וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע דיון דחוף בעתירה נגד מתווה הפליטים של שקד, השמיים יישארו פתוחים במשך שבוע

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 12:06

בג"צ קבע כי העתירה שהוגשה נגד מתווה שקד, לבקשת שגרירות אוקראינה, תיקבע לדיון דחוף בפני הרכב בתוך 7 ימים. זאת, בעקבות הודעתה של שקד על שינוי מתווה הפליטים, והחלטת המדינה לפתוח את השמיים לשבעה ימים לפחות

בווידאו: שקד משנה את מתווה הפליטים: קרובי משפחה לא יכללו במכסות/צילום: יותם רונן

בג"ץ קבע היום (שני) כי העתירה שהוגשה נגד מתווה שקד, לבקשת שגרירות אוקראינה, תיקבע לדיון דחוף בפני הרכב בתוך שבעה ימים. זאת, לאחר שהעתירה תתוקן בהתאם להחלטתה החדשה של שרת הפנים ותגובת המדינה.

בתגובתה לבג"ץ אמש, הודיעה המדינה שבפועל השמיים פתוחים למשך שבעה ימים לפחות, כתוצאה מכך שהמכסה לא מולאה, ולכן ביהמ"ש העליון מצא לדון בעתירה בתוך פרק זמן זה.

שרת הפנים איילת שקד הודיעה אתמול על שינוי במתווה הפליטים, בכך שקרובי משפחתם יוחרגו מהמכסה שנקבעה. זאת, לאחר שקודם לכן קבעה כי מכסת הפליטים שיורשו להיכנס לישראל תעמוד על 5,000 בלבד, ואילו כ-20 אלף אוקראינים ששהו בישראל לפני שפרצה המלחמה, באופן לא חוקי לטענתה, יוכלו להישאר באופן זמני ולא יגורשו בחזרה לאוקראינה בחודשים הקרובים.

ראש הממשלה נפתלי בנט הביע תמיכה בפליטים היהודים המגיעים מאוקראינה לארץ. "אנחנו עומדים בפתחו של גל עלייה", אמר בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור. "יהודים רבים רוצים להגיע אלינו, לישראל מאזורי הלחימה באירופה, יש לנו חובה לא לאכזב אותם, לתת לאחינו ולאחיותינו את קבלת הפנים החמה ביותר. לדאוג להם גם ביום שאחרי - לדיור, למקומות עבודה, לחינוך, לכל מה שאדם צריך".

בנוסף, התייחס בנט לפליטים האוקראינים, ואמר שישראל מאפשרת "לשהות פה אצל משפחה ואצל חברים, כמה שצריך, עד יעבור זעם". בנוסף, התייחס בנט למאמץ ההומניטרי. "שלחנו מטוסים לאוקראינה, אנחנו מקימים שם אזורי סיוע, וגם במאמץ דיפלומטי לקרב בין הצדדים, לצד מדינות אחרות".

פליטים מאוקראינה במעבר הגבול. 6 במרץ 2022. רויטרס
קרובי משפחתם של פליטים יוחרגו מהמכסה/רויטרס

עו"ד תומר ורשה, מגיש העתירה, מסר כי "אנו שמחים על הדחיפות הרבה בה פעל בג"צ, ומקווים שהממשלה בהתכנסותה היום, תגיע להחלטה שתפתח השמיים באופן רחב יותר בפני הפליטים מאוקראינה, כך שלא יהיה עוד צורך בניהול העתירה ונשיג את מטרתנו".

על פי המתווה שגובש, אזרח אוקראיני שיגיע לישראל יקבל אשרה זמנית לתקופה של שלושה חודשים. אם הלחימה לא תיפסק עד אז, יתאפשר לאזרחים האוקראינים בהמשך גם לעבוד בישראל. האזרחים האוקראינים שיגיעו מעתה לישראל במסגרת המכסה ההומניטארית לא ייאלצו להפקיד כל ערבות בשדה התעופה, למעט חתימה על התחייבות לצאת מישראל מרגע שמצב החירום ייגמר. זאת, בניגוד למצב הנהוג כיום, בו כל פליט נדרש להפקיד 10,000 שקלים ערבות, מהלך שעורר ביקורת רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully