וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגר כולל על השטחים בחול המועד? הדילמה הגדולה של מערכת הביטחון

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 22:46

עקב קריאות נקמה של הג'יהאד האסלאמי, ההסתה ברשתות וההתרעות, ביום חמישי שר הביטחון גנץ יקיים הערכת מצב במהלכה יוחלט על משכו של הסגר שיוטל בחג. בנוסף, גורמי צבא טוענים כי בצה"ל מתחבטים אם להסיר את ההגבלות שהוטלו על ג'נין, ממנה יצאו שני מחבלים

בווידאו: ניסיון מעצר של אחיו של המחבל שביצע את הפיגוע בת"א/תיעוד ברשתות חברתיות

שר הביטחון בני גנץ יקיים ביום חמישי הערכת מצב במהלכה יוחלט על משך הסגר על השטחים לקראת ליל הסדר. גורמי צבא אמרו היום (שלישי) לוואלה! כי בעקבות קריאות נקמה של פעילי ג'יהאד אסלאמי יוטל סגר בערב החג.

השאלה שנותרה באוויר היא אם יוטל סגר על תקופת חול מועד במהלכה אזרחי ישראל מטיילים בכל הארץ בדגש על עשרות אלפים שנוהגים לטייל ביו"ש. גורמי צבא טוענים כי השאלה שעומדת לפתחם של צה"ל ושב"כ היא אם להסיר את ההגבלות שהוטלו על ג'נין בעקבות יציאת שני מחבלים מהאזור, "האם ההגבלות מיצו את עצמן? או שהן עדיין אפקטיביות ביכולת לרסן חמושים ומפגעים בודדים".

פעילות מעצרים שביצעו לוחמי צה"ל, שב"כ ומשמר הגבול במספר מוקדים, בין השאר בכפרים: זיתא, אל יאמון, באלטה, אל ח׳אדר, בית כחיל והכפר עזון עתמה, 12 באפריל 2022. דובר צה"ל
פעילות צה"ל, היום/דובר צה"ל

שאלה נוספת היא כניסת ערבים ישראלים דרך מעבר ג'למה (גלבוע) שסגור לתנועות לשני הכיוונים כבר יותר משבוע וגורם לנזק כלכלי למסחר הפלסטיני בנפת ג'נין.

בתוך כך, בנוסף למתיחות שנוצרה סביב ג'נין, החלו להתגבר התרעות לפיגועים מהעיר שכם ומחנה הפליטים בלאטה על רקע השחתת קבר יוסף, וההסתה ברשתות החברתיות. גורמי ביטחון אמרו: "נעצור את כל מי שהשחית את קבר יוסף. זה לא יעבור בשקט. מדובר באתר קדוש והמסר בהתאמה הועבר למנגנוני הביטחון הפלסטינים שנכשלו בהגנה עליו. מבחינתנו זה אירוע חמור מאוד. מעבר להשלכות שלו ברמה הביטחונית. ישש חשש מפשיעה לאומנית בצד היהודי כנקמה על השחתת הקבר. זה גם מטופל".

היום צה"ל החל במבצע לסגירת הפרצות באזור צפון השומרון. על כן, הכוחות באזור קו התפר יתוגברו בשני גדודי לוחמים, חיילי הנדסה וציוד מכני כבד לסגירת התפר. קצין הנדסה ראשי יפקד על המבצע עד הקמת חומת ההפרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully