וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בצה"ל: היחידות חוזרות לקפסולות, מתקן מבודדים הוקם בשרון

עודכן לאחרונה: 8.1.2022 / 23:39

חיל הרפואה הורה להקים מתקן בידוד בבית גולדמינץ למי שאינם יכולים להימצא בבידוד ביתי. היחידות יפעלו בתצורה של קפסולות פלוגתיות, בדגש על מתקנים חיוניים כגון לשכות בכירים. בדומה לשינוי במתווה האזרחי, גם בצה"ל יעברו להתבסס על בדיקות אנטיגן ביתיות ומפוקחות

בווידאו: עומסים חריגים במתחמים לבדיקות קורונה ברחבי הארץ/צילום: ראובן קסטרו, יואב איתיאל ושני פרומקין

חיל הרפואה פרסם הערב (שבת) הנחיות מעודכנות להתנהלות יחידות הצבא בנוכחות נגיף הקורונה. עיקר השינויים נוגע למעבר לפעילות בקפסולות, להגבלת מספר הנוכחים במתקנים כגון חדרי אוכל ובתי כנסת, ולמדיניות הבידוד והבדיקות במקרה של מגע עם חולים מאומתים.

כחלק ממאמץ ההתמודדות עם המגיפה יקים צה"ל מתקן בידוד בבית גולדמינץ ב-48 השעות הקרובות, שבו ייקלטו חיילים שאינם יכולים להימצא בבידוד בביתם. כמו כן, הצבא נערך לאפשרות שכפר הנופש אולגה יהפוך למתקן לקליטת חיילים מחויבי בידוד.

יחידות צה"ל יפעלו בתצורה של קפסולות פלוגתיות, בדגש על קפסולות במתקנים חיוניים כגון לשכות בכירים, חמ"לים מבצעיים, מוצבים ומכלולי שליטי, בסיסי בקרה אווירית, מוקדי שירות ומתקנה הפקה מודיעיניים. מפקדי הזרועות, הפיקודים והאגפים הונחו לבצע התאמות למאפייני יחידותיהם כדי לאפשר את המהלך.

בדומה לשינוי במתווה הבדיקות האזרחי, גם צה"ל עובר לשימוש בבדיקות אנטיגן כאמצעי המרכזי לזיהוי הנגיף. חיילים יוכלו להיבדק בעמדות של מד"א ללא תשלום, ובהמשך תתאפשר בדיקה גם במרפאות היחידה. חיילים ואזרחים עובד צה"ל שאין להם תו ירוק יידרשו לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת בימים חמישי-שבת באופן עצמאי, שתהיה בתוקף במשך שבוע. בדיקות PCR יתבצעו במקרה שהמשרתים הנזקקים להם נמצאים בקבוצת סיכון, או בגיל 60 ומעלה.

חיילים מחוסנים שאחד מבני ביתם הוא חולה מאומת עם יכולת הפרדה, יידרשו להיכנס לבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית של בדיקת אנטיגן ביתית או מפוקחת. לאחר 48 שעות יידרש החייל לבצע בדיקה נוספת, ורק אם שתי הבדיקות שליליות יוכל לחזור ליחידתו. במקרה שאין יכולת הפרדה בביתו של המשרת, הוא יידרש לשהות בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית של בדיקת אנטיגן מפוקחת לאחר החלמת בן הבית.


כמו כן קבע חיל הרפואה כי אירועים בשטח פתוח יוגבלו ל-300 משתתפים, תוך שמירה על ריחוק חברתי וחובת עטיית מסכות. אירועים בשטח סגור יוגבלו ל-50% מקיבולת השטח, ולא יעלו על 200 משתתפים. כמו כן, באירועים בשטח סגור תחול חובת הצגת תו ירוק. לחדרי כושר תתאפשר כניסה לבעלי תו ירוק בלבד, ומספר הנוכחים בהם לא יעלה על 50% מהתפוסה. גם בבתי הכנסת תותר 50% מהתפוסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully