וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבוקר שאחרי הפיגוע, באר שבע עדיין בהלם: "הפקירו אותנו, חוששים לצאת מהבית"

עודכן לאחרונה: 23.3.2022 / 11:17

בתחנת הדלק ובמרכז הקניות שבהם נרצחו אתמול ארבעה ישראלים, תושבים מספרים הבוקר על אווירה של פחד וחרדה ומאשימים את הרשויות באוזלת יד: "אשתי רועדת, אני מפחד לצאת עם הנכדים", מספר אחד מהם, "נזכרים בנו רק כשיש בחירות. בן גוריון מתהפך בקבר"

בווידאו: תגובות בעיר באר שבע ביום שאחרי הפיגוע שבו נרצחו 4 בני אדם בעיר/צילום: יניר יגנה

בבאר שבע אוספים הבוקר (רביעי) את השברים אחרי הפיגוע הקטלני בעיר, שגבה אתמול את חייהם של ארבעה ישראלים. בפיגוע בבאר שבע נרצחו דוריס יחבס, בת 49 ממושב גילת, אם לשלושה ילדים; לורה יצחק, תושבת באר שבע בת 43 ואם לשלוש בנות; הרב משה קרביצקי, כבן 50, לשעבר שליח חב"ד בשכונת נחל בקע בבאר שבע ואב לארבעה ילדים; ומנחם יחזקאל, בן 67, אף הוא תושב באר שבע.

בתחנת הדלק שהייתה לאחת מזירות הפיגוע, תושבי העיר מתארים אווירה של חשש גדול. "יש פחד גדול בעיר, אנחנו מפחדים לצאת לרחובות. אשתי רועדת. לא ישנתי כל הלילה אתמול. זה נראה שאנחנו לא מעניינים את הממשלה", אומר עזרא סוירי, תושב העיר. "התושבים מיואשים, המצב קטסטרופה. אני מפחד לצאת עם הנכדים לפארקים, מפחד ללכת [גם] לאירוע בדימונה".

סוירי האשים את הרשויות באוזלת יד. "המשטרה נרדמה", הוא אמר, "לא יכול להיות שהמשטרה לא הגיעה והאזרחים ירו. לא מתייחסים אלינו בנגב - רק כשיש בחירות. ממשלות ישראל לדורותיהם נכשלו, ודוד בן גוריון שקבור פה בנגב - מתהפך בקבר".

הפיגוע בב"ש | הבוקר שאחרי 23 במרץ 2022. יניר יגנה
תחנת הדלק שבה התרחש הפיגוע בבאר שבע, הבוקר/יניר יגנה

תחושות דומות נשמעו גם במרכז הקניות "One", זירה נוספת של ההתרחשות. "לא ראיתי מראה מזעזע כזה. כל הלילה לא ישנתי. איך שהוא דוקר אותה פעם אחר פעם", אומר דניאל דדון, מנהל בחנות סמוכה, ששחזר את המראות הקשים.

"לשוטרים לקח הזמן להגיע, היא שכבה דקות ארוכות עד שהמשטרה הגיעה. אין לנו ביטחון בבאר שבע, מרגישים שהפקירו אותנו. יש אנשים שמפחדים להסתובב, ארוסתי לא מוכנה לצאת מהבית".

בין תושבי הדרום יש כבר מי שלא סומך על המשטרה, ובחר להסתובב עם נשק. "אני מפחד, מסתובב עם נשק, לא סומך על אף אחד", אומר ראול גרברניק, תושב עומר ולשעבר רופא בבית החולים בסורוקה בעיר, שהסתובב אף הוא במרכז הקניות הבוקר. "הוצאתי את הנשק מהכספת אתמול ואני לא מתכוון לצאת בלעדיו, העיר באר שבע השתנתה, החברים לא מוצאים את הילד מהבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"המדינה צריכה לטפל באגרוף ברזל"

ראש העיר, רוביק דנילוביץ', הדגיש הבוקר בהצהרה כי על המדינה מוטלת האחריות לדאוג לביטחון האישי של התושבים, וביקש מהציבור לנהוג באיפוק. "אני רק קורא לתושבים המסורים שלנו שלא לקחת את החוק לידיים, יש לנו את כוחות הביטחון - זה התפקיד שלהם, הם אמונים להחזיר את הביטחון האישי לתושבים. כך נוהגת מדינה דמוקרטית", אמר דנילוביץ' בהצהרה.

"אנחנו עושים את כל מה שאפשר", הבטיח, "שוחחתי אתמול עם ראש הממשלה, השר לביטחון פנים, סייר כאן המפכ"ל ומתגברים כוחות. מעבר לזה אני רוצה שכולם ישמרו על איפוק, כל מי שצריך להיות מטופל - המדינה צריכה לטפל בו באגרוף ברזל, ביד קשה מאוד".

הפיגוע בב"ש | הבוקר שאחרי 23 במרץ 2022. יניר יגנה
מרכז הקניות שבו אירע הפיגוע, הבוקר/יניר יגנה

הפיגוע התרחש בתחנת דלק ברחוב דרך חברון בבאר שבע, ובהמשך במרכז קניות ברחוב יצחק נפחא בעיר. תחילה, המחבל דרס למוות רוכב אופניים בסמוך לתחנת הדלק. משם, המשיך לתוך התחנה ודקר נמרצות אישה, שמותה נקבע למקום. המחבל המשיך במסע הדקירות והגיע לחנות במרכז הקניות "One", שם דקר אנשים שקנו במקום. לאחר שרכבו של המחבל התנגש ברכב אחר, הוא נעצר, ירד מהרכב, ודקר למוות אדם נוסף. לאחר מכן, נורה על ידי עובר אורח, ובהמשך מת מפצעיו.

המחבל הוא מוחמד ראלב אחמד אבו אלקיעאן, בן 34 מחורה. הוא מורה לשעבר בבית ספר תיכון ומטיף לשעבר במסגד חמזה ביישוב, שריצה בעבר עונש בן ארבע שנות מאסר לאחר שניסה לצאת ללחום לצד לוחמי דאעש (המדינה האיסלאמית) בסוריה ועודד תמיכה בארגון בדרשות שנשא במסגד ביישוב. אבו אלקיעאן הורשע בין היתר בקשירת קשר, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין למדינה זרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully