וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדלת טווחי ירי וסימולטור תלת-ממד: חיל השריון חשף את "טנק העתיד"

19.7.2018 / 16:25

לדברי קצין שריון ראשי תא"ל גיא חסון, מרכבה סימן 4 "ברק" יאפשר לייצר מטרות בזמן אמת "לפני שהאויב נעלם". בתוך כך הציגו בחיל נתונים על עלייה במוטיבציה לשירות בשריון. "לחיל האוויר יש את ה'אדיר', לנו יש את ה'ברק'"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

חיל השריון חשף היום (חמישי) את הדגם החדש של טנק מרכבה סימן 4 - "ברק", שנחשב לטנק העתיד של צה"ל ואמור לצאת מפס הייצור בשנת 2020. לדברי קצין שריון ראשי תת-אלוף גיא חסון, "לחיל האוויר יש את ה'אדיר' ולנו יש את ה'ברק'".

לדברי תא"ל חסון, "לכאורה, מבחוץ הטנק נראה כמו זה שפועל כיום בגבול סוריה, לבנון ועזה אך הוא יהיה שונה במספר רב של תחומים בשל יכולות המיגון המתקדמות, מחשב חכם שיידע לאסוף נתונים, לבצע היתוך ובשילוב סנסורים נוספים לייצר מטרות בזמן אמת לפני שהאויב נעלם או להעביר אותם לטנקים אחרים במחלקה ובפלוגה".

שינויים נוספים שהוכנסו לדגם החדש כוללים את הגדלת טווחי הירי ומרחבי הפעולה שלו. בנוסף לכך, לדברי חסון, ל"ברק" תהיה יכולת אימון עצמאית באמצעות סימולטור תלת ממדי בתוך הטנק. "הכוונות השתפרו בצורה דרמטית, נוספו מערכות לחימה חדשות, מערכות התראה לנהג מפני מכשולים בדרך כמו ברכבי היוקרה המתקדמים שיאפשרו לו עצמאות בנהיגה, שרידות גבוהה ושיפורים במערכת מעיל רוח הייחודית לצה"ל, לחימה בשטח בנוי, והאופן בו מקבלים ומעבירים מידע, מסכי המגע שיאפשרו קלות הפעלה", הוסיף מפקד החיל.

לוחמי חיל השריון. 9 במרץ 2017. ניב אהרונסון
עלייה במוטיביציה להתגייס לחיל/ניב אהרונסון

אתמול הציג תא"ל חסון את המגמות החיוביות בגיוס לחיל כתוצאה ממדיניות חדשה שהופעלה בצה"ל. לדבריו, בארבע השנים האחרונות חלה עליה במספר המלש"בים (מועמדים לשירות ביטחון) המבקשים לשרת בחיל. כך, באוגוסט 2015 ביקשו 150 מועמדים לשירות ביטחון להגיע לשריון בעדיפות ראשונה, באוגוסט 2016 ביקשו 120, באוגוסט 2017 ביקשו 130. לקראת מחזור גיוס אוגוסט השנה, נרשמה עלייה חדה עם 460 מלש"בים. למעשה על כל מקום פנוי בחיל השריון יש ביקוש של יותר מחייל אחד.

בנובמבר אשתקד, 70% ממי שהגיע לשריון אמר כי הוא אכן מעוניין לשרת בחיל. במרץ 2018 עלה הנתון ל-83% מהנשאלים. למרות המאמץ לגייס חיילים לשריון והגברת המוטיבציה הדגיש אתמול תא"ל חסון כי "חיל השריון לא יתפשר על אנשיו".

עוד באותו נושא

היסטוריה בצה"ל: ארבע לוחמות שריון יסיימו לראשונה קורס מפקדות טנק

לכתבה המלאה

הסברה ברשתות החברתיות וסיורים בבתי הספר

ההחלטה בחיל על שינוי המדיניות באה בעקבות אירוע שהתרחש בגיוס הקיץ של 2016, אז סירבו 80 חיילים להתפנות מבסיס הקליטה והמיון (בקו"ם) בתל השומר לבסיס שיזפון של חיל השריון. החיילים הועברו למעצר - חלקם נכלאו בכלא 6. בצה"ל הופתעו תחילה מהאירועים וניסו להסתיר את ממדי האירוע. הורי החיילים מחו אז, וטענו כי הבנים רצו להתגייס לקרבי. אז התברר גודל הפער בין מה שידוע למתגייסים הטריים לבין הנעשה בשטח ובמועד גיוסם.

הפער המדובר נבע בעיקר מחוסר הסברה ושאננות של מפקדים שלא חשבו על שיווק היחידות - מה שהוביל לירידה במוטיבציה לשירות. בנוסף לכך התגלו בעיות חריפות במענה הטלפוני של מוקד בסיס הקליטה והמיון של אכ"א (אגף כוח אדם), סוגיה שלא נפתרה גם בימים אלה וממשיכה להוות מכשול למלש"בים אחרים, וכן התייחסות שרירותית לבעיות חיילים שגרמו בין היתר למעבר ליחידות אחרות ונשר של למעלה מ-10%.

תא"ל גיא חסון, קצין שריון ראשי, 9 במרץ 2017. ניב אהרונסון
התגאה בטנק החדש. תא"ל חסון/ניב אהרונסון

בחיל השריון התמקדו בבעיות והחליטו על תכנית רב-שלבית שכללה הסברה בבתי הספר, הסברה בבתי ההורים לחיילים שהסכימו לביקור מפקדים, שיווק החיל והפעילות המבצעית ברשתות החברתיות, אישור לחבורות תלמידים להתגייס יחד לאותה מחלקה או פלוגה לשריון מה שהקל את הקליטה. התוצאות לא איחרו לבוא.

תא"ל חסון העריך כי החשיפה של הפעילות המבצעית בחיל השריון שפועל בכל הגבולות והעובדה כי הטנק, בשונה מלפני 20 שנה, הוא כלי עתיר טכנולוגיה ותחמושת מתקדמת, סייעו רבות בעידוד הגיוס. על הפעילות המבצעית של גדודי השריון אמר תא"ל חסון כי היו התרעות על האפשרות שחמאס ברצועת עזה יעשה שימוש בטילי הנ"ט המתקדם בעולם: קורנט אך לא היו שיגורים לעברם.

(עדכון ראשון: 16:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully