וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בישיבת סיעת ימינה: המשבר הפנימי במפלגה נבלם לעת עתה

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 18:27

לאחר פרישת ח"כ סילמן מהקואליציה, בליכוד מנסים "לייצר מומנטום" שיבהיר שהממשלה לא מחזיקה מעמד. המטרה הבאה - ח"כ אביר קארה, שהגיע ללשכת רה"מ יחד עם השר כהנא. השניים הצטרפו לשקד ואורבך, שהגיעו לשם מוקדם יותר. סמוטריץ' מעורב במגעים מול עריקים נוספים

בווידאו: פעילי ימין מביעים תמיכה מחוץ לביתה של סילמן לאחר פרישתה מהקואליציה/מערכת וואלה!

ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש היום (רביעי) עם חברי מפלגתו בקריה בתל אביב - פרט לח"כ עידית סילמן - כחלק מהמאמצים לשמור על הח"כים אחרי פרישתה של יו"ר הקואליציה סילמן. בהמשך צפוי בנט להיפגש עם ראשי הקואליציה.

גורם שנכח בישיבה של סיעת ימינה העריך שהמשבר הפנימי במפלגה נבלם לעת עתה, וסבורים שבליכוד יתקשו לאתר בשלב זה עריקים נוספים. בנט עדכן בישיבה את חברי הסיעה שהוא שוחח עם כל ראשי המפלגות בקואליציה במאמץ לייצב את הממשלה, והקשיב לחברי סיעתו בנוגע לקשיים שהעלו. "חלק מחברי הכנסת דיברו על האווירה הכללית בקואליציה, ואמרו שהם צריכים יותר גיבוי מראש הממשלה גם מול שאר חברי הקואליציה בנושאים שחשובים להם", אמר גורם בימינה. לדבריו, הישיבה הייתה באווירה טובה, וראש הממשלה אמר בישיבה שהוא מתכוון להתמקד כעת יותר בנושא הפוליטי ובייצוב הממשלה.

אולם במהלך הישיבה ח"כ ניר אורבך זעם על בנט: "אתה לא יכול להשתמש בביטוי 'הגדה המערבית', סתם שילמנו על זה מחיר. הכנסתם אותי לסיטואציה בלתי אפשרית".

ניר אורבך מגיע לכינוס ימינה בביתו של נפתלי בנט ברעננה, 4 ביוני 2021. אבשלום ששוני, מעריב
הקרב על הח"כים. אורבך/מעריב, אבשלום ששוני

מאז הודעתה של סילמן מנסים בלשכת ראש הממשלה להשיג את הראשונה, אך ללא הצלחה, ומיד לאחר הודעתה, התקיימה הפגנת תמיכה מחוץ לביתה. מי שהיה מעורב בניסוח מכתב הפרישה של סילמן היה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'.

הפגישה של בנט עם ח"כ אורבך - שהיה על סף פרישה - נועדה למנוע מהלך דומה לשל סילמן. כמו כן, בכירים בליכוד קיימו עימו מגעים שוטפים בימים האחרונים.

במקביל, יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו נועד עם ח"כ יריב לוין וכן יו"ר מפלגת "הציונות הדתית", בצלאל סמוטריץ'. האחרון מעורב במגעים מול חברי כנסת נוספים בימינה, אותם הוא מנסה לשכנע לערוק.

מחוץ לביתה של עידית סילמן, 6 באפריל 2022. ניב אהרונסון
הפגנת התמיכה מחוץ לביתה של סילמן, היום/ניב אהרונסון

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ כתב בעמוד הטוויטר שלו כי "‏את המשבר בקואליציה צריך וניתן לפתור. מרצ היא שותפה אחראית ואנחנו מחוייבים ונפעל להמשך כהונתה של הממשלה. כי זו ממשלה חשובה שעובדת ומקדמת מהלכים שהוזנחו במשך שנים. כך צריך לנהוג כל מי שטובת המדינה והחברה הישראלית לנגד עיניו".

הבוקר ח"כ סילמן הודיעה על פרישתה מהקואליציה. בכך, הממשלה איבדה את הרוב בכנסת. סילמן, חברת מפלגתו של ראש הממשלה נפתלי בנט, הביעה בימים האחרונים את חוסר שביעות רצונה מהקואליציה ורק בתחילת השבוע מתחה ביקורת חריפה על שר הבריאות ניצן הורוביץ בשל סוגיית החמץ בבתי החולים - ביקורת שלא הייתה מתואמת עם ראש הממשלה נפתלי בנט וימינה.

סילמן שימשה כיו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות. היא אינה צפויה להתפטר מהכנסת אלא לפרוש מסיעת ימינה, בדומה לח"כ עמיחי שיקלי שכבר פרש ממנה במחאה על הקמת הממשלה. גורמים בליכוד אמרו כי לסילמן הובטח שריון ברשימת הליכוד בבחירות הבאות ומינוי לשרת הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully