וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 6 ימים: שר החוץ האוקראיני נענה לפניית לפיד וישוחח עמו בטלפון ביממה הקרובה

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 10:23

ביום שלישי שעבר ביקש לפיד לדבר עם מקבילו האוקראיני דמיטרו קולבה, אך משרד החוץ האוקראיני אמר כי הוא עסוק ושיחזרו עם מועד לשיחה. אחרי שישה ימים ללא תשובה, קיבל שר החוץ של אוקראינה את קשת לפיד, והשיחה צפוייה להתקיים הערב או מחר

בווידאו: לפיד מגנה את ההתקפה הרוסית על אוקראינה/צילום: לע"מ

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה קיבל את בקשתו של מקבילו הישראלי יאיר לפיד לקיים שיחת טלפון - כך עדכן היום (שני) משרד החוץ האוקראיני את משרד החוץ בירושלים. בכירים במשרד החוץ ציינו כי השיחה תתקיים הערב או מחר.

אתמול פורסם בוואלה! כי קולבה לא חזר לשיחתו של לפיד במשך חמישה ימים. זו הייתה הפעם הראשונה בה לפיד מבקש לשוחח בטלפון עם מקבילו האוקראיני - שבועיים אחרי תחילת המלחמה. השניים גם לא שוחחו בשבועות שקדמו לפלישה הרוסית. למעשה, לפי בכירים אוקראינים, שר החוץ האוקראיני ומקבילו הישראלי לא שוחחו למעלה משלושה חודשים.

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד, 13 בדצמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ידבר עם מקבילו האוקראני/פלאש 90, יונתן זינדל

זו גם אחת הסיבות לכך שקולבה עדיין לא חזר ללפיד מאז יום שלישי. בכיר אוקראיני אמר שקולבה כעס על כך שלפיד התקשר לשר החוץ של רוסיה לברוב בשבועות שקדמו למלחמה ואך ביקר במוסקבה, אבל לא שוחח איתו. בנוסף, ערב הפלישה הרוסית ביקרה סגנית שר החוץ האוקראיני בישראל. לפיד קיים איתה פגישה קצרה שבמהלכה היא הזמינה אותו לבקר בקייב. לפיד השיב שיחשוב על זה, אבל לא חזר אל האוקראינים. גם את זה האוקראינים לא אהבו.

היעדר התקשורת בין לפיד לשר החוץ האוקראיני מאז תחילת הפלישה הרוסית היא סימפטום לתופעה רחבה יותר של ביקורת בצמרת ממשלת אוקראינה כלפי ישראל. למרות המשך המגעים בין זלנסקי לבנט, האוקראינים אינם שבעי רצון ממדיניות ישראל. מי שמוביל את הקו הביקורתי הזה כלפי ישראל הוא ראש לשכת הנשיא אנדריי ירמאק - האיש הקרוב ביותר לזלנסקי והחזק ביותר במדינה אחרי הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully