וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות על אתי כרייף: "השיטה למינוי שופטים אינה חסינה מפני אירועים חריגים"

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 19:29

נשיאת בית המשפט העליון התייחסה למינויה של השופטת לשעבר בטקס השבעת שופטים ואמרה כי "אירועים שזכו לאחרונה להד תקשורתי נרחב והינם חריגים ומצערים ביותר, עלולים לצייר תמונה שגויה באשר לתהליך מינוי השופטים"

בווידאו: חיות על אתי כרייף: "אף שיטת מינוי לא חסינה מאירועים חריגים"/צילום: משרד המשפטים

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות התייחס הערב (ראשון) למינוי של השופטת לשעבר אתי כרייף לתפקיד שופטת ואמרה כי "אף שיטה למינוי שופטים אינה חסינה מפני אירועים חריגים". את הדברים אמרה בטקס השבעת שופטים.

בנאומה פירטה חיות על התהליך אותו עוברים השופטים והשופטות מרגע הגשת מועמדותם, ועד מינויים הסופי. "לא בכדי תיארתי לפרטיו את התהליך הארוך", אמרה חיות והוסיפה, "עשיתי כן משום שאירועים כאלה ואחרים - שזכו לאחרונה להד תקשורתי נרחב והינם חריגים ומצערים ביותר - עלולים לצייר תמונה שגויה באשר לתהליך זה".

אסתר חיות. אבשלום ששוני, פלאש 90
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות/פלאש 90, אבשלום ששוני

"לכן סברתי כי יש מקום לתאר את הדברים כהוויתם ולומר: אף שיטה למינוי שופטים אינה חסינה מפני אירועים חריגים", הוסיפה נשיאת בית המשפט העליון, "לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות משלה ועלינו להיות קשובים כל העת להערות ולהצעות ענייניות על מנת לשפרה. אך בסיכומו של דבר השיטה הישראלית למינוי שופטים היא שיטה מאוזנת ומקצועית הזוכה להערכה רבה בעולם, ובזכותה מכהנים בבתי המשפט בישראל שופטים מצוינים".


בפתח נאומה אמרה נשיאת בית המשפט העליון כי "הטקס היום מרגש במיוחד בעיקר רקע משבר הקורונה הנמשך כבר למעלה משנתיים. יש חגיגיות מיוחדת בעצם היכולת לקיים את הטקס במתכונתו הרגילה ובנוכחות, אף אם מצומצמת. שנית, אנו זוכים למנות היום שופטות ושופטים כמעט לכל ערכאות השיפוט: השופטת גילה כנפי-שטייניץ מתמנה היום לבית המשפט העליון; תשעה-עשר שופטות ושופטים מתמנים לבתי המשפט המחוזיים, ושלושים שופטות ושופטים מתמנים לבתי משפט השלום ברחבי הארץ".

פרשת אפי נוה | אתי כרייף. אתר הרשות השופטת, אתר רשמי
"השיטה למינוי שופטים אינה חסינה מפני אירועים חריגים"/אתר רשמי, אתר הרשות השופטת

עוד הוסיפה חיות ובירכה את השופטים והשופטות החדשים, אך גם הכינה אותם לכובד האחריות המונח עליהם מעתה. "הגלימה המונחת על כתפיכם היום היא כבדה יותר משנראה לעין, וכובד משקלה עתיד ללוות אתכם בכל אשר תפנו: באולם הדיונים ומחוצה לו, בלשכה וגם בבית. זאת, בשל מחויבותנו המתמדת כשופטים לעקרונות שהם נר לרגלינו - עצמאות ואי-תלות, אובייקטיביוּת וחתירה לעשיית משפט צדק", אמרת הנשיאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully