וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב בקואליציה: "פתרון הפליטים של שקד מביש"; שרת הפנים: "מוציא את דיבת ישראל"

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 13:49

המשבר באוקראינה וסוגיית קבלת הפליטים הביאו לעימות חריף נוסף בין השרה שקד לשר התפוצות נחמן שי. בריאיון ל-103FM תקף שי את המתווה שמובילה השרה בעניין. שקד תקפה בחזרה: "‏מציעה שיתמקד במשימה הלאומית"

בווידאו: שרת הפנים שקד מציגה את המדיניות עבור כניסת אזרחים אוקראינים לישראל/צילום: לע"מ

עימות נרשם היום (רביעי) בין שר התפוצות נחמן שי לשרת הפנים איילת שקד בעניין מדיניות קליטת הפליטים מאוקראינה. השר שי אמר בריאיון ל-103FM שמתווה הפליטים של שקד הוא "פתרון מביש". בתגובה, שקד אמרה כי אמירותיו מוציאות את דיבתה של ישראל. מאוחר יותר הביע ראש הממשלה נפתלי בנט תמיכה בשקד.

"הפתרון של שקד אומר שאנחנו נותנים לגליזציה ל־20 אלף אוקראינים שכבר נמצאים בישראל, שהם עובדים לא חוקיים. מי שמגיע בכוחות עצמו לישראל - תנו לו להיכנס, כמה היקף כבר יכול להיות? עשרת אלפים? עשרים אלף? אני מתכוון להעלות זה בממשלה", אמר שי.

שרת הפנים דחתה את הביקורת של שר התפוצות. "‏מציעה שיתמקד במשימה הלאומית העומדת לפתחנו לקליטת עשרות אלפי עולים, ולא בהוצאת דיבתה של ישראל וערעור מדיניות ההגירה שלה", אמרה שקד. "ישראל תקלוט אזרחים מאוקראינה ורוסיה בהיקפים נרחבים מאד גם ביחס לעולם, מצפה מהשרים להיות גאים במדינה שלהם ולא לצייץ בחוסר אחריות".

השר שי שלח הבוקר מכתב למזכיר הממשלה שלום שלמה בו ביקש להעלות את נושא מדיניות קליטת הפליטים של ישראל בישיבת הממשלה הקרובה ביום ראשון. שי כתב במכתב: "אני צופה ברגעים בזרם הפליטים היוצאים מאוקריאנה, זוהי טרגדיה אנושית במימדים בלתי נתפסים. מאות אלפי משפחות שנמלטו. מדובר כאן במשבר הומניטרי שעוד ידובר רבות. על ישראל לעמוד בצד הנכון של ההיסטוריה, ולתת לפליטים הללו מקלט. עם שההיסטוריה שלו רצופה בשנים ארוכות של פליטות, אינו רשאי לעצום עיניים נוכח הפליטים והפליטות החדשים האלה".

גם יו"ר ועדת החוקה גלעד קריב (העבודה) יצא נגד המתווה של שקד. "התכנית של השרה שקד בעניין קליטת הפליטים מאוקראינה אינה מספקת - ויש להרחיב אותה. קרובי משפחה מדרגה ראשונה של אזרחים ישראלים אינם יכולים להיספר כחלק מהמכסה, ועל מדינת ישראל לאפשר את הגעתם ללא הגבלה מספרית וללא קשר לשאלת זכאותם לפי חוק השבות", אמר.

"מעבר לכך, יש מקום לקליטה זמנית של מספר גדול מ-5,000 פליטים לישראל. הכללתם של עשרים אלף מהגרי עבודה מאוקראינה שנמצאים בישראל ללא רישיון עוד לפני פרוץ המלחמה כחלק ממכסת הפליטים - אינה מהווה התייחסות רצינית דיה למשבר ההומניטרי החריף שנגרם עקב המלחמה", הוסיף קריב.

ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את את שקד על המתווה שהציגה, ואמר כי הוא משקף "מדיניות אחראית ומדויקת שהתוותה לכניסת אזרחים אוקראינים לישראל". עוד כתב בטוויטר כי "ישראל תפעל לקלוט רבבות יהודים זכאי חוק השבות מאוקראינה והאזור. המדיניות תאפשר גם לארח באופן זמני כ-25,000 אוקראינים, עד יעבור זעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully