וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש העיר באר שבע: הנגב יהפוך לחלום הבלהות שלנו, צריך להמציא את המשטרה מחדש

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 12:50

כשבוע לאחר הפיגוע בעירו, ראש העיר דנילוביץ' מתח ביקורת חריפה על התנהלות גורמי אכיפת החוק והדרג המדיני. הוא הציג מתווה להפיכת הנגב לאזור דיור מבוקש והאשים את הפוליטיקאים בהזנחת האזור. "ב-2050 לא יהיה כאן רוב יהודי, נראה כאן מרי אזרחי", הזהיר

בווידאו: מסיבת עיתונאים של ראש העיר באר שבע בעקבות במצב בנגב/צילום: ניב אהרונסון

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע, מתח ביקורת חריפה הבוקר (שלישי) נגד המדינאים וגורמי אכיפת החוק. דנילוביץ' אמר את הדברים במעמד הצגת מתווה להפיכת הנגב לאזור דיור מבוקש, וכשבוע לאחר הפיגוע שהתרחש בעירו, בו נהרגו ארבעה בני אדם. "ב-2050 לא יהיה רוב יהודי בנגב", הזהיר. "היום אנחנו רק שני שליש. המדינה יוצרת שתי מדינות חלשות בצפון ובדרום בלי רוב יהודי ובמעמד סוציו-אקונמי נמוך. ותשאיר רק את ירושלים וגוש דן".

בפתח דבריו, הזכיר את הפיגוע הקשה בעיר לצד זה שארע בחדרה בתחילת השבוע. "מאז שומר החומות המציאות במדינת ישראל השתנתה", הזהיר. "הביטחון האישי התערער לצד אירועי טרור ופשיעה. הקדשתי את החודשים האחרונים לשיח עמוק בתחום המדיני, הפוליטי וביטחוני. ראיתם אותי זועק בכלי התקשורת, אך הגיע הזמן לעשות מעשה, אינני נוהג לפטפט עצמי לדעת, יש מציאות חדשה שהשתנתה. אני לא בא להאשים אף אחד, לא ימין ולא שמאל, לא ממשלה כזאת או אחרת. משהו לא טוב קורה למדינת ישראל".

בעקבות המצב בנגב | מסע"ת ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳. עיריית באר שבע. ניב אהרונסון
דנילוביץ', היום/ניב אהרונסון

"מדינת ישראל שבויה בקונספקט מוטעה", המשיך. "יש כאלה שחושבים שהאיומים נמצאים אלםי קילומטרים כאן. אבל לא, האיום הוא פנימי". לאחר מכן הפנה אצבע מאשימה: "חייבים להחזיר את המשילות ולהילחם בטרור האזרחי, וכמובן להפוך את הנגב לפתרון הדיור בישראל והוא בנגב. המשטרה חבוטה, היא לא מסוגלת לטפל בפשיעה ובטרור, יש שם אנשים טובים אבל הם לא יכולים. צריך להמציא את המשטרה מחדש. המשטרה הפכה למותג שלילי".

דנילוביץ' הבהיר כי הסיבה העיקרית למשבר העמוק בנגב היא היעדר תכנית אסטרטגית - מה שגורר מסע האשמות בין הגורמים השונים. "זאת קריאת התעוררות, חייבים להתחיל לפעול. יש שתי אפשריות או שהנגב יהפוך לחלום הציוני החדש או שיהפוך לחלום הבלהות שלנו. יש פערים בתעסוקה ובבריאות. יהיה פה מרי אזרחי. אני שומר על ממלכתיות, אבל יהיה פה דור אחרינו שכבר לא ינהג כך".

עוד בוואלה!

בבוקר שאחרי הפיגוע, באר שבע עדיין בהלם: "הפקירו אותנו, חוששים לצאת מהבית"

לכתבה המלאה

"אוכלוסיית טרור"

דינלוביץ' הקדיש חלק ניכר מדבריו לאוכלוסיה הבדואית בנגב ולמצבה. זאת, לאחר שהתברר כי מבצע הפיגוע בעירו הוא בדואי תושב חורה, מורה לשעבר שהביע הזדהות עם ארגון דאעש. "יש בנגב אוכלוסיה שהאימא שלהם מעזה ובחברון והם מטילים את אימתם, הם לא הרוב", אמר. "יש שתי אוכלוסיות - האחת - האוכלוסיה הבדואית שרוצה להשתלב ולחיות כאן. השנייה - לא מכירה במדינה ומהווה איום קיומי. זו אוכלוסיית טרור".

פיגוע דקירה בתחנת דלק ובמתחם קניות, באר שבע, 22 במרץ 2022. ללא, TPS
"הנגב יהפוך לחלום הבלהות". זירת הפיגוע בבאר שבע בשבוע שעבר/TPS, ללא

"ישנם כמעט 50% נשירה של תלמידים בחברה הבדואית", המשיך. "זה רע למדינה. מי בודק מה עושים? מי מפקח עליהם? אחר כך אנחנו מתפלאים שיש דור מנותק. .צריך להשקיע יותר. 50% מובטלים שם ועדיין הם עם רכבי יוקרה. אסור לנו להיות יפי נפש וצריך להגיד את האמת. הכול תוצאה של חוסר החלטות. כשכולם מגמגמים - הקיצונים משתלטים בכוח. שב"כ חייב להיכנס למה שקורה בנגב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully