וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאומו של זלנסקי לחברי הכנסת הוקרן בפני אלף איש בכיכר הבימה בתל אביב

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 20:10

כאלף איש הגיעו לצפות בנאומו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. במקום התקיימה עצרת תמיכה בעם האוקראיני תחת הכותרת "ישראל עומדת לצד אוקראינה". חולדאי: "יש רגעים שבהם אסור לשתוק, ועכשיו זה אחד הרגעים האלה. זו מצווה וחובה לתת לנשיא אוקראינה הזדמנות לדבר"

בווידאו: נאום זלנסקי בפני חברי הכנסת/צילום: ערוץ כנסת ושלומי גבאי

נאומו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפני חברי הכנסת הוקרן הערב (ראשון) בשידור חי בכיכר הבימה בתל אביב לעיניהם של כאלף בני אדם. לצד הנאום התקיימה עצרת תמיכה בעם האוקראיני תחת הכותרת "ישראל עומדת לצד אוקראינה".

ראש העיר תל אביב רון חולדאי נשא דברים לפני נאום זלנסקי. "אני שמח לראות אתכם כאן בכיכר. במלחמת העולם השנייה היו הורי כאן בארץ, בעוד העולם אותו השאירו באירופה חרב עד היסוד. בהיעדר תקשורת אלקטרונית הם לא ראו בזמן את ערי אירופה נחרבות ולא חזו בשיירות של פליטים ולא הבחינו בממדי הטבח. התמונה התגלתה להם רק בשלהי המלחמה ובדיעבד. אנו יושבים ערב ערב מול המסכים ורואים תמונות בלתי נסבלות, מאות אלפי אזרחים הרוגים ופצועים. ערי אוקראינה שעד לפני שלושה שבועות היו שלוות ופורחות עולות באש ובעשן".

"מעבר לכל שיקול פוליטי אנו חוזים באירוע שבו ברור לנו מהו רע ומהו טוב, מי התוקפן ומי התוקף", המשיך חולדאי. "זה רגע של בהירות מוסרית בלי קשר לשאלה ההיסטורית של איך התנהג העם האוקראיני בשואה. מול עוול כזה איננו יכולים לאטום את אוזנינו. יש רגעים שבהם אסור לשתוק, ועכשיו זה אחד הרגעים האלה. זו מצווה וחובה לתת לנשיא אוקראינה הזדמנות לדבר בפני עם ישראל. אני משוכנע שעוד נארח אותך כאן בתל אביב יפו בימים טובים יותר".

נאום נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי מוקרן בכיכר הבימה בתל אביב. 20 במרץ 2021. ללא קרדיט, אתר רשמי
כיכר הבימה בתל אביב, הערב/אתר רשמי, ללא קרדיט
אירוע תמיכה המוני בעם האוקראיני והקרנת נאום זלנסקי, כיכר הבימה ת"א 20 במרץ 2022. שלומי גבאי
כיכר הבימה בתל אביב, הערב/שלומי גבאי
אירוע תמיכה המוני בעם האוקראיני והקרנת נאום זלנסקי, כיכר הבימה ת"א 20 במרץ 2022. שלומי גבאי
כיכר הבימה בתל אביב, הערב/שלומי גבאי
וולודימיר זלנסקי. רויטרס
זלנסקי/רויטרס
רון חולדאי. צילום: גיא יחיאלי, אתר רשמי
חולדאי/אתר רשמי, צילום: גיא יחיאלי

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק הודה לאזרחים הישראלים על התמיכה במדינתו. "תודה מעומק הלב על כל התמיכה של העם הישראלי, אנחנו מרגישים את זה בכל רגע, כל שקל שתרמתם לעם האוקראיני מסייע. ההיסטוריה תזכור שהייתם איתנו ותמכתם בנו. אנו מודים לבנט על התיווך ומקווים שנראה את התוצאות. אני מקווה שיחד נתגבר על ההיסטוריה הנוראה הזאת של העם שלנו. תישארו חזקים, תישארו יחד. תודה רבה".

בין הנוכחים בכיכר היתה גם אנה זרובה, ממובילות המחאה נגד הפלישה לאוקראינה. "באנו לכאן כישראלים", אמרה לוואלה!. "אנחנו רוצים שהמסר יגיע מהעם הישראלי לעם באוקראיני. פוטין לא ישמע אותנו, אבל העם האוקראיני כן".

הסיכום על נאומו של זלנסקי בפני הכנסת הגיע בפגישה בין יו"ר הכנסת מיקי לוי ושגריר אוקראינה שהתקיימה ביום שלישי. זאת, לאחר פרסום בוואלה! שלפיו לוי לא אפשר לקיים את הנאום במליאה מכיוון שהיא נמצאת בפגרה. הנאום ישודר גם באמצעי התקשורת וניתן יהיה לצפות בו באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully