וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציה ייעודית ומבחנים חוזרים: בצה"ל מנסים להקל על הניגשים לצו הראשון

עודכן לאחרונה: 23.1.2022 / 16:27

בצל הביקורת החריפה ובניסיון לצמצם פערים בין המועמדים לשירות ביטחון, בצה"ל החליטו על כמה חידושים והליכי ייעול לקראת הצו הראשון והמיונים. בין היתר תושק אפליקציה מיוחדת להכנת המלש"בים למבחנים, ישודרג אתר "מתגייסים" ויתווסף לו אזור ייחודי להורים

בווידאו: סיכום שנת 2021 בצה"ל/צילום: דו"צ

בצל הביקורת החריפה - באגף כוח האדם בצה"ל החליטו על כמה חידושים והליכי ייעול, שעתידים לצמצם את הפערים בין המלש"בים (המועמדים לשירות ביטחון) ולשפר את חוויית המשתמש. בין השיפורים, תושק אפליקציה להכנת המלש"בים למבחני הדפ"ר, וישודרג אתר "מתגייסים", בו יוצעו סיורים וירטואליים בבסיסים ואזור ייעודי להורים.

מבחני הדפ"ר (דירוג פסיכוטכני ראשוני) בצו הראשון נועד לסייע בהליך המיון, לדייק את השיבוץ ולהפחית נשירה מהמסלולים והמקצועות השונים במהלך תהליכי ההכשרה. בשנה האחרונה עברו שינויים רבים, בהם קיצורם ל-35 דקות ותוספת של שאלות חדשות ומשתנות, בדגש על מתן ביטוי לגמישות מחשבתית ולזיכרון. לראשונה, הוחלט לאפשר מבחני דפ"ר חוזרים למערערים על הציון. לצד זאת, בחודשים הקרובים צפויים בצה"ל להשיק אפליקציה מיוחדת ללימוד למבחנים, על מנת להכין את המלש"בים בצורה הטובה והמדויקת ביותר, ולהפחית את אי הוודאות.

מתגייסים בבוק"ם 12 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
"שיוויון הזדמנויות בין כלל המועמדים". מתגייסים לצה"ל/ראובן קסטרו

לדברי גורמי צבא, כיום ישנם מלש"בים שמבצעים הכנה במכונים ייעודיים, שאינם מונגשים לכלל האוכלוסיות. בחודשים הקרובים תעלה האפליקציה, שתכיל מאות שאלות בכלל התחומים והנושאים, כאשר כל מלש"ב יוכל לתרגל אותן באזור האישי שלו באתר מתגייסים ובאופן עצמאי. "האפליקציה צפויה לצמצם את הפערים ולאפשר שיוויון הזדמנויות בין כלל המועמדים", מבטיחים גורמי הצבא.

גם אתר "מתגייסים", בו נרשמים מיליוני כניסות מדי חודש, יזכה בשדרוג משמעותי, לצד השקת אפליקציה מותאמת. גורמי צבא אמרו כי "עיצוב האתר יהיה חדשני ואינטואיטיבי יותר לבני ובנות הנוער ועתיד לייצר חווית משתמש טובה יותר". באתר יוצגו המשימות אותן נדרש המלש"ב לבצע טרם ההתייצבות למיונים ולצו הראשון, יהיה אזור ייעודי להורים ואפשרות לסריקה דיגיטלית של מסמכים רפואיים. גורמי צבא הוסיפו כי "האפליקציה תאפשר לייצר קשר ישיר ונוח יותר בין המלש"ב ומשפחתו לבין יחידת מיטב האמונה על הליכי המיון והשיבוץ של המועמדים לשירות ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully