וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת כבת שנה מתה לאחר שטבעה בגיגית כלור בביתה בנגב

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 16:10

התינוקת פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע ולאחר נסיוניות החייאה, קבעו הרופאים את מותה. המשטרה פתחה בחקירת המקרה. לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בעשור האחרון טבעו למוות 20 ילדים בדלי או בגיגית.

בווידאו: זירת נפלית התינוק בנתיבות/עריכה: אביעד בללי

מותה של תינוקת כבת שנה נקבע היום (ראשון) לאחר שטבעה בגיגית כלור בביתה בנגב. התינוקת הובאה למרפאה מקומית ברהט על ידי בני משפחתה ושם צוותי רפואה ביצעו בה פעולות החייאה. בהמשך, היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע להמשך קבלת טיפול רפואי, כשמצבה הוגדר קריטי. המשטרה הוזעקה למקום ונפתחה חקירה.

ג'אבר אבו ג'עפר חובש איחוד הצלה אמר כי בוצעו פעולות החייאה ממושכות על התינוקת על ידי חובשים וצוות ניידת טיפול נמרץ. "לפי מה שנמסר לנו, התינוקת טבעה בדלי מים עם כלור. בני משפחתה הביאו אותה למרפאה. לאחר מכן היא פונתה לבית החולים סורוקה בבאר שבע תוך המשך פעולות החייאה במצב אנוש", מסר.

פראמדיק מד"א גיא שדה וחובש בכיר עאטף אבו סעד, סיפרו כי כשהגיעו למרפאה ראו את התינוקת בחדר הטיפולים כשהיא מחוסרת הכרה, ואת הצוותים מבצעים בה פעולות החייאה. "המשכנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמות ומתן תרופות. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבה קריטי", מסרו.

לבסוף מבר בית החולים סורוקה כי "התינוקת פונתה למלר"ד ילדים תוך כדי החייאה, ולצערנו לאחר נסיונות החייאה ממושכים בחדר ההלם נקבע מותה"

חשד לרצח אישה ידי בנה בשדרות, 19 באוגוסט 2021. מד"א
טבעה בגיגית כלור. אמבולנס/מד"א

בשבוע שעבר תינוק כבן שנה ושלושה חודשים טבע בבריכת דגי נוי בחצר בית במושב בן זכאי, סמוך ליבנה. צוות מד"א שהגיע למקום לאחר שאמו מצאה אותו בבריכה, העניק לו טיפול רפואי, ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו לבית החולים קפלן כשהוא במצב אנוש.

"כשנכנסו לחצר הבית הביאו אלינו את הפעוט שהיה מחוסר הכרה, לאחר שנמשה מבריכת דגי נוי", סיפרו חובשי מד"א גבריאל קטר וכפיר משולם. "מיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות, הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

כמו כן, לפני כשבוע אברהם סעדיה, בן שנה, מת לאחר שנפל לדלי צבע בבית בנתיבות. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה, שבסופן קבע את מותו. "ראינו את הפעוט כשהוא מחוסר הכרה ומכוסה בצבע, וביצענו בו הנשמות תוך ששאבנו את הצבע שחדר לריאות", סיפר הצוות הרפואי שהגיע למקום.

בית חולים סורוקה ריק בעקבות שביתת האזהרה של הרופאים, אפריל 2011. אלברטו דנקברג
"ילדים מתחת לגיל חמש בסיכון גבוה לטביעה". אמבולנס/אלברטו דנקברג

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בשנת 2021 טבעו למוות שלושה ילדים בדלי או בגיגית ובשנת 2022 ילד אחד. בעשור האחרון, מאז שנת 2012, טבעו למוות 20 ילדים בדלי או בגיגית.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אמרה כי ילדים מתחת לגיל חמש נמצאים בסיכון גבוה לטביעה אפילו במים רדודים מאוד בעומק סנטימטרים ספורים. "טביעת ילדים היא מגפה שניתן לעצור אותה. אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - מרוקנים דליי מים וגיגיות מיד בתום השימוש, ולא משאירים ילדים בסביבת מים ללא השגחה, אפילו לא לרגע", ציינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully