וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרקא: "סכנת הווריאנטים החדשים תלווה אותנו תקופה ארוכה"

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 17:30

ברקע העלייה בתחלואה קרא פרויקטור הקורונה להתחסן במנה רביעית. רה"מ ערך הבוקר דיון עם בכירי משרד הבריאות על "המשך הצעדים" במלחמה בנגיף. בין היתר הוחלט כי על כל מתחסן מעל גיל 60 תקבל הקופה 100 שקלים וכי אם יימצא וריאנט חדש, תחל היערכות לסגירת השמיים

בווידאו: תדרוך של פרויקטור הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה סלמאן זרקא אמר בתדרוך שערך היום (חמישי) כי וריאנט חדש של הנגיף הגיע לארץ. "סכנת הווריאנטים החדשים תלווה אותנו תקופה ארוכה", הבהיר, והדגיש כי יש להמשיך להתמגן נגד הנגיף באמצעות חיסונים. "יש לנו יכולת להגן על עצמנו והמשפחות שלנו. התפיסה שלנו היתה ונותרה שיש צורך לקיים שגרת חיים. אנחנו רוצים לחיות וגם לעשות חיים, וביחד עם זאת להישמר ולהימנע מהדבקה ומחלות - בייחוד אצל אנשים שהמחלה יכולה להיות חמורה עד לכדי אשפוז ולצערי מוות". באשר לחג הפסח הקרוב אמר זרקא כי על בסיס חגיגות פורים - "אפשר לחגוג ולהישאר בריא".

ברקע העלייה בתחלואה בנגיף בשבועות האחרונים, אמר הפרויקטור כי המשרד ייצא היום במבצע הסברה לקיום החיסון הרביעי. "לצד זאת, לא זנחנו את המסכה והיא גורם משמעותי במניעת הדבקה", הבהיר זרקא. "חשוב שנמשיך לעטות את המסכה, בטח שהיא חובה בחללים סגורים. אני ממליץ להשתמש בה גם בחללים פתוחים - גם אם זה לא חובה. שמרו על שטיפת ידיים וריחוק פיזי. אנשים שמרגישים לא טוב - חשוב שיישארו בבית ולא ילכו לעבודה ולבית הספר. חשוב להיבדק".

תורים לבדיקות קורונה, כיכר הבימה, תל אביב, 21 במרץ 2022. אורי סלע
תור לבדיקת קורונה בכיכר הבימה בתל אביב, השבוע/אורי סלע

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום דיון עם בכירי משרד הבריאות על "המשך הצעדים" במלחמה בנגיף. עיקר הדיון יהיה סביב הגברת ההיענות לחיסון של בני ה-60 ומעלה. בנט מבקש להגיע ליעד של 100% מחוסנים. בין היתר הוחלט כי על כל מתחסן מעל גיל 60 תקבל הקופה 100 שקלים. אם יימצא וריאנט חדש, תחל היערכות לסגירת השמיים והידוק הגבולות.

13,603 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה חיוביים לנגיף הקורונה - כך עלה הבוקר מנתוני משרד הבריאות. מדובר בעלייה קלה ביחס לאתמול. מספר החולים שבמצב קשה, לעומת זאת, מתייצב ועומד על 301, מתוכם 130 מונשמים.

מקדם ההדבקה עלה זה היום ה-10 ברציפות והגיע ל-1.42, ושיעור הבדיקות החיוביות עלה גם הוא ועומד על 19.08%. סך הכול ישנם בישראל 66,821 נשאי קורונה פעילים שידועים למשרד הבריאות. בשבעת הימים האחרונים אובחנו חיוביים 76,439 בני אדם, זינוק של 88% ביחס לשבוע שלפני כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully