וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסכון בחומרי בנייה שיכל להוביל לאסון: ועדה מיוחדת תבדוק את הליקוי בתחנת הרכבת

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 21:57

השרה מיכאלי מינתה ועדה לבחינה יסודית של ליקויים בתחנת כפ"ס נורדאו שנסגרה בחודש שעבר. השרה תיארה את המקרה כ"אירוע בטיחותי חמור" וקראה לבחון את הפעולות שננקטו ע"י רכבת ישראל. מסתמן: נעשה שימוש בכמות דלה של חומרים לתמיכה בגג אולם הנוסעים שנמצא מתחת למסילות

בווידאו: צפיפות עומס ואיחורים בעקבות שיבושים בתחנות ת"א של הרכבת, 10 בפברואר 2022/יפעת רוזנברג

שרת התחבורה מרב מיכאלי מינתה היום (ראשון) את חברי הוועדה שתבדוק את הליקויים בתחנת הרכבת כפר סבא נורדאו, שנסגרה לפני כשלושה שבועות יחד עם תחנת רעננה מערב, עקב "צורך בחיזוק מוקדים הנדסיים". בכתב המינוי שנשלח היום נכתב כי יש לבחון את הליקויים הרבים וכי מדובר ב"אירוע בטיחותי חמור".

כפי שמסתמן, בתחנת כפר סבא נורדאו שנסגרה, בה אולם הנוסעים נמצא מתחת למסילות עצמן, נעשה שימוש בכמות לא מתאימה של ברזל ופלדה לתמיכת הגג, מה שהיה באופן תיאורטי עלול להביא לאסון בו יקרוס הגג בזמן שנוסעים שוהים באולם.

במכתב קראה מיכאלי לחברי הוועדה לבדוק בצורה יסודית מה הוביל לליקויים שנחשפו, מהן הפעולות שביצעה רכבת ישראל על מנת למנוע את הליקויים וכיצד פעלה כשגילתה אודותם.

רכבת ישראל. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
הפעולות שננקטו על ידי רכבת ישראל ייבחנו/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

ברכבת לא יודעים לומר כמה זמן ייארכו התיקונים. מההודעה הראשונית שלה עולה כי מדובר על יותר מחודש של שינוי בלוחות הזמנים בציר. אולם בשיחה שקיים ראש עיריית כפר סבא רפי סער עם מנכ"ל הרכבת נאמר שהן צפויות להימשך על פני חודשים.

לטענת גורם ברכבת, הליקויים שנמצאו כלל לא מחייבים השבתה מוחלטת של התחנות. אולם הם כן מצריכים מעבר להפעלה של הקווים על מסילה בודדת במקום שתי מסילות כיום, כדי לאפשר לצוותי העבודה גישה לכלונסאות, ומכיוון שמעבר תנועת רכבות בהיקף מלא על מקטע מסילה בודד אינו אפשרי בשל "צוואר הבקבוק" שנוצר, עלה הצורך לתכנן מחדש את סדר ולוח הזמנים של הרכבות ולשנות את תזמון המעברים שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully