וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות נוספת ביחסים: ארדואן אמר כי בנט עשוי לבקר בטורקיה במסגרת "עידן חדש"

עודכן לאחרונה: 25.3.2022 / 12:39

נשיא טורקיה הביע עניין בשיתוף פעולה עם ישראל בתחום האנרגיה ואמר כי אחד הצעדים החשובים שהמדינות צריכות לנקוט למען חיזוק הקשרים הוא בתחום הגז הטבעי. לדבריו בנט עשוי לבקר בטורקיה במסגרת חידוש יחסי המדינות. זאת על רקע ביקורו של הרצוג באנקרה לפני כשבועיים

בווידאו: קבלת הפנים לנשיא הרצוג בארמונו של ארדואן באנקרה/צילום: רויטרס, לע"מ

נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן אמר היום (שישי) כי ראש הממשלה נפתלי בנט עשוי לבקר בטורקיה. "הגעתו יכולה להתחיל עידן חדש בקשרי טורקיה-ישראל", ציין. זאת, על רקע ביקורו של נשיא המדינה יצחק הרצוג באנקרה לפני כשבועיים. במסגרת הביקור, נועד הנשיא עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, 14 שנה מאז הביקור הרשמי האחרון של בכיר ישראלי במדינה.

בד בבד, ארדואן הסביר כי טורקיה מעוניינת בשיתוף פעולה עם ישראל בתחום האנרגיה. "אחד הצעדים החשובים ביותר שנוכל לנקוט יחד למען קשרים דו-צדדיים, יהיה גז טבעי", קבע ואמר כי על הפרטים של שיתוף פעולה מסוג זה ידונו שרי החוץ והאנרגיה של טורקיה בביקורם בישראל.

הרצוג הוא הנשיא הישראלי הראשון שמבקר בטורקיה מאז 2007, אז הגיע לאנקרה הנשיא דאז שמעון פרס. זה גם הביקור הראשון של בכיר ישראלי באנקרה מאז 2008, אז הגיע ראש הממשלה באותה תקופה אהוד אולמרט לפגישה עם ארדואן שתיווך אז בין ישראל לבין סוריה. שבוע ימים אחרי אותו ביקור החל מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה שהביא להשתלחות פומבית מצד ארדואן נגד ישראל, דבר שהחל למעשה את המשבר ביחסים.

פגישת הרצוג - ארדואן באנקרה 9 במרץ 2022. רויטרס
"עידן חדש בקשרי טורקיה-ישראל". הרצוג וארדואן באנקרה/רויטרס

בתום פגישתם של הרצוג וארדואן אמר נשיא טורקיה כי הביקור מהווה "נקודת מפנה ביחסים בין שתי המדינות". הוא הוסיף כי הדגיש בפני הנשיא הרצוג את החשיבות שטורקיה מייחסת לנושא הפלסטיני ולמצב במסגד אל-אקצא. "הדגשתי בפני הנשיא הרצוג שאנטישמיות היא פשע נגד האנושות. דו הקיום בין יהודים למוסלמים בטורקיה נמשך מאות שנים". ארדואן הוסיף כי השניים דנו גם בנושא המלחמה באוקראינה, וכן כי הביע בפני הנשיא הרצוג את רצונו בשיתוף פעולה עם ישראל בתחום האנרגיה. הוא חתם את דבריו: "אני מקווה שביקור זה יהווה פתח להזדמנויות עתידיות משותפות".

הנשיא הרצוג התייחס בתום הפגישה לתיקון היחסים בין שתי המדינות. "לצערי היחסים בין מדינותינו עברו תקופת בצורת מסויימת בשנים האחרונות. כעת, אני מאמין שהיחסים בין המדינות ייבחנו במעשים שמשקפים רוח של כבוד הדדי, ויאפשרו לנו להתמודד טוב יותר עם האתגרים האזוריים והעולמיים המשותפים לכולנו. ישראל וטורקיה יכולות וצריכות לשתף פעולה בתחומים רבים שמשפיעים באופן דרמטי על המרחב הזה שכולנו זוכים לקרוא לו "בית"'.

עוד בוואלה!

בעקבות ביקור הרצוג: ישראל וטורקיה יקימו מנגנון למניעת משברים ביחסים

לכתבה המלאה
פגישת הרצוג - ארדואן באנקרה 9 במרץ 2022. רויטרס
"אנטישמיות היא פשע נגד האנושות". הרצוג וארדואן/רויטרס

ביקורו של הרצוג בטורקיה התקיים על רקע התבטאויות של נשיא טורקיה בשנה האחרונה וביתר שאת מאז הקמת הממשלה החדשה בישראל על כך שהוא מעוניין לחמם את היחסים עם ישראל אחרי משבר מתמשך של קרוב ל-15 שנה. בכירים ישראלים טוענים שהתבטאויותיו של ארדואן מגיעות על רקע המצב הכלכלי הקשה בטורקיה, היחסים המתוחים עם ממשל ביידן וההתחזקות במעמדה האזורי של ישראל בעקבות הסכמי אברהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully