וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רוצים להיכנס לפאניקה, אך האירועים מתקרבים לבית": ההורים חוששים עקב גל הפיגועים

במוסדות החינוך בבני ברק, בה נרצחו בפיגוע חמישה בני אדם, תתוגבר האבטחה. בגבעתיים יופסקו העבודות בשני בתי ספר עד לשבוע הבא, וברמת גן הלימודים יתקיימו כרגיל - אך יתוגברו סיורי הביטחון ברחבי העיר. ועד הגנים הארצי: "המצב גורם לתחושת חוסר ביטחון קשה אצל ההורים"

בווידאו: פיגוע בבני ברק - 5 בני אדם נרצחו/צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, אורן ורוני מיילי ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, עריכה: אביעד בללי

הרשויות המקומיות יתגברו מחר (רביעי) את האבטחה במוסדות החינוך במרכז הארץ בעקבות הפיגוע שאירע הערב בבני ברק ובו נרצחו חמישה בני אדם.

בהנחיית ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין תתוגבר האבטחה סביב כל מוסדות החינוך ברחבי העיר. ראש עיריית גבעתיים רן קוניק מסר גם הוא כי העבודות באתרי הבניה שבתוך בתי הספר ברנר ושמעוני שבעיר יופסקו עד לשבוע הבא. "מחר בבוקר תיעשה הערכת מצב לגבי אפשרויות הטיפול והאבטחה ליד אתרי בניה אשר בקרבת מוסדות החינוך", אמר.

ברמת גן הלימודים יתקיימו כרגיל, כולל טיולים ופעילות חוץ-בית ספרית. ראש העיר כרמל שאמה הכהן מסר כי הורה לבטל את פעילות הבניה והשיפוצים במוסדות החינוך בעיר באופן מוחלט. "לצערנו לא ניתן לאבטח כל גן ילדים מחר, גם אם היינו רוצים בכך בשל מחסור קיצוני במאבטחים מוסמכים", הוסיף. לדבריו, יקוימו סיורים מתוגברים עם 22 אופנועים ו-12 ניידות בטחון מעבר לכוחות המשטרה.

זירת האירוע בבני ברק. ראובן קסטרו
"התחושות קשות". זירת הפיגוע בבני ברק/ראובן קסטרו

אלי, אב לתלמידים בבתי הספר ברמת גן, שיתף עם וואלה! את חששותיו. "התחושות קשות", אמר. "מצד אחד אנחנו רוצים מאוד לשמור על שגרה וחיים נורמליים, ולא להיכנס לפאניקה. מצד שני האירועים הולכים ומתרבים, הולכים ומתקרבים לבית".

סיגל, אם לשלושה ילדים מחדרה, לקחה יום חופש כדי להישאר עם ילדיה בבית. "אני לא אקח סיכון ואשלח אותם לבתי הספר, אנחנו רואים מה קורה ברחובות", אמרה והדגישה את יום האדמה שמתקיים מחר. "הילדים מבינים את המצב וחוששים, וכן גם אני חוששת לחצות את העיר ולהסתובב בדרכים", שיתפה. "המצב ממש מפחיד. תיכף נראה פה חיילים ברחובות ואולי גם רכבים משוריינים כדי שהתושבים ירגישו בטוחים", העריכה.

"אנחנו קוראים לראש הממשלה להגביר את האבטחה בגני הילדים על מנת שלא נצטער על כך", מסר יו"ר ועד הגנים הארצי, עו"ד אחז אגם. לדבריו, "המצב הנוכחי, לאור האירועים האחרונים, גורם לתחושת חוסר ביטחון קשה אצל ההורים. הורים רבים יבחרו מחר ובימים הקרובים שלא לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך. גם אני בהחלט מתלבט האם גני הילדים בטוחים מספיק, על מנת לשלוח את ילדי מחר לגן. המצב גרוע הרבה יותר כאשר בשנים האחרונות משטרת ישראל והרשויות המקומיות מורידות באופן עקבי את האבטחה בגני הילדים".

"לשמור על שגרת התלמידים"

משרד החינוך פרסם חוזר הנחיה לצוותי החינוך בעקבות הפיגועים האחרונים. "ימים קשים עוברים על כולנו לנוכח שורת הפיגועים, ליבנו עם הפצועים ועם משפחות ההרוגים ואנו שותפים לכאב העמוק", נכתב. "אירוע כגון זה, בנוסף לתחושות הקשות המלוות אותו, עלול לערער את תחושת המוגנות בקרב התלמידים ולעורר פחדים וחששות. עלינו להיות רגישים לתגובות התלמידים, לאפשר להם להתבטא ולשתף באשר על ליבם ולהשיב, ככל הניתן, תחושת ביטחון ומוגנות".

בין ההמלצות של המשרד, מתן מידע לתלמידים "במילים פשוטות וברורות ללא פרטים מיותרים", מתן אפשרות לשיתוף בחוויות ומחשבות, אבחנה בין עובדות, דעות, פרשנויות ושמועות ומתן תשומת לב לתלמידים חרדים במיוחד. "עם פתיחת יום הלימודים חשוב מאוד לבדוק נוכחות ולברר מוקדם ככל האפשר (בהפסקה) מהן סיבות ההיעדרות של מי שלא הגיעו לכיתה", הודגש. "כמו כן, מתוך השיחה יש למפות מעגלי פגיעה ומעגלי חשיפה. נשאף להציע תמיכה לכל תלמיד בין אם הגיע לכיתה ובין אם לאו".

בהמלצותיו להורים כתב משרד החינוך כי יש להביע מסרים בוני חוסן, לשמור על השגרה, לעודד את הילדים לשתף בשאלות, מחשבות ורגשות, לשדר להם אמון ביכולת ההתמודדות שלהם ולהיות ערניים בנוגע למצבם - ובמידת הצורך ליצור קשר עם גורמי המקצוע בבית הספר ובקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully