וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמצמים פערים: צה"ל יסייע למועמדים לגיוס להתכונן למבחנים הפסיכוטכניים

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 20:03

יחידת מיטב החליטה לשים סוף למכונים הפרטיים, שגובים מאות עד אלפי שקלים כדי להכין בני נוער למבחנים בצו הראשון, הקריטיים לשיבוץ - והשיקה לומדה שתעזור להכין את המועמדים לשירות, דרך שאלות ממבחני אמת. בשלב הבא: לומדה לריאיון בצו ראשון ולמבחני יום המא"ה

בווידאו: מתגייסים מחזור אוגוסט 2021 בבקו"ם/צילום: ראובן קסטרו

צה"ל החליט להילחם בתופעת המכונים הפרטיים שמכשירים את בני הנוער למבחני הדפ"ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני) - ומשיק לומדה חינמית ומתקדמת, שתאמן את המועמדים לשירות ביטחון באמצעות מבחנים שנבחרו על ידי צה"ל על בסיס שאלות עבר.

מבחן הדפ"ר בצו הראשון בלשכות הגיוס הוא אחד המדדים החשובים ביותר שיקבלו בני הנוער לקראת הגיוס, והוא משקלל את הציונים שלהם ממבחנים כמו אנלוגיות מילוליות וצורנית, חשיבה כמותית והבנת הוראות. בשל ההשפעה הקריטית של המבחן על השיבוץ בצבא, הוא הפך בעשורים האחרונים לאימת חלק מהמלש"בים - וגם של הוריהם. אפקט הלחץ הוליד תופעה של מכוני מחקר פרטיים, שמכשירים את בני הנוער למבחן, מאפליקציות ועד קורסים ושיעורים פרטיים. העלות נאמדת ממאות ועד אלפי שקלים.

באגף כוח האדם בצה"ל ובדגש על יחידת מיטב בפיקודה של אל"ם אלון מצליח, החליטו להיאבק בתופעה ולקדם את השוויון בין בני הנוער המועמדים לשירות. הלומדה המתקדמת שפיתחו מתבססת על מבחני ושאלות עבר, ותופיע במרחב האישי באתר מתגייסים. הלומדה תסביר למועמדים מה הם מבחני הדפ"ר, ותאמן בהתאם.

לומדות לקראת מבחני הדפ״ר. מיטב, אתר רשמי
לומדה לקראת מבחן הדפ"ר, אילוסטרציה/אתר רשמי, מיטב
לומדות לקראת מבחני הדפ״ר. מיטב, אתר רשמי
לומדה לקראת מבחן הדפ"ר, אילוסטרציה/אתר רשמי, מיטב

"אנשים שיש להם כסף יקבלו ציון יותר טוב מאלו שאין להם כסף, במיוחד כשמדברים על פריפריה. זה מאוד צרם לי", אמר גורם בכיר באכ"א. "אנחנו לא רוצים שהמצב הסוציו-אקונומי של מלש"ב ישפיע על תוצאות הדפ"ר שלו, עשינו מאמץ גדול כדי לצמצם את הפער הזה". הגורם הבכיר ציין כי "מהיום יכול המלש"ב לפתוח את המרחב האישי ולהתאמן על שאלות, עם זמן וללא זמן, כולל מענה מלמד אותו פיתחנו בעצמנו - לא רק לקבל ציון, אלא להבין איפה הוא טעה".

מפקד מיטב, אל"ם אלון מצליח. דובר צה"ל
מפקד מיטב, אל"ם אלון מצליח/דובר צה"ל

מאבק נוסף של מיטב הוא בתופעת העתקות השאלות ממבחני הדפ"ר. "ביצענו שינויים בסט השאלות", הסביר הגורם הבכיר. "שנית, מדובר במבחני דפ"ר אדפטיבי - כל מלש"ב מקבל מבחן אחר, אם הוא צודק הוא עולה שלב ומקבל שאלות מתוך מאגר שכל הזמן יתחלפו", הוסיף. "לאחרונה קיבלנו תלונות שהמבחנים עליהם למדו במכונים השונים לא קשורים למבחני הדפ"ר עליהם נבחנו בצו הראשון".

בשלב הבא תשיק יחידת מיטב לומדות, שיעזרו למלש"בים להתכונן לריאיון בצו הראשון ולמבחני יום המא"ה (מיון, איתור והתאמה). החידושים הללו מצטרפים ליכולת המועמדים לערער על תוצאות מבחני הדפ"ר ויום המא"ה ולקיים אותם מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully