשרנו דרכך כי מפקד פיקוד מרכז לא יוכל לאפשר כניסה זו. נכון לשעה זו, טרם קיבלנו מאלוף הפיקוד מענה בכתב המנמק את הסיבות מאחורי החלטה זו, שמשמעותה החמורה צמצום חופש הפעילות הנדרשת לחברי כנסת בעלי חסינות, פגיעה בביצוע תפקידם כנבחרי ציבור בכלל, ותפקידם בתחום הפיקוח הפרלמנטרי בפרט".

"לפי חוות דעתה של היועצת המשפטית לכנסת עו"ד שגית אפיק, על אלוף הפיקוד להציע תאריך חלופי לקיום הביקור בהקדם. מיותר לציין כי נכון לעכשיו טרם פנו אלינו לקביעת מועד חדש. אנו מבקשים ממך בזאת לפעול מול אלוף הפיקוד בשני המישורים הנ"ל על מנת לקבל מענה ראוי לנבחרי ציבור והמאפשר את ביצוע תפקידם", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully