וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון אצל בנט על העלייה בתחלואת הקורונה; וריאנט חדש עלול להביא לסגירת השמיים

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 12:53

בנט ביקש ממשרד הבריאות להגיע ליעד של 100% מחוסנים בקרב בני ה-60 ומעלה. אם יימצא זן קורונה חדש, תחל היערכות להידוק הגבולות. 13,603 ישראלים אובחנו חיוביים אתמול. מספר החולים שבמצב קשה מתייצב ועומד על 301, מתוכם 130 מונשמים. ה-R ממשיך לטפס ומגיע ל-1.42

בווידאו: פרויקטור הקורונה אומר שבכירי מערכת הבריאות המליצו לבטל את התו הירוק ב-1 במרץ/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים היום (חמישי) דיון עם בכירי משרד הבריאות על "המשך הצעדים", בעקבות העלייה בתחלואה. עיקר הדיון יהיה סביב הגברת ההיענות לחיסון של בני ה-60 ומעלה, בנט מבקש להגיע ליעד של 100% מחוסנים. בין היתר הוחלט כי על כל מתחסן מעל גיל 60 תקבל הקופה 100 שקלים. אם יימצא וריאנט חדש, תחל היערכות לסגירת השמיים והידוק הגבולות.

13,603 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה חיוביים לנגיף הקורונה - כך עלה הבוקר מנתוני משרד הבריאות. מדובר בעלייה קלה ביחס לאתמול. מספר החולים שבמצב קשה, לעומת זאת, מתייצב ועומד על 301, מתוכם 130 מונשמים.

מקדם ההדבקה עלה זה היום ה-10 ברציפות והגיע ל-1.42, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה גם הוא ועומד על 19.08%. סך הכול ישנם בישראל 66,821 נשאי קורונה פעילים שידועים למשרד הבריאות. בשבעת הימים האחרונים אובחנו חיוביים 76,439 בני אדם, זינוק של 88% ביחס לשבוע שלפני כן.

מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מספר החולים שבמצב קשה מתייצב/ראובן קסטרו

‏בשל עליית התחלואה תימשך העסקתם של 3,200 נאמני הקורונה בבתי ספר יסודיים עד 1 במאי. עוד הוחלט כי נאמני הקורונה הרשותיים יועסקו עד סוף יוני.

העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה החזירה השבוע את הציבור למתחמי הבדיקות. התורים עדיין לא מזכירים את אלה שארכו שעתיים ושלוש בשיא הגל הקודם, אך במד"א ובפיקוד העורף דיווחו על עלייה במספר הנבדקים ברחבי הארץ.

מאז החלה דעיכת גל הקורונה החמישי, במשרד הבריאות מזהירים כי החשש הגדול ביותר הוא הדבקה חוזרת של מחלימי אומיקרון או תחלואה בזן ה-BA2 לאחר החלמה מאומיקרון. במשרד הבריאות טענו כי הם "עוקבים באופן שוטף ורציף אחר הנתונים וריצופי הבדיקות. עד כה, לא התגלתה תחלואה חוזרת של זן האומיקרון וזן ה-BA2". אולם, המשרד אינו פעיל באיתור החולים החוזרים ולא מחפש אותם על מנת לאשש או להפריך את החשש הזה. זאת, למרות שמהנתונים עולה כי 700 מ-12 אלף הנדבקים החדשים הם מחלימים מכל הגלים - כמעט 6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully