וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המלחמה באוקראינה: צה"ל מאיץ את שילוב טנק מרכבה סימן 5

10.3.2022 / 10:00

הפלישה הרוסית הדגישה את נחיצות הטנקים המודרניים בתמרון היבשתי. בזרוע היבשה מכריזים על מהפכה בחיל השריון - הקמת פס ייצור טנקי מרכבה מסוג "ברק" שקיבל כינוי מפי המפקדים כ"סימן 5". הטנק יכלול מצלמות 360 מעלות, קסדת מפקד עם מסך נתונים, ומחשבים מתקדמים

טנק מרכבה סימן 5 המכונה "ברק" יקלט בתוך שנה בפלוגה ראשונה בחטיבת שריון - כך מסרו גורמים בכירים בזרוע היבשה. זאת, לאחר שלאחרונה הוקם פס היצור לטנק החדש.

לדברי הגורמים בזרוע היבשה מדובר בטנק מערכה שונה במספר רבדים מטנק מרכב סימן 4. ה"ברק" יכלול מערכת מעיל רוח משודרגת מפני טילי הנ"ט המתקדמים ביותר בעולם, מצלמות 360 מעלות מתקדמות ללילה וליום, שמשפרות את הרחבת שדה הראייה של המפקד והבנת שדה הקרב טוב יותר, וקסדת מפקד בעלת מסך נתונים, בדומה לזו של הטייס, המאפשרת קשב גבוה יותר במצבי חירום ותגובות מהירות ומדויקות.

כמו כן, הטנק יכלול גם סנסורים חדשים ומתקדמים שיאפשרו לו עצמאות ביכולת לרכוש מטרות בסביבה ולתקוף אותם במהירות, אמצעי לוחמה אלקטרונית, ומחשבי עיבוד וחישוב מידע מתקדמים, באופן כזה שיהפכו אותו ל"טנק הרבה יותר קטלני שמייצר מודיעין למטרות לא רק לעצמו אלא גם לשאר הכוחות", הסבירו גורמים נוספים בזרוע יבשה.

לוחמי חטיבת שריון 188 באימון - צה"ל בדקה 2017. דובר צה"ל
"טנק קטלני שמייצר מודיעין לא רק לעצמו אלא גם לשאר הכוחות"/דובר צה"ל

לאור היכולות המשודרגות של טנק הברק, שהייצור הסדרתי שלו התעכב בכשנתיים בגלל בעיות תקציב וניסויים שנערכו בשטח, שוקלים בחיל השריון לשנות את התפקידים המסורתיים - תותחן, נהג וטען - בגלל השינויים בתוך הטנק ומחוצה לו. בנוסף, הנחה הרמטכ"ל אביב כוכבי להניח דגש מרכזי על מערכות הפיקוד והשליטה של כלל הכוחות המתמרנים וליישר קו באיכות הטמעת מערכת צי"ד (צבא יבשה דיגיטלי). זאת, בעקבות פערים שהתגלו בכמה חטיבות, ביניהן בגולני.

נוסף על כך, הנחה הרמטכ"ל לשפר את כושר החשיפה והתקיפה של הכוחות המתמרנים באמצעות שיטות חדשות שפותחו ביחידת רפאים (היחידה הרב מימדית א.ב) ואמצעי לחימה חדשים, כמו רחפנים תוקפים וטילים קצרי טווח חדשים.

עוד בוואלה!

הגדלת טווחי ירי וסימולטור תלת-ממד: חיל השריון חשף את "טנק העתיד"

לכתבה המלאה
טנקים אוקראינים נעים למריופול, 24 בפברואר 2022. רויטרס
הפלישה הרוסית מבליטה שוב את נחיצות הטנק בקרב היבשה. טנקים באוקראינה/רויטרס

במטה הכללי של צה"ל הוקם צוות תחקור ומעקב אחרי הלחימה באוקראינה במטרה ללמוד ולהפיק לקחים. בהתאם לכך, הפלישה הרוסית לאוקראינה, שנכנסה ליום ה-13, מבליטה שוב את נחיצות הטנק בקרב היבשה, בדגש על כיבוש השטח. זאת, בעיקר בגלל יכולות התמרון שלו בתנאים מורכבים הכוללים שטחים פתוחים ובנויים, בגלל יכולות העבירות הגבוהות, ויכולות האש המגוונות בה מצויד הטנק.

אולם, הלחימה מבליטה בעיקר גם את החולשות של הטנק ביכולת להגן על עצמו מפני טילי נ"ט מסוגים שונים, היכולת לתקשר עם הכוחות בסביבה ולפעול יחד לאור המשימה, ההתמצאות הסביבתית כשמערכות הפיקוד והשליטה לא פועלות נוכח לוחמה אלקטרונית במרחב, ולא פחות חשוב היכולת לאסוף או לקבל מודיעין בזמן אמת ולסגור מעגלי אש מהירים (כמה זמן חלף מהרגע שקיבלת את המודיעין על מטרה וכמה זמן חלף עד הרגע שפתחת לעברו באש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully