וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן זדורוב הודה לראשונה שעבד באתר בנייה ימים ספורים לאחר רצח תאיר ראדה

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 23:21

החשוד ברצח שוחח במשך 12 דקות עם חברו שעבד באתר בנייה, כחצי שעה לאחר שנמצאה הגופה. לראשונה, הודה כי הוא אכן עבד איתו אחרי הרצח - פרט שהכחיש בחקירותיו. בפני המדובב התוודה שהטמין בבטון את הבגדים שלבש בעת הרצח ואת הסכין ששימשה אותו. היום, הוא המשיך להכחיש זאת

בווידאו: עדותו של רומן זדורוב במשפט הרצח של תאיר ראדה/צילום: אלי אשכנזי

סמוך לשעה שבע בערב, כחמש וחצי שעות אחרי הרצחה של תאיר ראדה, ניהל רומן זדורוב שיחת טלפון שארכה כמעט 12 דקות עם חברו, תושב קצרין ששמו מיקי. החבר, שעבד בעבודות בניה ושיפוצים, עבד באותם ימים בבניית תוספת לבית ברחוב שיאון שליד בית הספר נופי גולן שבו אירע הרצח.

אותו חבר ביקש מזדורוב שיבוא לסייע לו למחרת, יום חמישי, בעבודות תוספת הבניה. על פי עדותו של החבר מיקי, ביום שלאחר הרצח והשיחה, הזמין קוב בטון לצורך יציקה. זדורוב גם העיד בפני המדובב שעבד במשך שלושה ימים אחרי יום הרצח בעבודה של תוספת בניה.

התובעת, עו"ד מיטל חן רוזנפלד, הטיחה היום (ראשון) בזדורוב כי הוא אכן עבד עם חברו והטמין בבטון את הבגדים שלבש בעת הרצח ואת הסכין ששימשה אותו לרצח. פרטים אלו, של הטמנת המכנסיים והסכין בבטון באתר בקצרין, גם מסר בהתוודות שלו בתא המעצר בפני המדובב ארתור.

רומן זדורוב בעדותו במשפטו החוזר, בימ"ש מחוזי נצרת, 6 במרץ 2022. אלי אשכנזי
הטמין את בגדיו בבטון? זדורוב/אלי אשכנזי

היום הודה זדורוב כי עבד בגבס או בבטון, הוא אינו זוכר במדויק, אבל הכחיש את הטענה להטמנת החפצים ביציקת הבטון ואמר שאת גרסת הסתרת הסכין והמכנסיים בבטון הוא המציא. לדבריו, גרסתו בפני השוטרים שזרק את החפצים לאשפה זו הגרסה האמיתית ולכן גם ביקש שיחפשו אותם - כי הבין שאם ימצאו את המכנסיים, זה יוכיח שלא היה בזירת הרצח.

התובעת עוד ציינה בפניו ששיחתו עם החבר מיקי הייתה כחצי שעה אחרי שנמצאה גופתה של תאיר ראדה, וכשלאזור בית הספר הגיעו מחפשים ושוטרים רבים. היא ביקשה לדעת מפיו האם הוא וחברו, שעבד מול בית הספר, דיברו על היעלמות ילדה. זדורוב אמר שאינו זוכר. גם החבר מיקי אמר בחקירותיו במשטרה שאינו זוכר ונחקר באזהרה.

כמו בסתירה ובפערים שבין גרסאותיו לגבי העלמת הסכין והמכנסיים, חקירתו של זדורוב היום מתמקדת בסתירות נוספות שבין התוודותו בתא המעצר בפני המדובב ארתור לבין הודאתו בפני חוקרי המשטרה ובעת השחזור.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

התובעת חן רוזנפלד הזכירה לזדורוב את האמירה שלו בפני המדובב, כי "מי שמנקה ראיות ומטשטש עקבות, אין לו אחרי הרצח הגנת אפקט, יש לו שיקול דעת". "הגנת אפקט", לדברי זדורוב בשיחותיו עם המדובב, היא ההגנה שהוא האמין שתעמוד לצידו, נוכח העובדה שיש אפשרות שרצח אבל הזיכרון נמחק ולאחר מכן חזר לאט. לטענתו, נוכח ההבנה שיורשע בכל מקרה, למרות שהוא זכאי, הגנת האפקט תביא להקלה בעונשו.

חן רוזנפלד, מנגד, ביקשה להראות איך התוודותו בפני המדובב אותנטית ואמינה. בפניו, למשל, הודה איך לפני הרצח הסתיר את מכשיר המוזיקה והאוזניות שלו מתחת לחולצה, כדי שלא יתלכלכו מדם. עוד סיפר למדובב שהוא ניקה את הזירה, טשטש והעלים ראיות. זדורוב טען בתשובותיו כי דבריו בפני המדובב היו שקר וחלק מהם נמסרו לו מראש על ידי המדובב עצמו.

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את רומן זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו.

אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין הנחרצת - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה. זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. בקיץ האחרון קבע שופט העליון חנן מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully