וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמעט 30 אלף מאומתים לקורונה במהלך הסופ"ש, עלייה במניין החולים שמצבם קשה

עודכן לאחרונה: 8.1.2022 / 19:52

למרות העלייה במספר המאומתים, מקדם ההדבקה נותר יציב. שיעור הבדיקות החיוביות במהלך הסופ"ש עלה ל-9.48%. בבתי החולים מאושפזים 172 חולים שמצבם מוגדר קשה. מספר חולים הפעילים כיום הוא הגבוה ביותר מאז פרוץ המגיפה - יותר ממאה אלף מאומתים

בווידאו: משלוח ראשון של תרופת פייזר לנגיף הקורונה/מערכת וואלה!

במהלך סוף השבוע נמצאו 28,889 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. מכלל 200,365 בדיקות קורונה שהתקיימו אתמול (שישי) 18,780 התגלו כחיוביות. בבתי החולים מאושפזים 172 חולים שמצבם מוגדר קשה, 49 מהם מונשמים. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 9.48 אחוז.

הנתונים החדשים מביאים את המגיפה לשיא של מספר הנשאים עד כה. כיום ישנם כ-100 אלף נשאים פעילים של נגיף הקורונה. לפחות אחד מכל 100 ישראלים נושא את הנגיף.

ממשרד הבריאות נמסר הערב כי לאור שינוי מדיניות הבדיקות, במקרה של חשיפה למאומת/הופעת תסמינים, מתעדכנים המסרונים הנשלחים על ידי משרד הבריאות, ואולם בימים הקרובים עדיין יישלחו מסרונים לא מעודכנים. לפי המדיניות החדשה, מי שנחשף לחולה מאומת ואינו מעל גיל 60 או נכלל באוכלוסיות הסיכון, נדרש לבצע בדיקת אנטיגן ביתית או מפוקחת במקרה שהוא מחלים או מחוסן, ואינו נדרש להיכנס לבידוד.

במקרה של תוצאה חיובית בבדיקת אנטיגן ביתית, יש לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת ולהיכנס לבידוד במקרה שהתוצאה חיובית. מי שאינו מחוסן או מחליף וקיבל הודעה על מגע הדוק, נדרש לבצע בדיקת אנטיגן מפוקחת להיכנס לבידוד. יצוין כי מחר נכנס לתוקף מתווה החינוך החדש, בכפוף לאישור הממשלה וועדת החינוך של הכנסת. שיטת הרמזור תופסק ותלמידי בתי הספר והגנים ימשיכו ללמוד באופן פיזי בכיתות, בהתאם למתווה הבדיקות והבידודים המונהג במשק.

עוד בוואלה!

יום שני עם יותר מ-16 אלף מאומתים; עלייה במספר החולים קשה

לכתבה המלאה
אישה עוטה מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה בלונדון 28 בדצמבר 2021. AP
בריטניה עדיין ברשימת המדינות האדומות/AP

החל ממחר ישתנו גם הנהלים ביחס לכניסת תיירים זרים מחוסנים/מחלימים ממדינות המוגדרות ככתומות. המבקשים לבקר בארץ יידרשו למלא טופס מקוון מבעוד מועד, לבצע בדיקת PCR או אנטיגן לפני העלייה למטוס וכן לבצע בדיקת PCR בעת הכניסה לישראל. לאחריה הם יידרשו להיכנס לבידוד למשך 24 שעות. משך הזמן הזה יקוצר אם תתקבל תשובה שלילית בבדיקה לפני כן.

זרים לא מחוסנים שלא החלימו מקורונה, וזרים ממדינות המוגדרות כאדומות לא יורשו להיכנס לישראל על פי המתווה החדש. זאת למעט מי שכניסתו אושרה על ידי ועדת חריגים. המדינות שנותרות בשלב זה ברשימת המדינות האדומות הן איחוד האמירויות, ארצות הברית, אתיופיה, בריטניה, טנזניה, מקסיקו, שווייץ וטורקיה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully