וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה בשכם: חסידים שנסעו לקבר יוסף נורו על ידי פלסטינים, מצבם בינוני

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 8:06

על פי דובר צה"ל, השניים פרצו מחסום לא מאויש בדרכם למתחם הקבר, ושבו אחרי זמן קצר עם פצעי ירי. במקביל, צעיר פלסטיני שנחשד בהשלכת בקבוקי תבערה נורה למוות בידי חיילים ליד הכפר אל חאדר. צה"ל פשט על בית חולים בטול כרם בחיפוש אחר אחיו של המחבל מג'נין

בווידאו: פעילות צה"ל בכפר יעבד בצפון השומרון/צילום: דובר צה"ל

שני יהודים חרדים נורו הלילה (שני) בסמוך למתחם קבר יוסף בשכם, ונפגעו באורח בינוני. השניים הובהלו לבית החולים בילינסון. לפי דובר צה"ל, השניים נכנסו לעיר אחרי שפרצו מחסום לא מאויש, וזמן קצר לאחר מכן הגיעו למחסום אחר עם פצעי ירי. "כוחות צה"ל העניקו לפצועים טיפול רפואי בנקודה, ולאחר מכן הם פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית חולים. נסיבות האירוע בבדיקה", נמסר.

בתוך כך, פלסטיני בן 21 נורה הלילה למוות על ידי כוח צה"ל, לאחר שהשליך בקבוקי תבערה לעבר רכב ישראלי שנסע על כביש 60, ילד הכפר אל חאדר. שמו של ההרוג הוא מחמד עלי ע'נים, שהיה בעבר בכלא בישראל.

בנוסף, לפחות תשעה פלסטינים משכם וחברון נעצרו ונלקחו לחקירה. לטענת הפלסטינים, בית בשכם עולה באש כתוצאה מעימותים אלימים בין כוחות צה"ל לפלסטינים. במקביל, כוח מיוחד של צה"ל פשט גם על בית חולים בטול כרם, ככל הנראה לחפש אחריו האחים של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב. אתמול כוח צה"ל ירה לעבר הרכב בו נסעו, והלילה נוסע נוסף ברכב, שנפגע מהירי, מת מפצעיו.

מחמד עלי ע'נים. סעיף 27 א', תמונות גולשים
ההרוג. מחמד עלי ע'נים/תמונות גולשים, סעיף 27 א'
זירת הירי באזור קבר יוסף, 11 באפריל, 2022. לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים, תמונות גולשים
זירת הירי ליד קבר יוסף, הלילה/תמונות גולשים, לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים
הרכב שנפגע מירי באזור קבר יוסף, 11 באפריל, 2022. לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים, תמונות גולשים
רכב שנפגע מירי בקבר יוסף, הלילה/תמונות גולשים, לפי סעיף 27א' לזכויות יוצרים

האירועים מתרחשים ברקע מתיחות ביטחונית גוברת, ובהמשך לפעילות הביטחונית בגדה המערבית בימים האחרונים.

בין יתר האירועים, אתמול מחבלת פצעה באורח קל לוחם במערת המכפלה שבחברון ונורתה למוות בידי כוחות הביטחון. במהלך ליל שבת פעלו כוחות הביטחון בכמה מוקדים בשטחים, בהם ג'נין, במחנה הפליטים בלאטה בשכם, ובכפר יעבד, ממנו יצא המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק. בתוך כך, כמאה פלסטינים פרצו למתחם קבר יוסף וגרמו נזק רב למקום.

ביום שבת פשט הצבא על מחנה הפליטים בג'נין, שם ניסה להביא למעצרו של אביו של המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב. כמו כן, פעלו כוחות הביטחון בוואדי ברוקין ובברוקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully