וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בכנסת אחרי פרישת סילמן מהקואליציה: "ימי הממשלה ספורים, הצטרפו אלינו"

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 11:25

יו"ר האופוזיציה אמר כי הוא "מקבל בחיבוק חם" את יו"ר הקואליציה, שהכריזה על פרישתה ממנה: "אני קורא מכאן לחברים בקואליציה שליבם במקום הנכון, אנו מחכים לכם". השר הנדל השיב: "זה יום החג שלכם?". גורמים בליכוד: לסילמן הובטחו שיריון ומינוי לשרת הבריאות

ראש האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו, אמר במליאת הכנסת אחרי הודעת הפרישה של יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן, כי "ימי הממשלה ספורים", וקרא לחברי כנסת נוספים מהקואליציה לפעול כמוה. דבריו של נתניהו נאמרים במסגרת דיון במליאה שנקבע מראש כדי לעסוק בנושא "גל טרור רצחני שוטף את רחובות ישראל והממשלה לא עושה דבר".

נתניהו השווה בנאומו את הודעת סילמן ליציאת מצרים. "בחג הפסח אנחנו חוגגים את יציאת ישראל ממצרים לארץ המובטחת, היום אנחנו שמחים מסיבה דומה. מברכים את ח"כ סילמן שקיבלה את ההחלטה הנכונה. כולנו מקבלים אותה בחיבוק חם ובזרועות פתוחות. היא שבה הביתה, לימין האמיתי ולמחנה הלאומי", אמר.

נתניהו האשים כי "יש בישראל ממשלה חלשה ורופסת", וקרא לחברי קואליציה נוספים ללכת בעקבות סילמן. "אני קורא מכאן לחברים בקואליציה שליבם במקום הנכון, אנחנו מחכים לכם, נקבל אתכם בכבוד ובהערכה. קבלו את ההחלטה הנכונה עוד היום. הצטרפו לעידית, הצטרפו אלינו. ביחד נקים ממשלה לאומית חזקה שתדאג לכל אזרחי ישראל. לכולם בלי יוצא מהכלל". מוקדם יותר, בכניסה ללשכתו בכנסת, הוא אמר כי מדובר ב"שחר של יום חדש".

השר יועז הנדל השיב במליאה. "זה יום החג הגדול שלכם? רק כי הממשלה לא תצליח להעביר חוקים בגל החקיקה הבאה?", תקף.

סילמן שימשה כיו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת הבריאות. היא אינה צפויה להתפטר מהכנסת אלא לפרוש מסיעת ימינה, בדומה לח"כ עמיחי שיקלי שכבר פרש ממנה במחאה על הקמת הממשלה. גורמים בליכוד אמרו כי לסילמן הובטח שריון ברשימת הליכוד בבחירות הבאות ומינוי לשרת הבריאות.

בנימין נתניהו בנאום במליאת הכנסת, 6 באפריל 2022. ערוץ כנסת, צילום מסך
נתניהו בכנסת, היום/צילום מסך, ערוץ כנסת

משמעות הצעד של סילמן היא שלקואליציה יש 60 קולות בלבד ולא 61 - והיא תתקשה לגייס רוב ולקדם חקיקה בכנסת. כמו כן, עם רוב של 60 חברי כנסת בלבד, הממשלה לא תוכל להעביר חוקי יסוד ולא תוכל לאשר את תקציב המדינה הבא, אותו תיכננו להתחיל לקדם כבר אחרי הפגרה.

סילמן אמרה כי לצערה אינה יכולה לתת יד למהלכי הממשלה. "ניסיתי אחדות. לצערי לא אוכל לתת יד לפגיעה בזהות היהודית של מדינת ישראל ועם ישראל. לא הכל אתם יודעים כי ניסיתי בשקט. לא אוכל עוד להמשיך בדרך זו בשל הערכים והמקום ממנו אני באה".

"אני מפסיקה את חברותי בקואליציה ואמשיך לנסות לשכנע את חבריי לחזור הביתה ולהקים ממשלת ימין. אני יודעת שאינני היחידה שחשה כך. הזהות היהודית של מדינת ישראל היא זכות קיומנו כאן, זה הלב שלנו, זו המהות שלנו. פגיעה, ללא כל התחשבות בציבור ובערכים שאותם אני מייצגת היא קו אדום מבחינתי. ניתן להקים ממשלה אחרת כבר בכנסת הזו", הוסיפה.

עידית סילמן, הוועדה המסדרת. 28 ביוני 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
סילמן בכנסת, יוני האחרון/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

על סילמן, כמו על חברי כנסת נוספים בימינה, הופעלו לחצים כבדים מימין בימים שלפני הקמת הממשלה ובעקבותיהם. הפגנות נערכו מסביב לביתה, וביוני הנחה קצין הכנסת להצמיד לה אבטחה. היא אף דיווחה אז לבכירי מפלגתה כי באופן קבוע מתנהל מעקב אחריה בעת יציאתה מדירת מגוריה ברחובות.

לפני כמה חודשים, סילמן התלוננה כי הותקפה בתחנת דלק במודיעין. תלונותיה עוררו ביקורת רבה מצד ח"כים באופוזיציה שפקפקו בטענה, בהם ראש האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, שהאשים כי היא "מכפישה ציבור שלם עם סיפור שאולי לא היה ולא נברא".

נתניהו בירך הבוקר על הצעד. "התרגשתי מאוד לשמוע את הצהרתה של סילמן ואני מברך אותה בשם המונים בעם ישראל שייחלו לרגע הזה", מסר. "עידית, הוכחת שמה שמנחה אותך זה הדאגה לזהות היהודית במדינת ישראל ולארץ ישראל בעם ישראל ואני מקבל אותך הבייתה. הוכחת שנציגי ציבור אמיתיים פועלים בצו מצפונם. קורא לכל מי שנבחר בקולות המחנה הלאומי להצטרף לעידית ולחזור אלינו הביתה תתקבל בכל הכבוד הראוי וזרועות פתוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully