וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט דן עם א-סיסי ובן-זאיד על שיתוף פעולה נגד טילים ומל"טים איראנים

22.3.2022 / 18:30

במהלך הפגישה עדכן יורש העצר של אבו דאבי על ביקורו של נשיא סוריה באיחוד האמירויות. בנט הציג את דאגותיה של ישראל מפני הסלמה אפשרית בחודש הרמדאן ועדכן על צעדי ישראל לשיפור המצב הכלכלי בגדה המערבית וברצועת עזה. השלושה דנו על הסכם הגרעין בין איראן לבין המעצמות

בווידאו: בנט מתייחס לכוונת ארה"ב להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה נפתלי בנט דן עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ויורש העצר של אבו דאבי מוחמד בן-זאיד במהלך הפסגה המשולשת בשארם א-שייח' בשיתוף פעולה אזורי נגד איראן במיוחד בכל הנוגע להגנה מפני כלי טיס בלתי מאויישים וטילים בליסטיים, כך נודע היום (שלישי) לוואלה!. סוגיית הסכם הגרעין בין איראן למעצמות נדונה גם היא בפגישה.

בחודשים האחרונים, כחלק מהעברת ישראל לתחום האחריות של פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית, התגבר שיתוף הפעולה בין צבא ארצות הברית, צה"ל והצבאות של כמה מדינות ערביות בנושא הגנה אווירית. התקפות הטילים של המורדים החות'ים על אבו דאבי הגבירו עוד יותר את שיתוף הפעולה בנושא.

ממשל ביידן מנסה לקדם יחד עם ישראל ומדינות ערב הקמה של מנגנון אזורי משותף בנושא הזה במסגרתו כל המדינות המשתתפות יחלקו מידע מודיעיני וייעזרו זו בזו לגילוי ולהתרעה מוקדמת של שיגורי טילים וכלי טיס בלתי מאויישים מצד איראן ושלוחותיה בתימן, עיראק וסוריה.

תמונת המנהיגים בפסגה בשארם. לשכת הנשיאות המצרית, אתר רשמי
בנט, א-סיסי ובן זאיד, היום/אתר רשמי, לשכת הנשיאות המצרית

במהלך הפגישה עדכן יורש העצר של אבו דאבי מוחמד בן-זאיד על ביקורו של נשיא סוריה באיחוד האמירויות ביום שישי האחרון. בן-זאיד הסביר את הסיבות לקיומו של הביקור. בישראל יש דעות שונות לגבי הביקור והאם מדובר בהתפתחות חיובית או שלילית. הממשל האמריקני הביע מחאה על הביקור בפני איחוד האמירויות.

אחת הסוגיות שראש הממשלה בנט העלה בפגישות בשארם א-שייח' היה החשש מפני הסלמה ביטחונית בגדה המערבית וברצועת עזה במהלך חודש הרמדאן שבחלקו חופף לחג הפסח. בנט גם הציג בפגישה את הצעדים שישראל עושה גם בגדה וגם בעזה כדי לשפר את המצב הכלכלי ולשמור על רגיעה.

בנט- א סיסי. אתר רשמי, מערכת וואלה!
בנט וא-סיסי בפגישתם בספטמבר/מערכת וואלה!, אתר רשמי

הפסגה המשולשת בשארם א-שייח' תוכננה במשך כמה חודשים והיתה אמורה להישאר חשאית. זו גם הייתה הסיבה שבנט לא לקח עמו לשארם א-שייח' צלם של לשכת העיתונות הממשלתית. לשכת נשיא מצרים תיעדה את הפגישה, אך שחררה עד כה תמונה אחת בלבד.

המלחמה באוקראינה גם היא עלתה לדיון בין המנהיגים. בנט עידכן את א-סיסי ובן-זאיד על מגעיו עם נשיא רוסיה פוטין ועם נשיא אוקראינה זלנסקי. השלושה גם דנו בהשפעות של המלחמה באוקראינה על הכלכלה העולמית, על מחירי הנפט ועל הפגיעה באספקת החיטה מרוסיה ואוקראינה - מהן שלוש המדינות מייבאות חיטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully