וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הרמדאן: גנץ נפגש עם מלך ירדן בעמאן

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 15:39

השניים נועדו ברקע המתיחות הביטחונית, והם דנו בהיערכות הישראלית לאירועי החג בירושלים וביו"ש בניסיון למנוע הסלמה. הפגישה, שנעשתה גם בפורום רחב יותר וגם בארבע עיניים, תואמה עם רה"מ בנט. המלך עבדאללה: למנוע צעדים פרובוקטיביים שעלולים להוביל להסלמה

בווידאו: פתח פגישתם של שר החוץ, יאיר לפיד והמלך עבדאללה/קרדיט: משרד החוץ

שר הביטחון בני גנץ ועבדאללה מלך ירדן נפגשו היום (שלישי) באמרון המלך בעמאן. השניים נועדו לקראת חג הרמדאן וברקע המתיחות הביטחונית, והם דנו בהיערכות הישראלית לאירועי החג בירושלים וביו"ש בניסיון למנוע הסלמה.

"השר גנץ הציג את חשיבות התיאום הביטחוני בימים" וכן דן עם המלך עבדאללה "בצעדים אזרחיים נוספים לטובת שיפור חייהם של הפלסטינים ביהודה ושומרון וברצועת עזה", נכתב בהודעה מטעם לשכת שר הביטחון.

הפגישה, שתואמה מראש עם ראש הממשלה נפתלי בנט, נערכה בפורום רחב עם שר החוץ הירדני וראש המודיעין הירדני וגם בארבע עיניים.

פגשית שר הביטחון, בני גנץ ומלך ירדן עבדאללה. Royal Hashemite Court, אתר רשמי
פגשית שר הביטחון, בני גנץ ומלך ירדן עבדאללה/אתר רשמי, Royal Hashemite Court

"שר הביטחון הדגיש בפניו את חשיבות השמירה על היציבות והשקט, ואת הצורך הכולל להילחם בטרור, ובפרט בארגון דעאש, שעומד מאחורי הפיגועים האחרונים בישראל", נמסר בהודעה.

במהלך הפגישה אמר מלך ירדן לגנץ שכדי לשמור על רגיעה יש לכבד את חופש הפולחן של המוסלמים במסגד אל-אקצא. "יש להסיר כל מגבלה שעלולה למנוע מהם להגיע לתפילות ולמנוע צעדים פרובוקטיבים שעלולים להוביל להסלמה", אמר.

השניים קיימו פגישה רחבה בהשתתפות שר החוץ הירדני וראש המודכ"ל הירדני, וכן נועדו ב-4 עיניים.
לפגישה הצטרפו מהצד הישראלי ראש מטה שר הביטחון מעיין ישראלי, המזכיר הצבאי יקי דולף ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון דרור שלום ורח"ט מזרח תיכון באגף המדיני-ביטחוני שמעון נוה. לפני הפגישה עם מלך ירדן קיים גנץ פגישה נפרדת עם שר החוץ הירדני איימן ספאדי.

תפילות רמדאן בהר הבית, ירושלים, 30 באפריל 2021. Jamal Awad/Flash90, פלאש 90
תפילת רמדאן בהר הבית/פלאש 90, Jamal Awad/Flash90

זו הפגישה השנייה בין השניים בחודשים האחרונים. בינואר השנה, הם נועדו בעמאן ולשכת המלך הוציאה באופן חריג תמונה של הפגישה ופרסמה את דבר קיומה בחשבון הטוויטר של הלשכה המלכותית.

שבוע לפני כן, גנץ נפגש בביתו בראש העין עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהגיע לישראל בפעם הראשונה מאז 2010 לפגישה מדינית רשמית זאת הפגישה השנייה בין השניים מאז הקמת הממשלה.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר הגיב לדבריו של מלך ירדן ואמר כי "הוא זה שמכניס פרובוקציה לירושלים, ואם המשטרה תחליט החלטה לא חוקית למנוע ממני להיכנס להר, זו תהיה הפרובוקציה הגדולה שתכניס תבערה לירושלים. אסור להיכנע לאיומים, ומי שנכנע לאיום מקבל טרור. מקווה ומצפה שממשלת ישראל לא תפר את הסאטוס קוו בהר הבית. כמו שאחמד טיבי עולה, גם אני עולה ואם יהיה רצון להפר את הסטאטוס קוו, הרי יש כאן רוח גבית לאלימות וטרור שרק יתגבר, והדם יהיה על הידיים של מי שמחליט זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully