וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוביו של המחבל מהפיגוע בב"ש רצו להגיע לנחם את משפחת הנרצחת, המשפחה סירבה

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 18:06

סגני ראש מועצת חורה, לצד נציגים מחמולת אבו אלקיעאן ביקשו להגיע במהלך היום למושב גילת בו מתגוררת משפחתה של דוריס יחבס, שנרצחה בדקירות בפיגוע בבאר שבע. משפחת יחבס סירבה. בחורה מתכוונים להקים אנדרטה לזכר הנרצחים: "חובתנו להתאחד"

משלחת של בכירים מהחברה מהבדואית, בהם גם סגני ראש מועצת חורה ונציגים מחמולת אבו אלקיעאן ביקשו להגיע אחר הצהריים (ראשון) לניחום אבלים במושב גילת ואת משפחתה של דוריס יחבס שנרצחה בפיגוע הטרור בבאר שבע בשבוע שעבר. המשפחה סירבה לבקשה. זאת, ברקע גינוי הפיגוע בחורה ובמשפחתו של המחבל.

קצין הביטחון במועצת חורה, נאפז אבו-אלקיעאן, קצין צה"ל בעברו נמנה אף הוא בין חברי המשלחת. על אף שהוא נמנה עם משפחתו של המחבל מדרגה רחוקה אמר כי קיימת חשיבות לביקור. "מדובר באסון ואנחנו צריכים להתאחד", אמר. "אנחנו נגיע למשפחה כדי להשתתף בכאבם שהוא גם כאבנו". הוא ציין כי במועצה מתכננים להנציח את קורבנות הפיגוע באנדרטה מיוחדת שתוקם לזכרם.

דוריס יחבס. באדיבות המשפחה
נרצחה בפיגוע. דוריס יחבס/באדיבות המשפחה

אלי פרז, גיסה של יחבס, אמר הבוקר בריאיון ל-103FM כי העדיפו לוותר על הביקור מפאת רצון לא לפגוע באופי השבעה. "חוץ מלדבר על כבודה לא רצינו לדבר בשום פנים ואופן על שום מצב שיכול לקשור את זה לפוליטיקה או לא יודע מה. טבעי שבמצב הכאוב שאנחנו נמצאים בו לא נתעסק בנושא הזה של ביקור תנחומים בשבעה, כשהכול טרי ולא יודעים לאן זה היה מוביל אותנו היום".

פרז אמר כי שוחח עם השר לביטחון בפנים עמר בר לב לאחר ההלוויה בה קרא לכלוא את המחבל על אף שנוטרל. "אני במקרה הייתי לידו ודיברתי איתו והסברתי לו. אמרתי לו שלא התייחסתי לטעות שלו כי היא יכולה לנבוע מכל מיני לחצים מסביב. אפשר להבין ואפשר לא להבין, אבל ביקשתי שידגיש שדוריס נרצחה בגלל היותה יהודייה. לא מעבר, ואת זה לא שמעתי. היום במקרה הגיע הסגן שלו".

"הוא כאב את הכאב", סיפר פרז. "בעצם לא נכנסנו לנושא הזה כי זה לא מעניין. יש דברים חדשים. יש עוד משהו שהשר בר לב העלה בטוויטר כבדיחה, זה גם כאב".

המשלחת הייתה צפויה להגיע למושב גילת, לאחר שבחברה הערבית כולה גינו את הפיגוע מקיר לקיר. ביישוב חורה מיהרו להתנער ממוחמד ראלב אחמד אבו אלקיעאן, המחבל בן היישוב שרצח ארבעה ישראלים. גם במשפחתו המורחבת של המחבל מאמינים כי מדובר כי מדובר ב"כתם שחור" עליהם ועל העיר, וקרוביו מקפידים להדגיש שהוא פעל לבדו.

לדברי יצחק אבו אלקיעאן, סגן ראש מועצת חורה, כל תושבי המועצה מגנים את הרצח. "ברחוב ובכל בית וכל אישה וכל ילד מגנים גינוי מוחלט את האירוע החמור הזה", אמר לאחר הפיגוע בשבוע שעבר. "לא בשביל לקבל 'וי', אלא בגלל שזו החובה שלנו לגנות מעשים חמורים כאלו. בחורה כועסים על האירוע וכואבים את כאבם של משפחות הנרצחים. אני אומר לתושבי באר שבע שהם יכולים לחיות בשקט ולישון בשקט. באר שבע היא הבית של כולנו.

"המעשה הזה הוא מעשה של יחיד ואנחנו צריכים לגנות את המעשה הנבזי הזה ולהמשיך לחיות ביחד", הוסיף.

עוד בוואלה!

דוקר בתחנת הדלק, וממשיך למסע הרג במרכז הקניות: פיגוע הדקירה בבאר שבע - דקה אחר דקה

לכתבה המלאה

המחבל, בן 34, הוא מורה לשעבר בבית ספר תיכון ומטיף לשעבר במסגד חמזה ביישוב, שריצה בעבר עונש בן ארבע שנות מאסר לאחר שניסה לצאת ללחום לצד לוחמי דאעש (המדינה האיסלאמית) בסוריה ועודד תמיכה בארגון בדרשות שנשא במסגד ביישוב. אבו אלקיעאן הורשע בין היתר בקשירת קשר, ניסיון לפעילות בהתאחדות בלתי מותרת וניסיון ליציאה שלא כדין למדינה זרה. יחד איתו הואשמו מורים נוספים ביישוב שהפיצו את רעיונות הארגון, הטיפו בשבחו וניסו לשכנע קטינים לתמוך בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully