וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מעצר נערים בחומש: עימות אלים בין ח"כים מהציונות הדתית וימינה בכנסת

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 11:20

המהומה התפתחה במהלך ליל הצבעות על חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה, שם התווכחו הח"כים על המעצר שבוצע בשומרון. בעימות נחבל מאבטח שניסה להפריד בין ח"כ רוטמן ויו"ר הכנסת. לאחר האירוע שר המשפטים החליט לדחות את ההצבעה על החוק הגבלת כהונת ראש הממשלה לשבוע הבא

בווידאו: ככה התחילה המהומה, עוד במליאת הכנסת/ערוץ הכנסת

מהומה אלימה פרצה היום (רביעי) בכנסת בעקבות ויכוח על מעצר לילי של שמונה נערים בחומש בשומרון. העימות התפתח במהלך ליל ההצבעות על חוק הגבלת כהונת ראש הממשלה, ובו התווכחו חברי הכנסת מהציונות הדתית עם חברי הכנסת מימינה, ובמהלכו נחבל אחד מהמאבטחים במליאה. לאחר מכן הודיע שר המשפטים גדעון סער כי הוא דוחה את ההצבעה על החוק, אותו קידם, לשבוע הבא.

במהלך ליל ההצבעות על חוק הגבלת כהונה ראש הממשלה, התווכחו חברי הכנסת מהציונות הדתית עם חברי כנסת מימינה. הויכוח החל סביב מעצר של שמונה צעירים במאחז הבלתי חוקי בחומש, בהם שניים שהיו ברכב בו נרצח יהודה דימנטמן. ח"כ אורית סטרוק צעקה על ח"כ יום טוב כלפון והורחקה על ידי סדרנים מהמליאה.

בין העצורים בישיבת חומש גם יהודה סמוטריץ', אחיינו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' וכן חתנה של ח"כ אורית סטרוק. יו"ר הציונות הדתית טען כי אחיינו "נעצר במעצר שווא שנועד להתעמר בתושבי חומש".

מליאת הכנסת 16 פברואר 2022. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
המהומה בכנסת פרצה בעקבות ויכוח על מעצר בחומש. מליאת הכנסת, חודש שעבר/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
ח"כ בצלאל סמוטריץ'. יונתן זינדל, פלאש 90
סמוטריץ' בכנסת, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בהמשך ח"כ סטרוק חזרה והתווכחה עם ח"כ ניר אורבך מחוץ לאולם המליאה, עד שבשלב מסוים יו"ר הכנסת מיקי לוי הורה למאבטחים להוציא את ח"כ רוטמן, שהתנגד, ואחד המאבטחים נחבל בניסיון להפריד בין הצדדים. "איבדת את השכל שלך. משוגע. אתה לא תאיים עליי", צעק ח"כ רוטמן על יו"ר הכנסת לוי, שהגיב "אתה לא תקרא לי משוגע". 

בעקבות המקרה מסרה מפלגת נעם כי "האלימות של השמאל חוצה כל גבול. מיקי לוי משתמש בכל הכוח שלו כיו"ר הכנסת כדי להוציא חברי כנסת מהפרסה. שיא נוסף שנשבר כדי לסתום פיות. זכותם של חברי הכנסת למחות על מעשים לא מוסריים שהממשלה עושה, כמו מעצרם של אברכים מישיבת חומש לפנות בוקר".

לבסוף הודיע סער כי ידחה את ההצבעה על אישור חוק הגבלת כהונת ראש ממשלה לשבוע הבא. לדבריו, סעיף 44 המסדיר את נושא הגשת אי אמון, קובע כי אם הממשלה לא תובעת שההצבעה תהייה מיד ההצבעה נידחת לשבוע הבא, ומאחר שהממשלה לא תובעת שההצבעה תתקיים מיד, ההצבעה תידחה לשבוע הבא. בכך תם סדר היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully