וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ תומא סלימאן: זלנסקי גרר את אוקראינה לעימות - ואז מתבכיין

עודכן לאחרונה: 21.3.2022 / 8:07

חברת הכנסת מהרשימה המשותפת סיפרה שלא התחבטה בהחלטתה שלא להשתתף בנאום זלנסקי מול הכנסת. "זלנסקי מתבכיין כבר עשרה ימים ויותר", אמרה. "הוא ידע שהוא מסתכן". את הכנסת כינתה "צבועה": "ממיינים את הפליטים לפי שייכות אתנית, אני חושפת את המוסר הכפול במדינה"

בווידאו: נאום זלנסקי בפני חברי הכנסת/צילום: ערוץ כנסת ושלומי גבאי

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) התבטאה היום (שני) נגד מדיניות נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, וכינתה את הכנסת "צבועה". "אין לי הבנה למלחמה אבל זלנסקי לא יכול לגרור את המדינה שלו לעימות ואחר כך להתבכיין", אמרה בריאיון ל-103FM.

"אני חושבת שהוא מתבכיין כבר עשרה ימים ויותר", אמרה חברת הכנסת. "אני חושבת שזלנסקי ידע שהוא מסתכן כשהוא גרר את נאט"ו להעמיד נשקים וטילים בתוך המדינה שלו".

יו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח״כ עאידה תומא-סלימאן. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
"הכנסת צבועה". תומא סלימאן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

תומא סלימאן טענה שהכנסת "הפגינה צביעות" בנאום זלנסקי אמש. "הם לא מדברים על העובדה שבתוך הכנסת הזו ממיינים את הפליטים לפי שייכות אתנית, ושיש ויכוח חזק בכנסת ובממשלת ישראל איזה פליטים לקבל", אמרה. כשנשאלה אם היא משווה בין מה שקורה באוקראינה למה שקורה בין הפלסטינים לישראל, ענתה "אני חושפת את המוסר הכפול במדינת ישראל, אני לא משווה בין מלחמות".

מפלגת חד"ש, חלק מסיעת הרשימה המשותפת בכנסת, סירבה להשתתף בנאום זלנסקי אמש מול חברי הכנסת. "לא התלבטתי", סיפרה תומא סלימאן. "זה היה ברור לי מלכתחילה שלא אשתתף. קודם כל, אני חושבת שהעמדה שלי מלשמוע את הנאום של זלנסקי לא קשורה בשום פנים ואופן למה שאני מרגישה כלפי הסבל של העם האוקראיני עכשיו שעומד בפני מלחמה, שעובר את כל העניין של הפליטות, של ההרג, של הסבל שהוא עובר". היא כינתה את נאומו "הצגה". "הוא הנציג של המדינה, אני לא חייבת להסכים עם הנציג הזה", הוסיפה.

ח"כ תומא סלימאן הדגישה שהיא ומפלגתה לא תומכים ברוסיה, אלא מתנגדים למלחמה. "אנחנו התנגדנו למלחמה הזאת, התנגדנו ועדיין ומתנגדים, רוצים שהמלחמה תסתיים מהיום הראשון שהיא התחילה", אמרה. "אנחנו לא תומכים בשום מדיניות שמובילה להרג, יש לנו בעיה עם המדיניות שזלנסקי הוביל את המדינה שלו אליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully