וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פילבר במשפט נתניהו: כל בקשותיו היו בעקבות בקשות של אלוביץ', זה היה חד ערכי

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 14:19

פילבר, שנחקר על ידי התובעת יהודית תירוש, סיפר כי ראש הממשלה לשעבר נתניהו הורה לו לטפל במיזוג בזק ויס ובהורדת מחירים בעקבות בקשה ישירה של שאול אלוביץ'. "המשימה שלי היתה לשנות את כיוון הספינה לחלוטין", סיפר פילבר על פגישתו עם אלוביץ'

בווידאו: עדות עד המדינה שלמה פילבר בנוכחות בנימין נתניהו/צילום: רוני כנפו

ביום השני של עדותו, עד המדינה שלמה פילבר נחקר על פגישותיו עם יועצו של שאול אלוביץ' אלי קמיר ועם שאול אלוביץ' עצמו. פילבר, שנחקר על ידי התובעת יהודית תירוש, סיפר כי ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו הורה לו לטפל במיזוג בזק ויס ובמיתון והורדת המחירים "לבקשת אלוביץ'". "זה היה חד ערכי", אמר פילבר. דברים אלה תומכים בעמדת התביעה, המנסה להוכיח כי פילבר שימש כזרועו של נתניהו בעסקת המיזוג, במגמה לפעול למען אלוביץ'.

כעבור יום נפגש פילבר עם אלוביץ'. "זה היה די מפתיע", הוא סיפר. "בהתחלה ישבנו בארבע עיניים. אחר כך עשינו עבודה עם פרוטוקול מסודר". לדבריו, אלוביץ' והוא החליפו בתחילה כמה מילות נימוסים וברכה. "המשימה שלי היתה לשנות את כיוון הספינה לחלוטין, מערכת יחסים לעומתית לשיתוף פעולה", סיפר פילבר. "היה לי חשוב מאוד לגייס את אלוביץ' לנושא הזה. לא נתתי לו שום תשובה אופרטיבית, אבל אמרתי לו שניתן לו אוזן קשבת. אמרתי שדיברתי עם ראש הממשלה על זה וקיבלתי אור ירוק".

פגישה בארבע עיניים

עוד באשר לפגישה עם אלוביץ' שאלה התובעת את פילבר מדוע הוא היא נערכה בארבע עיניים. "גם כדי שלא אגיד ליד אחרים שדיברתי על זה עם ראש הממשלה", ענה פילבר, "וגם כדי לבנות קשר אישי". תירוש המשיכה ושאלה: "למה אתה לא מרגיש נוח לדבר עם אלוביץ' בנוכחות עדי (היועצת המקצועית של פילבר, ש.ה.)". על כך ענה לה העד: "זה לא רק עדי אלא כולם. היתה מערכת יחסים לעומתית מצד המשרד".

עם זאת, פילבר אמר כי חש נוח להיפגש עם אלוביץ' בלי היועצת שלו. לדבריו, הוא הבין שיש קשר בין נתניהו לבין אלוביץ' מרגע שקיבל אור ירוק לטפל במשימות שהוטלו עליו. הוא הבין שראש הממשלה לא מוזכר בשיחה במקרה, ושהשניים נמצאים בקשר, אבל התעקש שכל השתלשלות הדברים הייתה הגונה. "חלק מהיחסים", לדבריו, שבמסגרתם הוא מחויב לדיסקרטיות. פילבר התעקש ש"לא קיבל הוראות פליליות אסורות".

עוד בוואלה!

ניסיונותיו של פילבר לזכות מחדש באהבת אדונו מתנפצים בפניו בבית המשפט

לכתבה המלאה

בפתח הדיון הוגשו לבית המשפט הודעותיו של פילבר בהסכמה עם ההגנה. בעימות, שנערך בשנת 2018, סיפר פילבר כזכור על הפגישה "המשמעותית ביותר", בביתו של קמיר, שבה, כפי שאמר אז, הוא הבין כי "מדובר בברית של גנבים. באותו רגע היה לנו ברור שאנחנו שליחים של אותם שני אנשים".

תירוש קראה את הדברים בדיון, כדי לרענן את זכרונו של פילבר. "מה היה הרצון לשתף פעולה עם קמיר"? שאלה תירוש את העד, "אמרת שהיה רצון להוכיח את עצמך כיותר דומיננטי..."
פילבר ענה לקמיר שהוא הגיע לפגישות כמנכ"ל וכרגולטור. "הפגישה נועדה לקדם את המשימות שקיבלתי", אמר.

עו"ד ז'ק חן ועו"ד יהודית תירוש משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 28 בפברואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
התובעת יהודית תירוש ועורך הדין ז'ק חן בבית המשפט המחוזי בירושלים, 28 בפברואר 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

"רוב הפגישות היו בבתי קפה"

סנגורו של אלוביץ', עו"ד ז'ק חן, התנגד להקראה של העימות על ידי התובעת. תירוש אמרה על כך כי פילבר "מוסיף דברים אחרים שלא נאמרו, הסברים נוספים שיש בהם ליצור תמונה מעט שונה". לדברי תירוש, הדברים מצטברים וחשוב שהם יהיו בפני בית המשפט. "נבקש בסוף היום להעדיף קטעים. לפי מה שראינו, העד אמנם מאשר אותם, אך מוסיף דברים נוספים ופרשנויות נוספות, ולכן אנחנו מבקשים להגיש את ההודעות", סכמה התובעת.

בהמשך הדיון שאלה תירוש את פילבר באיזו מידה הפגישה עם קמיר ייצגה את המשך דרכו. "הפגישה היתה הבסיס להמשך היחסים בשני מובנים", ענה העד, "כמו שקראת, הוא הנציג של בזק, של מר אלוביץ'. אני הנציג של שר התקשורת. צורת התקשורת בינינו לא פורמלית. רוב הפגישות בינינו היו בבתי קפה, דברים מהסוג הזה".

תירוש: "למה בעצם זה התנהל כך"?

פילבר: "כי היה לי נוח, זה היה הערוץ שפתחתי מולם, ובהמשך פתחתי את זה גם מול חברות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully