וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: המעצמות נחושות לחתום על הסכם גרעין עם איראן כמעט בכל מחיר

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 11:59

ראש הממשלה הביע דאגה מהסכמה אמריקנית להסרה של משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור, ואמר כי הדרישה שהגיעה מאיראן בנושא היא "חצופה". לדבריו, "זהו מחיר יקר, זהו ארגון הטרור הרצחני בעולם"

בווידאו: בנט מתייחס לכוונת ארה"ב להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור/צילום: רוני כנפו

ראש המשלה נפתלי בנט הביע הבוקר (ראשון) דאגה בפתח ישיבת הממשלה מכך שארצות הברית תסכים להסיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור במסגרת הסכם הגרעין המתגבש.

"אנחנו מודאגים מאוד מכוונתה של ארצות הברית להיענות לדרישה האיראנית החצופה ולהוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור", אמר בנט, שכינה את הגוף "ארגון הטרור הגדול והרצחני בעולם".

"לצערנו, ישנה נחישות לחתום על הסכם הגרעין עם איראן כמעט בכל מחיר, כולל לומר על ארגון הטרור הגדול בעולם שהוא לא ארגון טרור. זהו מחיר יקר מדי", הוסיף, אך הדגיש כי בכל מקרה ישראל תמשיך להתייחס למשמרות המהפכה באותו האופן. "גם אם תתקבל ההחלטה המצערת הזו, מדינת ישראל תמשיך להתייחס למשמרות המהפכה כאל ארגון טרור, ותמשיך לפעול נגדו כמו שפועלים מול ארגוני טרור. כרגיל, מה שייקבע את עתידנו - הן הפעולות שלנו, ולא מילים".

ראש הממשלה נפתלי בנט בישיבת ממשלה, 20 במרץ 2022. מארק ישראל סלם, פול
"המחיר יקר מדי". בנט/פול, מארק ישראל סלם

בשבוע שעבר פורסם בוואלה! כי ממשל ביידן שוקל להסיר את משמרות המהפכה האיראנית מרשימת הטרור של ארצות הברית בתמורה להתחייבות איראנית "לשמור על רגיעה" באזור. בנט ושר החוץ יאיר לפיד פרסמו בסוף השבוע הודעה משותפת ובה הגיבו על הפרסום, כינו את המהלך "עלבון לקורבנות" של הטרור האיראני וציינו כי זו תהיה "הפקרה" של בעלות בריתה הקרובות ביותר של ארה"ב "תמורת הבטחות ריקות של טרוריסטים".

דובר מטעם משרד החוץ האמריקני בוושינגטון אמר לוואלה! בתגובה להודעה המשותפת כי "לא ננהל מו"מ בפומבי ולא נגיב על טענות לגבי סנקציות שאנחנו נהיה מוכנים להסיר כחלק מחזרה הדדית להסכם הגרעין. אבל אנחנו מוכנים לעשות החלטות קשות כדי להחזיר את תכנית הגרעין של איראן להגבלות שבהן הייתה נתונה תחת הסכם הגרעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully