וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט עונה לזלנסקי: מנהלים את המשבר באחריות, השיקולים מורכבים

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 9:30

לאחר שנשיא אוקראינה הטיח בחברי הכנסת כי הם "עסוקים בחישובים" וקרא ש"ניתן לתווך בין מדינות אבל לא בין רע לטוב", בנט אמר שישראל "מושיטה את ידה לסיוע במשבר בצורה נדיבה ורגישה, עם ישראל יכול להיות גאה". משלחת סיוע ישראלית להקמת בית חולים שדה יצאה לאוקראינה

בווידאו: בנט מתייחס למשבר באוקראינה בטקס יציאת המשלחת להקמת בית חולים שדה באוקראינה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיב היום (שני) לדברי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמש מול הכנסת. "ישראל מושיטה את ידה לסיוע במשבר באוקראינה מזה כמה שבועות, ממש מהרגע הראשון - באפיקים שונים ומגוונים", אמר. "אנחנו מנהלים את המשבר המצער הזה בצורה רגישה, נדיבה ואחראית, תוך איזון בין השיקולים השונים, והם מורכבים". את הדברים אמר בטקס יציאת משלחת הסיוע הישראלית להקמת בית חולים שדה באוקראינה.

בנט פירט אודות הסיוע הישראלי לאוקראינה. "ממש מהימים הראשונים הוצאנו מטוסי סיוע עם טונות רבות של ציוד רפואי ודברים אחרים, אנחנו קולטים כאן עולים - זכאי חוק שבות ושאינם - ופותחים את דלתותינו עד יעבור זעם כדי לתת להם מזור", הדגיש. "עם ישראל והציבור הישראלי יכולים להיות גאים בתרומה ובסיוע של מדינת ישראל לאזרחי אוקראינה. תהיו גאים בכל הפעולות שמדינת ישראל עושה", קרא. "אין הרבה מדינות שפועלות בהיקפים כאלה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט במהלך ישיבת הממשלה 14 במרץ 2022. רויטרס
"יכולים להיות גאים". בנט/רויטרס

אמש, זלנסקי נאם באמצעות הזום בפני 129 חברי כנסת ושרים, ותקף את מדיניות ממשלת ישראל ביחס למשבר באוקראינה. "אתם עסוקים בחישובים, ניתן לתווך בין מדינות אבל לא בין רע לטוב", אמר.

"מדוע אנחנו לא יכולים לקבל מכם נשק, מדוע ישראל לא הטילה סנקציות רציניות כלפי רוסיה - ומדוע לא מפעילים לחץ על העסקים ברוסיה?", תהה נשיא אוקראינה. "אתם צריכים לתת תשובות לשאלות האלו ולאחר מכן לחיות עם התשובות. האוקראינים עשו את בחירתם לפני 80 שנה, אנחנו הצלנו יהודים ולכן יש בינינו חסידי אומות עולם. עם ישראל - כעת גם לכם יש בחירה".

לאחר הביקורת שעלתה במערכת הפוליטית, זלנסקי פרסם בחשבון הטלגרם שלו מסר מפויס. "אנחנו מבינים את האינטרסים של ישראל", אמר. "בנט מנסה למצוא דרך לנהל את המשא ומתן, ואנחנו מעריכים את מאמציו". עוד אמר זלנסקי כי ישראל עשויה להיות מקום לשיחות שלום עתידיות. "במוקדם או במאוחר נתחיל לנהל שיחות עם רוסיה, אולי בירושלים. זה המקום הנכון להגיע לשלום, אם אפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully