וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש, סניף ישראל: מפת המוקדים הרדומים שמדאיגה את מערכת הביטחון

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 19:31

במערכת הביטחון הוחלט להעמיק את הבדיקות ברשת אחר חשודים שהיו כלואים בעבר בשל עבירות ביטחוניות, בדגש על מזדהים עם המדינה האסלאמית. גורמים ביטחוניים העידו על קושי בביצוע מעצרים, בין היתר בשל הקושי להוכיח זיקה בין חשודים לארגון. אלו המוקדים בהם פועלים דאעש

בווידאו: ראש העיר אום אל פחם מגנה את הפיגוע שבצעו 2 תושבי העיר בחדרה/צילום: יואב איתיאל

בעקבות הפיגועים בבאר שבע ובחדרה התקבלה החלטה במערכת הביטחון משותפת למשטרת ישראל ולשב"כ להעמיק ולהרחיב את הבדיקות ברשת, בדגש על רשתות חברתיות, לגבי חשודים שהיו בעבר כלואים בגין עבירות ביטחוניות. הבדיקות יתבצעו בדגש על חשודים המזוהים עם ארגון דאעש ורעיון המדינה האסלאמית, ארגונים סלפים וג'יהאד עולמי.

גורמים ביטחוניים העידו על קושי בביצוע מעצרים ולממש הרתעה בשטח בכל הקשור בפעילים המזוהים עם ארגונים אלה. לדבריהם, בניגוד לארגוני טרור אחרים הפעילים בישראל, קיים קושי להשיג מידע על רמת מסוכנות מידית - בין היתר בשל הקושי להוכיח את זיקתו של הפעיל לארגון. עד כה, אזורי הפעולה הדומיננטיים היו סביב נצרת, ואדי ערה ואזור סחנין.

זירת הפיגוע ירי בחדרה. TPS צוריה זאבי, פלאש90, יואב איתיאל
הפיגוע בחדרה - שלב אחר שלב/יואב איתיאל, TPS צוריה זאבי, פלאש90

כך, לוואלה! נודע כי בחודש נובמבר האחרון בוצעה פשיטה של שב"כ על בתים של 14 פעילים. בוצעו עיכובים ותחקורים במטרה לאסוף מידע ולממש את ההרתעה בשטח. כעת, במערכת הביטחון יש כוונה להרחיב את הטיפול ולבחון גם אפשרות למעצרים מנהליים.

"הפעילות האינטנסיבית התחילה אחרי הפיגוע בבאר שבע בדגש אחרי אלו שמוכרים למערכת הביטחונית", אמר גורם ביטחוני לוואלה!. "זה כולל את אלו שהיו בסוריה וחזרו, התבטאו ברשתות, הורשעו ונחקרו כולל כל אלו שהתבטאו בשבוע האחרון". הגורם הבהיר כי אין עדיין מעצרים אך "יש כאן מאמץ משולב לזהות מי התבטא או התייחס ברשתות השונות וזה יכול ללמד על פרופיל וכוונות, ואף להצביע על הנפיצות באזור מסוים".

במקביל יש כוונה כבר בימים הקרובים לבצע מבצעים ממוקדים לאיתור אמצעי לחימה ותחמושת בקרב משפחות פשע ובכלל. "הוכח שלא משנה בידיים של מי הנשק נמצא, ברגע האמת - בתמורה ל- 15 אלף דולר - הוא ישמש לטרור" אמר הגורם. "הציוד שנמצא אצל המחבלים בחדרה היה משמעותי ביותר".

עוד בוואלה!

באמ"ן בודקים אם המחבלים קיבלו הוראות מחו"ל; חמישה נעצרו בעקבות הפיגוע

לכתבה המלאה
אחד המחבלים בפיגוע בחדרה, מצולם יחד עם ראש התנועה האסלאמית ראאד סלאח. 28 במרץ 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
המחבל איימן אגבירה, לצד ראש הפלג הצפוני בתנועה האסלאמית/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

בתוך כך, כוחות ביטחון גדולים נכנסו הלילה לאום אל פחם, בה התגוררו שני המחבלים. בסך הכול, חמישה בני אדם נעצרו, משם שלושה מאום אל פחם. אחד מהם הוא קרוב משפחתו של אחד המחבלים. גם חלקי נשק נמצאו בבתי המחבלים עצמם. העצורים יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם. ככל הנראה, צפויים מעצרים נוספים.

במקביל, מאות שוטרי מחוז חוף יחד עם לוחמי מג"ב נערכו בערי אזור, והקימו מחסומים. הכוחות ישאפו להגביר את נוכחותם במרכזי הערים ובמוקדים הומי קהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully