וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 תחנות רכבת הושבתו, הדרום נותר מנותק מהמרכז: "יעברו עוד שעות ארוכות עד לטיפול"

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 16:16

דווקא ביום העמוס בשבוע, הנהלת רכבת ישראל הודיעה על סגירתן של התחנות בשל תקלה במערכת האיתות. עומסים ושיבושים נרשמים גם באזור המרכז. הסיבה לתקלה: כלי הנדסי שפגע בכמה כבלי תקשורת סמוך לתחנת לוד. הנוסעים זועמים: "הכול השתבש, פשוט בדיחה"

עבודות החיבור והתיקון של גידי התקשורת 27 במרץ 2022. רכבת ישראל, אתר רשמי
הנוסעים זועמים. עבודות לתיקון התקלה ברכבת/אתר רשמי, רכבת ישראל

הנהלת רכבת ישראל הודיעה היום (ראשון) על סגירתן של לא פחות מ-15 תחנות, מהעיר לוד ודרומה, זאת בשל תקלה במערכת האיתות. בהנהלה הזהירו כי הדבר גורם לעומסים ושיבושים רבים בתנועת הרכבות גם באזור תל אביב והשרון. ברכבת תגברו את התחנות הסגורות בשירותי הסעה חלופיים. לפי אתר הרכבת, התחנות שנסגרו לשירות הן: לוד, לוד גני אביב, רמלה, בית שמש, כפר חבד, באר יעקב, רחובות, מזכרת בתיה, קרית מלאכי-יואב. כמו כן אין שירות ישיר מתל אביב לקריית גת, להבים ובאר שבע.

בשעה ארבע נמסר מרכבת ישראל כי בשעות הקרובות תחודש תנועת הרכבות כסדרה בחלק מתחנות הרכבת באזור הדרום. בתחנות אשדוד עד הלום ואשקלון תחודש תנועת הרכבות כסדרה סביב השעה 17:00. בתחנות שדרות, נתיבות ואופקים תחודש תנועת הרכבות כסדרה סביב השעה 17:30.

הסיבה לתקלה היא ככל הנראה פגיעת כלי הנדסי של קבלן ביצוע מטעם הרכבת, באחד מכבלי התקשורת בתחנת לוד. התקלה מתרחשת ביום ראשון, הנחשב לעמוס למדי במיוחד בכיווני הנסיעה דרומה, בקווים המשמשים בין השאר את חיילי צה"ל להגיע לבסיסים באזור ולסטודנטים המבקשים להגיע למוסדות החינוך.

בשעות אלו עשרות צוותים מתחום התשתיות והתקשורת של הרכבת עוברים על תוואי הכבלים שניזוקו במטרה לחבר מחדש את רשת התקשורת ל"מגדל הפיקוח" הרכבתי המנהל את תנועת הרכבות, מדובר במאות כבלים. לדברי גורמים ברכבת, אין צפי חזרה של תנועת הרכבות גם בשעות אחר הצהריים והערב העמוסות. בתוך כך ברכבת נערכים גם לאפשרות כי השיבושים יימשכו גם מחר, אם כי הצפי הוא לסיום התיקונים עוד במהלך הלילה. בשעה 15:00 תתכנס הנהלת הרכבת והאגפים הרלוונטיים להערכת מצב שבסיומה תימסר הודעה בנוגע למשך ההשבתה והשיבושים.

תחנת רכבת הרצליה. ראובן קסטרו
התחנות מלוד דרומה הושבתו. רכבת ישראל/ראובן קסטרו

נוכח השיבושים בקווי רכבת ישראל, משרד התחבורה הודיע שיתגבר את הקווים הבאים בשני כיווני הנסיעה: 380 ת"א-באר שבע, 375 ת"א-קרית גת, 412 ת"א-בית שמש, 277 ת"א-רחובות, 159 ת"א-באר יעקב.

נוסעים רבים המתינו במשך זמן רב בתחנות, עד שגילו להפתעתם כי נסגרו לשירות. מור טל תכנן לנסוע הבוקר ברכבת מנתיבות ללוד, עד ששמע על השיבושים וראה שהנסיעה בוטלה. "זאת פעם ראשונה שרציתי לנסוע ברכבת וזו תהיה הפעם האחרונה. כל התכניות שלי השתבשו, אני תקוע בתחנת אוטובוס בצומת נתיבות וצריך להגיע ללוד, אני לא יודע איך אעשה את זה", אמר.

דיה איפרגן רצתה להגיע מתחנת תל אביב השלום לבאר שבע צפון. "האמת שזו בדיחה. אני לא מתניידת המון עם הרכבת אבל כשנוסעת תמיד יש כשלים. חיכיתי חצי שעה ברציף והכול נאמר בצורה מאוד קצרה, לא מפורטת ולא ברורה".

איפרגן סיפרה כי ראתה במו עיניה כיצד העומס בתחנה הולך ומתגבר. "רק כשפניתי לאיש עם אפודה צהובה הוא אמר שאין רכבת לבאר שבע עד להודעה חדשה", אמרה. "כששאלתי האם יש צפי נאמר שאין לדעת, אולי בעוד דקה אולי בעוד שלוש שעות. העדפתי ללכת כמובן וקיבלתי החזר כספי עבור הכרטיס. כשבדקתי באתר של הרכבת לא צוין שם דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully