וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיניות חדשה בצה"ל: דחיית שירות למבקשים לרזות ולהתגייס לקרבי

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 20:59

חיילים שיועדו ליחידות קרביות אבל מדד ה-BMI שלהם ביום הגיוס גבוה מדי יוכלו מעתה לדחות את גיוסם בכמה חודשים ובזמן הזה לרזות כדי להתקבל ליחידה המקורית שאליה שובצו. בצה"ל אומרים שבכל גיוס יש עשרות מקרים כאלה, ורבים מהם מצליחים לרדת במשקל ולחזור לשיבוץ קרבי

בווידאו: מתגייסים מחזור אוגוסט 2021 בבקו"ם/צילום: ראובן קסטרו

שלטונות צה"ל החליטו להעניק לסובלים מעודף משקל הזדמנות להתגייס ליחידות קרביות למרות הבעיה הרפואית. מתגייסים המיועדים לשירות קרבי שמדד ה-BMI שלהם גבוהה מכדי לאפשר להם גיוס לאחת מהיחידות הלוחמות, אבל מפגינים מוטיבציה גבוהה, יוכלו לקבל דחיית שירות של כמה חודשים שבמהלכם תהיה להם הזדמנות להפחית ממשקל גופם. במידה שהם אכן יצליחו בסוף תקופת הדחייה להגיע למדד BMI תקין, הם יוכלו להתגייס ליחידה המקורית שאליה יועדו במחזור הגיוס הבא.

BMI הוא פרמטר שמודד את מסת הגוף ביחס לגובה. גורמי הרפואה בצה"ל מגדירים את הציון התקין שמהווה תנאי לשיבוץ ליחידות קרביות. המועמדים לגיוס נשקלים וגובהם נמדד בלשכות במהלך הצו הראשון שלהם. ביום הגיוס, לאחר ההגעה של החייל לבקו"ם, הוא נשקל בשנית במהלך שרשרת החיול, כדי לבדוק אם חל שינוי ב-BMI בהשוואה לצו הראשון. ציון גבוה מוביל להפניה לקצין מיון ולשיבוץ בתפקידים של תומכי לחימה ובתפקידים מקצועיים ומנהלתיים.

לפי נתוני הצבא, בכל גיוס יש עשרות מקרים של שינוי במדד, לרוב כתוצאה מעלייה במשקל לפני הגיוס. במצב כזה יוכלו חיילים, על פי בקשתם, לשנות את שיבוצם המקורי, או, כאמור, לצאת לדחיית שירות ולנסות לשפר את המדד. במקרים רבים, אומרים בצה"ל, המתגייסים מצליחים להוריד את המשקל ולחזור לשיבוצם המקורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully