וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 טיסות חברי ממשלה בשבועיים: הממשלה מעופפת, ויחידת האבטחה מגן מתקרבת לקריסה

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 17:34

יותר ממחצית משרי הממשלה שהו בחו"ל בשבועיים האחרונים, ונוצר עומס חריג על יחידת האבטחה במשרד רה"מ שאחראית על אבטחת השרים. גורם בממשלה: "אלה היקפי אבטחה ברמה שלא זכורה בעשור האחרון". משרד רה"מ: "האגף עומד וימשיך לעמוד במשימותיו"

מאז שהוקמה הממשלה שרי ממשלת בנט-לפיד מרבים לטוס לחו"ל, ובשבועיים האחרונים הגיעו לשיא חדש - 15 נסיעות של חברי ממשלה בתוך שבועיים. לוואלה! נודע כי ריבוי הנסיעות מייצר בשבועיים האחרונים עומס חריג על יחידת האבטחה "מגן" במשרד ראש הממשלה, שמאבטחת את הטיסות והביקורים הרשמיים של השרים בחו"ל.

מבדיקת וואלה! עולה כי בשבועיים האחרונים - לפחות 14 שרים היו בנסיעה רשמית לחו"ל, ועוד סגן שר. מדובר בכמעט מחצית משרי הממשלה, שנסעו בתקופה מאוד קצרה וקצובה, ולכל אחד מהם הוצמד צוות אבטחה מטעם יחידת מגן במשרד ראש הממשלה.

היחידה, שאמונה בשגרה על אבטחת השרים שאינם סמלי שלטון, ראשי ממשלה לשעבר, ובני משפחת ראש הממשלה, נדרשה להקצות כוח אדם לאבטחת כל הטיסות הללו, בהיקפים גדולים באופן משמעותי ממה שהיא נדרשת בשגרה.

גורמים בממשלה מסרו כי "מגן נמצאת בקריסה. אלה היקפי אבטחה ברמה שלא זכורה בעשור האחרון". לדבריהם, במגן אף העלו חשש שלאור ריבוי הנסיעות לחו"ל, תיפגע רמת האבטחה של השרים והגורמים שהם צריכים לאבטח בארץ.

בין השרים שנסעו בשבועיים האחרונים לחו"ל אפשר למצוא את שרת התחבורה, מרב מיכאלי, שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ושר המודיעין אלעזר שטרן, שביקרו כל אחד בנפרד באיחוד האמירויות. בנוסף, שר החקלאות עודד פורר, שר הדתות מתן כהנא, והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', קיימו כל אחד בנפרד נסיעות עבודה לארצות הברית . בנוסף, שר האוצר אביגדור ליברמן נמצא כל השבוע בנסיעת עבודה בקפריסין ואנגליה, ושרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל הצטרפו אליו לכנס של הג'רוזלם פוסט בלונדון.

עוד בוואלה!

בהזמנת המלך עבדאללה: הרצוג הגיע לביקור פומבי בירדן

לכתבה המלאה

עוד טיסות: שר המשפטים גדעון סער טס לארגנטינה, לאירועים לציון 30 שנה לפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס, שר התיירות יואל רזבוזוב שב מביקור עבודה בסרביה, השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג נמצאת בפריז במפגש של ה-OECD, השר לביטחון פנים עמר בר לב ביקר בירדן ביום רביעי שעבר לקראת הרמדאן, שרת הכלכלה ארנה ברביבאי ביקרה השבוע במצרים, וסגן שר החוץ עידן רול ביקר בימים האחרונים בבחריין. כולם לוו במאבטחי מגן.

נסיעות שרים מאושרות על ידי ראש הממשלה ומזכירות הממשלה. רוב השרים ברשימה, מלבד מיכאלי ושטרן, אינם חברי כנסת, אלא התפטרו במסגרת החוק הנורבגי, כך שלא ברורה מידת הדחיפות שגרמה להצטברות ככ הרבה נסיעות בתקופה זו שלפני הפסח שיצרה את העומס האבטחתי המדובר.

מאגף ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה לפניית וואלה! כי "אגף ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה אינו מתייחס לסוגיות מקצועיות הנוגעות לעבודתו ולטיפול במאובטחיו. האגף עומד וימשיך לעמוד במשימותיו".

יור ש"ס אריה דרעי כתב בטוויטר בעקבות הפרסום בוואלה! כי "בזמן שאזרחי ישראל פוחדים לצאת מהבית, כשיוקר המחיה ומחירי הדלק ממשיכים לשבור שיאים, שרי הממשלה המעופפת צוחקים על חשבוננו, מגובה של 30 אלף רגל בדרך ליעד הבא. מנותקים".

ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) הגיב לפרסום ואמר כי "טיסות שרי הממשלה המעופפת הן ביטוי לאטימות ולניתוק מסדר היום הציבורי וממצוקות אזרחי ישראל. במקום לטוס לביקורים שאינם מקדמים במאומה את האינטרסים של ישראל, למעט נהנתנות אישית של השרים והשרות. מוטב אם כולם - כאיש אחד - יקדימו את חזרתם ארצה, באופן מיידי ויצאו לערי ישראל לנחם את משפחות קורבנות הטרור רק מהשבוע האחרון. עם חזרתם ארצה אולי יבחינו גם בקושי של הציבור הישראלי בשל יוקר המחייה, שהם מעלים במדיניותם הכושלת, כשהם מבקרים בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully