וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ירושלים האירה את חומות העיר העתיקה בדגל רוסיה - ועוררה זעם

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 23:11

בבירה החליטו להאיר את החומות בדגלי רוסיה ואוקראינה לצד המשפט "מחכים לכם", בתגובה להצעת זלנסקי שירושלים תארח את שיחות בין רוסיה לאוקראינה. אחרי שהמהלך עורר סערה, בעירייה הסירו את המיצג

בווידאו: עיריית ירושלים האירה את חומות העיר העתיקה בדגלי רוסיה ואוקראינה/צילום: עריית ירושלים

עיריית ירושלים האירה הערב (ראשון) את חומות העיר העתיקה בדגלי רוסיה ואוקראינה. החומות הוארו בדגלי המדינות לצד הכיתוב "מחכים לכם", לאחר הדיווח מאמש לפיו נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הציע לראש הממשלה נפתלי בנט לקיים את השיחות עם רוסיה בירושלים. המיצג זכה לביקורת רבה, והוסר לאחר כמה שעות.

"ירושלים, בירת מדינת ישראל, היא עיר של שלום ודו קיום. אנו בעד הפסקת הלחימה והגעה להבנות בין הצדדים. נשמח להיענות לפנייתו של נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, ולארח את הדיאלוג הדיפלומטי בין שתי המדינות כאן בירושלים", נכתב בהודעת העירייה.

עיריית ירושלים האירה את חומות העיר העתיקה בדגלי רוסיה ואוקראינה לצד המשפט "מחכים לכם". עריית ירושלים, אתר רשמי
חומות העיר העתיקה מוארות בדגלי רוסיה ואוקראינה, הערב/אתר רשמי, עריית ירושלים

יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים, עופר ברקוביץ', תקף את החלטת העירייה: "צריך לפעמים ‏לדעת להיות חכמים פוליטית. אבל לא לעוות את המציאות, הרע הוא רע והתוקפן הוא תוקפן. אי אפשר לשים את התוקף והנתקף יחד. זהו חוסר צדק ופגיעה באלפי קורבנות. ירושלים יכולה להיות עיר של שלום ולארח פסגה שתמנע מלחמה, אבל ירושלים היא קודם כל עיר של צדק".

אוולינה שטורמן, מארגנת מחאת התמיכה באוקראינה כינתה את המהלך "אקט דו-פרצופי. הקריאה לשלום בין רוסיה לאוקראינה חסרת משמעות, הרי שהבעיה היא עם ההנהגה הרוסית ולא עם העם הרוסי. בפרפרזה למה שאמרה גולדה מאיר 'אם הרוסים יניחו את נשקם, לא תהיה מלחמה. אך אם האוקראינים יניחו את נשקם — לא תהיה אוקראינה'".

בהמשך לסערה, גם בקואליציה העירונית מתנגדים. סגן ראש העיר יוסי חביליו אמר לוואלה!: "בושה. העברתי ללשכת ראש העיר דרישה להסרה מידית". בעקבות הביקורת בעיריית ירושלים שוקלים להסיר את המיצג כבר בדקות הקרובות.

בעירייה ביקשו להבהיר כי "ההקרנה הוארה והוסרה, כמו כל הקרנה על החומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully