וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת יום האדמה והרמדאן: צה"ל מתגבר כוחות באוגדת עזה

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 19:45

ברקע גל הטרור וההסלמה הביטחונית, צה"ל החליט על תגבור של גדוד חי"ר, יחידה מיוחדת ואמצעים נוספים. בשלב זה לא מתוכננות הפגנות אלימות מול הגדר, אך בצה"ל חוששים שחמאס לא יצליח לרסן פעילים סוררים וחוליות טרור

בהתאם להערכת המצב ולקראת יום האדמה שמתרחש מחר, הוחלט היום (שלישי) בצה"ל על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים. הכוחות הופעלו כחלק מתכנית מוכנה מראש וכחלק מהכנות לקראת ימי ציון ותחילת הרמדאן. התגבור יהיה בהיקף של גדוד חי"ר, יחידה מיוחדת, ואמצעים מיוחדים נוספים.

התגבור מגיע לאחר שגורמים בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון הבהירו עד לפני שבוע כי הנהגת חמאס ברצועת עזה לא מתכוונת להסלים את המציאות לאורך הגבול במהלך ציון יום האדמה וחג הרמדאן ,בעיקר בגלל מחיר ההפסד. לדברי גורמי צבא, בחמאס נהנים מהיציבות הביטחונית היחסית, כניסת הפועלים לישראל והצהרת הכוונות של שר הביטחון להרחיב את מכסת הפועלים מ-12,000 ל- 20,000, העברת הכסף הקטארי, ופרויקטים גדולים בתחום התשתיות והמסחר שנמצאים על הפרק. כל אלו יחד הרגיעו באופן יחסי את הרחוב הפלסטיני.

פעילות לוחמי חיל ההנדסה מיחידת יהל"ם לנטרול וזיכוי מבוקר של המטענים והרימונים שהושלכו אמש במסגרת הפרות הסדר האלימות שהוביל ארגון הטרור חמאס לאורך גדר המערכת ברצועת עזה.. דובר צה"ל
צה"ל מתגבר כוחות בגבול עזה/דובר צה"ל

אך לאחר שני הפיגועים הקטלניים בבאר-שבע ובחדרה נוצרה אוירה אלימה והסתה פראית ברשתות החברתיות. בצה"ל חוששים שחמאס לא יצליח לרסן פעילים סוררים וחוליות טרור לבצע פיגועים או לפעול באלימות לאורך הגדר. בשלב הזה לא מתוכננות הפגנות אלימות מול הגדר ובחמאס אף הוחלט להעביר את הטקסים לעאזור חוף הים אך במערכת הביטחון לא לוקחים סיכונים ובהנחיית שר הביטחון בני גנץ הוחלט על תגבור נקודתי ביהודה ושומרון וברצועת עזה.

לדברי גורמים במערכת הביטחון, "מפקד חמאס חו"ל ומפקדת חמאס ברצועת עזה מדרבנים באמצעות הסתה לבצע פיגועים ביהודה ושומרון ובעורף מדינת ישראל, אבל לא מתוך רצועת עזה כדי לא להיכנס לעימות ישיר עם ישראל. חמאס לא רוצה לסכן את היציבות היחסית שנוצרה מאז מבצע שומר חומות".

הגורמים הדגישו כי עוד פיגוע עלולה להיווצר אווירה נפיצה לא רק ביום האדמה אלא בעיקר ביום שישי הגדול של חג הרמדאן שידוע כיום רגיש בו נושאים דרשות קיצוניות ברוח התקופה והן עלולות להתפרש בעיני ציבור פלסטיני כאישור לבצע פיגוע בודדים. חשוב לציין, כי אוגדת יהודה ושומרון תוגברה בארבעה גדודים וביממה הקרובה תתקבל החלטה האם להכריז על עוצר יציאות ביחידות הקרביות.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully