וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בצה"ל: ארבע לוחמות שריון יסיימו לראשונה קורס מפקדות טנק

28.6.2018 / 11:00

בחיל השריון הגדירו בהצלחה את הפיילוט שבמסגרתו הוכשרו עשר לוחמות, במסלול זהה לזה שעוברים הלוחמים המשרתים בו. שש לוחמות שלא המשיכו לקורס הפיקוד שולבו בתעסוקה מבצעית ביהודה ושומרון. "פתחנו דלת לנשים לתפקיד חדש". בצה"ל יבחנו אם להרחיב את תכנית הכשרת הלוחמות

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ארבע לוחמות יסיימו היום (חמישי) לראשונה בתולדות צה"ל קורס מפקדות טנק של חיל השריון. זאת, בתום מסלול הכשרה מיוחד שבו השתתפו 15 לוחמות לחיל, במהלכו נשרו חמש מהן. שש לוחמות נוספות לא המשיכו לקורס המפקדות ושובצו לתעסוקה מבצעית תחת גדוד קרקל ביהודה ושומרון.

לדברי קצין שריון ראשי תת-אלוף גיא חסון, כל עשר הלוחמות ביצעו הכשרה מלאה בדומה ללוחמים שגויסו לחיל והארבע שיצאו לקורס מפקדות נבחרו בשל כישוריהן. "לא ויתרנו ולא התפשרנו על שום שלב בתהליך ההכשרה", הוסיף מפקד החיל. "הן עשו את זה כמו לוחמות אמיתיות. אין יותר שאלה בנושא הזה".

במהלך הכשרתן ביצעו כל עשר הלוחמות תעסוקה מבצעית בעוצבת אדום שבגבול מצרים. ארבע מפקדות הטנק ישתלבו לאחר סיום הקורס במשימות מבצעיות נוספות. לדברי תא"ל חסון בשלב זה לא יוצבו לוחמות שריון בגבולות סוריה, לבנון ורצועת עזה וישרתו במסגרת מערך הגנת הגבולות בגזרת עוצבת אדום.

פיילוט לוחמות בשריון. דובר צה"ל
ארבע מסיימות הקורס ותא"ל חסון/דובר צה"ל
פיילוט לוחמות בשריון. דובר צה"ל
ארבע הלוחמות במהלך קורס המפקדות/דובר צה"ל

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמור להכריע בתקופה הקרובה אם להרחיב את פרויקט גיוס הלוחמות לשריון ולפתוח מסלול הכשרה חדש. חמש מתוך 15 הלוחמות שהשתתפו במסלול הפיילוט נשרו במהלכו - אחת מהן בשל חוסר התאמה, אחת מסיבות רפואיות שהיו קיימות בטרם הכשרתה ושלוש נוספות בשל בעיות רפואיות שהתגלו במהלך המסלול. גורמי מקצוע בצה"ל טענו כי מדובר בשיעור נשירה סביר בהתחשב בעובדה שמדובר בפיילוט.

פיילוט לוחמות בשריון. דובר צה"ל
הלוחמות במהלך הכשרתן/דובר צה"ל

מסלול ההכשרה שעברו הלוחמות כלל 28 שבועות של טירונות, קורס מקצועי ואימון מתקדם - כפי שעוברים כלל המתגייסים לחיל השריון. בצה"ל ציינו כי המסלול היה זהה לזה של יתר הלוחמים, למעט התאמות שבוצעו בפרק ההכשרה המבצעית לפעילות בטחון שוטף, בשל השוני בגזרות שבהן יוצבו הלוחמות. ארבע הבנות שיצאו לפיקוד עברו קורס שנמשך 16 שבועות.

"הדבר הכי חשוב בטנק זו הרעות אחת לשנייה"

"זה תפקיד ראשון מסוגו לנשים ופותח דלת לנשים לתפקיד חדש", אמרה נגה שינה, אחת ממסיימות קורס המפקדות. "אנשים בסביבתי חושבים שמדובר בהזדמנות מאוד חיובית, כיוון שמדובר בתפקיד ראשון מסוגו, להיות חלוצה ולהיות האישה הראשונה שתהיה בשריון". חברתה שירן טטרואשוויל הוסיפה כי "הדבר הכי חשוב בטנק זו הרעות אחת לשנייה". לדבריה, בלעדי חברותיה "כל השהות בטנק הייתה יכולה להיות שונה בשבילי".

פיילוט לוחמות בשריון. דובר צה"ל
"תפקיד ראשון מסוגו". שינה/דובר צה"ל
פיילוט לוחמות בשריון. דובר צה"ל
"הדבר הכי חשוב זו הרעות בטנק". טטרואשוויל/דובר צה"ל

לוחמת נוספת שסיימה את הקורס, שרלוט דוידוביץ פלד, עלתה מבריטניה לפני שנתיים לישראל. "אני מאמינה שצה"ל צריך לתת הזדמנות גדולה יותר לנשים בכל תפקידי הלוחמה בצבא", הוסיפה. "למרות שהמבנה הפיזיולוגי שונה משל הבנים". אסנת לוי, חברתה, הגדירה את המסלול שעשתה "שירות משמעותי ומעניין שלא כל אחד זוכה בו".

פיילוט לוחמות בשריון. דובר צה"ל
"צה"ל צריך לתת הזדמנות גדולה יותר לנשים". דוידוביץ פלד/דובר צה"ל
פיילוט לוחמות בשריון. דובר צה"ל
"שירות משמעותי ומעניין". לוי/דובר צה"ל
פיילוט לוחמות בשריון. דובר צה"ל
ארבע הלוחמות במהלך הקורס/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully