וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר מקיף: החיסון הרביעי מפחית סיכון לתמותה ב-78% בקרב בני 60 ומעלה

עודכן לאחרונה: 26.3.2022 / 20:12

על פי ממצאי קופ"ח כללית, הירידה בסיכון לתמותה בקרב מי שקיבלו את המנה הרביעית היא כמעט פי חמש ביחס למי שקיבלו רק שלושה חיסונים. "החלטת משרד הבריאות להמליץ על מנה נוספת לאוכלוסייה המבוגרת בטרם נבדק הנושא מחקרית, הצילה חיים רבים בישראל", אומרים עורכי המחקר

מגן דוד אדום החל את מבצע החיסון הרביעי בבתי האבות, 3 בינואר 2022. מד"א
מבצע החיסונים של הבוסטר הרביעי בבתי האבות, 3 בינואר 2022/מד"א

במחקר שהוגדר על ידי קופת חולים הכללית כ"מקיף ביותר שפורסם עד כה", שבדק את יעילות מנת הבוסטר, נמצא שהיא הקטינה את הסכנה למוות בקרב מבוגרים בני 60-100 במהלך גל האומיקרון ב-78 אחוז בהשוואה למי שחוסנו רק שלוש פעמים.

המחקר עקב אחרי כלל בין ה-60-100 שקיבלו את מנת החיסון השלישית לפחות ארבעה חודשים לפני עריכת המחקר, והשווה את שיעורי התמותה מקורונה בקרב מי שקיבלו מנת בוסטר אחת בלבד (חיסון שלישי) לבין מי שקיבלו את המנה הרביעית. המחקר בוצע התאריכים 10 בינואר עד ל-20 בפברואר 2022.

במחקר נסקרו נותנים של 563,435 מטופלים של קופ"ח הכללית. החוקרים מוסרים כי גודלה המשמעותי של הקבוצה אפשר הערכה מדויקת של הקשר בין קבלת המנה הרביעית לבין שיעורי התמותה הנובעים מתחלואה בקורונה.

הגיל הממוצע של הנבדקים היה 73. בתום תקופת המחקר, 58% מקבוצת אוכלוסייה זו קיבלה את המנה הרביעית. כאמור, שיעור התמותה בקרב הקבוצה היה נמוך ב-78% בהשוואה לקבוצה שלא חוסנה.

עוד בוואלה!

זרקא: "סכנת הווריאנטים החדשים תלווה אותנו תקופה ארוכה"

לכתבה המלאה
קופת חולים כללית באשקלון | חיסון רביעי 25 בינואר 2022. שי מכלוף
הגיל הממוצע של הנבדקים היה 73. חיסון קורונה רביעי באשקלון, 25 בינואר 2022/שי מכלוף

צופים שהתוצאות ישפיעו על מקבלי ההחלטות בחו"ל

ראש אגף הרפואה בקהילה בקופ"ח כללית ד"ר דורון נצר אמר כי ההנחה הרווחת במרבית המדינות היתה שלמרות שיעורי ההדבקה הגבוהים, וריאנט האומיקרון גורם לתחלואה קלה בלבד, ולכן לכאורה לא היה צורך במנת חיסון נוספת. בניגוד לתפיסה זו, לדבריו, תוצאות המחקר לימדו באופן חד משמעי, כי חיסון הבוסטר הוריד את הסיכון לתמותה מקורונה, לרבות מזן האומיקרון. "מהתוצאות עולה כי החלטת משרד הבריאות להמליץ על מנת חיסון נוספת לאוכלוסייה המבוגרת, עוד בטרם נבדק הנושא בצורה מחקרית, הצילה חיים רבים בישראל, עם ירידה של כמעט פי חמש בסיכון לתמותה", אמר נצר.

בכללית אומרים כי ממצאי המחקר נמצאים כעת בהליך של בקרת עמיתים לקראת פרסום בכתב העת הרפואי Nature Medicine. עורכי המחקר מאמינים שלתוצאות יכולה להיות השפעה על מקבלי ההחלטות במנהל התרופות של ארה"ב וברשויות האירופיות לגבי אישור מנת החיסון הרביעית. לדבריהם, הנושא מקבל משנה תוקף לנוכח ההתפרצות של וריאנט האומיקרון המשני החדש, BA2, העלייה במקדם ההדבקה והחשש מגל תחלואה משמעותי נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully