וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחמן שי: "אדרוש להקים ועדת שרים שתקבע מדיניות הגירה ברורה לישראל"

עודכן לאחרונה: 12.3.2022 / 23:53

שי אמר כי ישראל חייבת להתאים את עצמה למצב שנוצר בעקבות המלחמה באוקראינה. עמדות דומות הביעו גם יו"ר העבודה מרב מיכאלי ויו"ר מרצ ניצן הורוביץ שכינה את הדיון על מכסות הפליטים "קטנוני עד מביש". במקביל נערכו הפגנות תמיכה בפליטים בת"א ומול בית השרה שקד

הפגנה בצומת עזריאלי נגד המלחמה באוקראינה. ניב אהרונסון
הפגנת תמיכה בפליטים בצומת עזריאלי בתל אביב, 12 במרץ 2022/ניב אהרונסון

שר התפוצות נחמן שי הודיע היום (שבת) כי ידרוש בישיבת הממשלה הקרובה ביום שני להקים וועדת שרים שתקבע את מדיניות ההגירה של ישראל, ובכלל זה קליטת הפליטים בעקבות המלחמה באוקראינה. לדברי שי, "לישראל אין מדיניות הגירה מוגדרת וברורה. משבר הפליטים מאוקראינה מחייב החלטת ממשלה שתתבסס על הסכמה בין מרכיבי הממשלה השונים. ישראל חייבת להתאים את עצמה למצב החדש שנוצר. מדינת ישראל, מדינת העם היהודי, חייבת להושיט ידה לפליטים באירופה. אל לנו להיות אדישים לאסון ההומניטרי המתחולל שם".

דבריו של שי נאמרו כמה ימים אחרי שהתעמת עם שרת הפנים איילת שקד בעניין מדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה. ביום רביעי אמר שר התפוצות בראיון ל-103FM כי מתווה הפליטים של שקד הוא "מביש". בראיון אמר שי: "הפתרון של שקד אומר שאנחנו נותנים לגליזציה ל־20 אלף אוקראינים שכבר נמצאים בישראל, שהם עובדים לא חוקיים. מי שמגיע בכוחות עצמו לישראל - תנו לו להיכנס". שי אמר באותה הזדמנות כי יעלה את הנושא בממשלה. שקד הגיבה לאמירותיו בטענה כי הוא "מוציא את דיבתה של ישראל" ומערער את מדיניות ההגירה שלה. "אני "מציעה שיתמקד במשימה הלאומית העומדת לפתחנו לקליטת עשרות אלפי עולים", אמרה שקד.

לשי הצטרפה היום גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, שהתייחסה לנושאבכנס פנים-מפלגתי לציון 100 שנה להולדת יצחק רבין. "אנחנו כמדינה יהודית לא יכולות ויכולים להרשות לעצמנו, ולא רוצות להרשות לעצמנו בשום אופן להפנות עורף לפליטות ולפליטים מאוקראינה", אמרה. "אנחנו היינו כל כך לא מזמן במצב הזה, ואין עולם שאנחנו נפנה להם עורף. לא יהיה".

עוד בוואלה!

קרב בקואליציה: "פתרון הפליטים של שקד מביש"; שרת הפנים: "מוציא את דיבת ישראל"

לכתבה המלאה
נחמן שי, מפלגת העבודה. ראובן קסטרו
"אל לנו להיות אדישים לאסון ההומניטרי". שר התפוצות נחמן שי/ראובן קסטרו

עמדה דומה הביעו היום גם במרצ, שהבהירה שהמפלגה קוראת לביטול מכסות ההגירה, ושיש לתת מקלט למי שמבקש. המפלגה מסרה הערב הודעה שבה נאמר: "‏מרצ תציג בישיבת הממשלה עמדה חד משמעית: לתת מקלט בישראל לכל פליט ופליטה. בלי מכסות, בלי הבדל דת, גזע או מין. זו חובתנו הבסיסית כישראלים וכבני אדם. נפעל בכל הכוח כדי שזה מה שיקרה".

מוקדם יותר כתב יו"ר מרצ ניצן הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו: ‏"מול המלחמה המחרידה באוקראינה, הדיון כאן על כמה מכסות לפליטים, הוא קטנוני עד כדי מביש. ישראל חייבת, מעצם הווייתה וכחלק מהמאמץ הגדול של מדינות המערב, להושיט יד לפליטים ונרדפים שעולמם חרב עליהם. מרצ תעמוד על כך".

יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך התייחס לסוגייה ואמר: "לעומת מדינות העולם ישראל היא מדינה מיוחדת. היא לא רק מדינת ישראל, היא בעיקר מדינת היהודים. היא חיה תמיד, את האיזון בין שמירה עלינו ובין סיוע בשמירה על חיי אחרים. זה חלק מהתורה והמצוות שלנו. איזון. ישראל תשמור על האינטרסים של אזרחיה, תהיה בית ליהודי העולם ותסייע לצרכי אחרים".

"קשה לעמוד מהצד"

במקביל נערכו הערב שתי הפגנות נגד המלחמה באוקראינה ובעד קליטת הפליטים. האחת מול ביתה של השרה שקד, ביוזמת הפורום לקליטת פליטי אוקראינה. בהפגנה זו, שבה השתתפות כמה עשרות בני אדם, קראו המפגינים "יהודי לא מגרש פליט" ואחזו שלטים שעליהם נכתב "פליט לא בודקים בציציות", "לא מגרשים פליטים" ו"הכנסת אורחים חמה".

הפגנה נוספת, בהשתתפות עשרות רבות של מוחים, התקיימה ליד צומת עזריאלי בתל אביב. המפגינים כינו את פוטין "פשיסט", וקראו גם הם לקלוט את הפליטים ולסייע לאוקראינה. "אני רוצה להביע סולידריות עם העם האוקראיני", אמר דניאל, שהגיע עם ילדיו ממודיעין. "אפשר להגיד דברים חיוביים על העזרה ההומניטרית של ישראל, אבל אפשר לעשות יותר. אנחנו, כעם היהודי, נדרש מאיתנו לעשות הרבה מעבר לכל עם אחר בגלל תודעת השואה. בוודאי לא לשתוק. לי קשה מאוד לעמוד מהצד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully