וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב מקדמת: מחיר החניה לתושבי חוץ יוכפל

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 19:27

מחיר החניה צפוי לעלות לעד 12 שקלים לשעה במרכז העיר - כך לפי חולדאי. הנימוק לתוכנית, שטרם אושרה, הוא שהעלות הנוכחית של שעת חניה אינה תואמת את המחיר בחניוני אחוזת החוף ובחניונים פרטיים - וכי הפער יוצר תמריצים לחניה ממושכת על חשבון התושבים

חניה בכחול-לבן ברחוב ישעיהו, תל אביב. ארז מיכאלי
יכול להיות שהחניה שלכם תעלה פי 2/ארז מיכאלי

עיריית תל אביב מתכננת להכפיל את מחיר החניה לתושבי חוץ - כך אמר לוואלה! ראש העירייה רון חולדאי. לדבריו, בשלב זה מדובר על העלאת המחיר במרכז העיר, ככל הנראה ל-12-10 שקלים לשעה. התוכנית צפויה לעלות בישיבות העירייה לאחר סגירת הפרטים ועדיין לא אושרה.

גורמים בעירייה הסבירו כי העלות הנוכחית של שעת חניה, 6.3 שקלים, אינה תואמת את המחיר הריאלי. בחניוני אחוזת החוף, למשל, התעריף למי שאינו תושב הוא 16 שקלים לשעה מהבוקר עד אחר הצהריים, ובחניונים פרטיים הוא יכול להאמיר לעשרות שקלים. הפער יוצר תמריצים להגעה ברכב פרטי ולחניה ארוכת טווח בכחול לבן ומפחית מהמקומות הפנויים הזמינים לתושבים.

מצוקת החניה בעיר התגברה בשנים האחרונות עם קידום תוכניות לצמצום ההתניידות והתלות ברכב פרטי, בהן סלילת שבילי אופניים, הרחבת מדרכות, הקצאת מקומות חניה לרכבים שיתופיים (אוטותל) ועבודות הרכבת הקלה המתארכות. בסך הכול, בחמש השנים האחרונות נגרעו 2,200 מקומות חניה בכחול לבן, בעוד 11,900 נוספו במגרשים פרטיים.

עובדים זרים בהקמת הרכבת הקלה, ציר ז'בוטינסקי פתח תקוה, 23 באפריל 2021. ראובן קסטרו
עבודות הרכבת הקלה מתארכות/ראובן קסטרו

עם הירידה בהיצע, עלתה התופעה של השכרת חניות פרטיות במחירים מופקעים. ברחוב בן ציון המרכזי הוצעה לאחרונה חניה ב-1,100 שקל לחודש. ברחובות מבוקשים נוספים בלב העיר, כמו שינקין, מונטיפיורי וסביבת גן מאיר, המחיר סובב גם הוא סביב אלף שקל. תושבים רבים מתייאשים ממסעות חיפוש החניה ונאלצים להסכים לשלם את הסכום המבוקש, יהיה אשר יהיה.

בעירייה מדברים על העלאת המחיר זה תקופה ארוכה, אך בתחילת השנה האפשרות הפכה לממשית: חוק ההסדרים שהעבירה הממשלה כלל את ביטול תעריף הגג שעיריות יכולות לגבות עבור שעת חניה בכחול לבן. עד כה אף עירייה לא ניצלה את הרפורמה. אם השינוי אכן יצא לפועל בתל אביב, היא צפויה להפוך למקרה בוחן ממנו ילמדו הרשויות המקומיות.

סגנית ראש העיר תל אביב, ציפי ברנד, בירכה על הנכונות לגבות תעריפי חניה גבוהים ממי שאינו תושב העיר ואמרה כי "מחובתנו להבטיח שתושבי העיר יוכלו להמשיך לחיות בה ולחנות בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully