וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוק של הקואליציה צפוי להידחות: עבאס הודיע שיתנגד לחוק הגיור

עודכן לאחרונה: 7.3.2022 / 17:46

בכירים במפלגות הדתיות והחרדיות הפעילו בתקופה האחרונה לחצים גדולים על יו"ר רע"ם שלא יתערב נושא דת ומדינה: "תמיכתך בחוק תגרור השלכות". בקואליציה, שמעוניינת להימנע מהפסדים במליאה בשבוע האחרון של מושב החורף, דנים כעת באפשרות לדחות את ההצבעה למושב הבא

בווידאו: ליברמן מבהיר כי יבקש לקדם כבר בחודש הקרוב את מתווה הכותל וגיור ע"י רבני ערים/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: עמית שמחה

בקואליציה נוטים לדחות את ההצבעה על חוק הגיור הממשלתי, שנועד לאפשר גיור של רבני ערים, למושב הבא של הכנסת ה-24 בעוד כחודשיים. החוק היה אמור לעלות להצבעה בקריאה ראשונה הערב (שני), אך מאחורי הקלעים התפתח מכשול שיצר בעיית רוב לקידומו - חברי סיעת רע"ם הודיעו להנהלת הקואליציה כי הם מתנגדים אליו. בקואליציה, שמעוניינת להימנע מהפסדים במליאה בשבוע האחרון של מושב החורף, דנים כעת באפשרות לדחות את ההצבעה למושב הבא.

חוק הגיור הוא חלק מההסכמים הקואליציוניים שנחתמו בעת הקמת הממשלה. בתקופה האחרונה, בכירים במפלגות הדתיות והחרדיות הפעילו לחצים גדולים על יו"ר רע"ם, מנסור עבאס, שלא יתערב בנושאי דת ומדינה, בטענה כי כך היה מקובל במשך שנים בכנסת בין הרשימה המשותפת לש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית. חלקם אף איימו על עבאס כי תמיכתו בחוק תגרור השלכות. ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב לעבאס מכתב בערבית, שבו טען כי תמיכתו בחוק הגיור "תתן לנו את הלגיטימציה לעשות זאת לדת האסלאם כשנחזור לשלטון". בשבוע שעבר יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש עם עבאס ואמר לו כי "חוק הגיור - זה קו אדום".

מנסור עבאס בפתיחת מושב החורף של הכנסת, 4 באוקטובר 2021. ראובן קסטרו
מתנגד לחוק הגיור. עבאס/ראובן קסטרו

אם ההצבעה תדחה, זה לא חוק מרכזי יחיד של הקואליציה שההצבעה עליו תדחה. מוקדם יותר הוחלט כי הקואליציה לא תצביע על החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות במושב החורף הנוכחי וכי אישורו הסופי יידחה למושב הבא.

מדובר בחוק שהוביל שר המשפטים ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער, והיה אמור לעלות לאישור סופי בשבוע שעבר. ברגע האחרון, בגלל החלטת האופוזיציה להפוך את ההצבעה לאי-אמון, הממשלה ויתרה על ההצבעה מחשש שלא יהיה לה רוב של 61 שנדרש בחוק זה. ההצבעה הייתה אמורה להתקיים השבוע אך ח"כ אבי מעוז מהציונות הדתית חלה בקורונה ועל פי סיכום מוקדם עם הקואליציה, עליה לקזז ח"כים חולים בקורונה. לכן, שוב, לקואליציה לא היה את הרוב הנדרש, והוחלט לדחות את ההצבעה למושב הבא. בקואליציה הבהירו לאופוזיציה כי במושב הבא לא יהיה סיכום על קיזוזים לחולי קורונה בהצבעות שיידרשו בהן 61 חברי כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully